Ps3 Tråden

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hur mycket låter era konsoler? Min varvar bara ner om jag öppnar fönstret så det blir skitkallt inomhus. Jobbigt när man kollar på film. :huvet

Antar att du har den första versionen av PS3an. Det är ganska många som faktiskt har sålt den för att köpa den nya, "sniknare" PS3an, just pga att den är mycket tystare.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
jag köpte min enbart för GT5 och GTA4 men de kommer ju aldrig! Blev dyrt eftersom ny tv blev nödvändigt också... Hur mycket låter era konsoler? Min varvar bara ner om jag öppnar fönstret så det blir skitkallt inomhus. Jobbigt när man kollar på film. :huvet

Låter nästan som du har ngt fel på din hör inte min alls när jag kikar på film eller spelar. Va hemma hos en polare me 360 microsoft borde sagt att dom skickar med ett inbyggt flygplan :jisses :jisses

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Hmm, man kanske skulle svänga in till mediamarkt och byta ut den? Men man vill ju dock ha 60gb-versionen, har några ps2-spel som ligger o väntar. :rolleyes:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kom just hem från Hongkong. Där hade de en 80GB-variant på varuhusen för ca 3400 SEK. Visste inte om den klarade av europeiska spel/blueray, så jag vågade inte köpa den. Annars var det ju skitbilligt. Har iofs kvar adressen till stället och de kunde skicka om jag ångrade mig.

Hur ligger det till egentligen? Jag har fått många bud.
Är det någon som vet SÄKERT?

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
hehe aa tror jag döda alla vakter i damasticus igår =P

Varvade det förra veckan.. elle dödade sista gubben sedan kom alla eftertexter men det hände något efter det men jag pallade inte så stängde av... Har inte spelat sen dess och det var en vecka sen :tungan

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Kom just hem från Hongkong. Där hade de en 80GB-variant på varuhusen för ca 3400 SEK. Visste inte om den klarade av europeiska spel/blueray, så jag vågade inte köpa den. Annars var det ju skitbilligt. Har iofs kvar adressen till stället och de kunde skicka om jag ångrade mig.

Hur ligger det till egentligen? Jag har fått många bud.
Är det någon som vet SÄKERT?

Spelen fungerar men inte BD.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Asien

Spel funkar globalt (kan i teorin begränsas av speltillverkaren men görs inte). Bluray har samma region i Asien och USA så du får beställa filmer från USA. Har själv en PS3 jag köpte i japan...

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Spelen fungerar men inte BD.

Du verkar ha bra koll på ps3. Ska köpa ett tänkte jag, var rek du att man ska köpa ? Tror du priserna på 60 gb varianten kommer gå ner ? Känns som det är den man ska ha, har en del gamla ps2 spel som jag vill kunna spela.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Du verkar ha bra koll på ps3. Ska köpa ett tänkte jag, var rek du att man ska köpa ? Tror du priserna på 60 gb varianten kommer gå ner ? Känns som det är den man ska ha, har en del gamla ps2 spel som jag vill kunna spela.

Då tycker jag du ska köpa 60gb, helt klart.

Priserna på den lär knappas gå ner, då den troligen kommer att ersättas av en 80gb i framtiden.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Då tycker jag du ska köpa 60gb, helt klart.

Priserna på den lär knappas gå ner, då den troligen kommer att ersättas av en 80gb i framtiden.

Ok, när tror du att 80 gb verisonen kommer då ? Kanske ska vänta på den istället.

Det är inte bara troligt, det är redan så då 60 gb har slutat tillverkas.

ok, när kommer 80 gb tror du ?

Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Det är inte bara troligt, det är redan så då 60 gb har slutat tillverkas.

Jo det stämmer på sätt och vis beror på hur man ser det som :)

Dom byter juh bara hd så... :)

Men ja det är iaf snart slut på varianten med 60gb.

"Om man borde vänta?"

Det är väl helt upp till dig... Cellprocessorn har iom 40gb gått ner till 65nm (från tidigare 90nm)... Snart är även RSX (grafikkortet) nere i 65nm.

Detta medför en något strömsnålare och svalare konsoll. Det kommer alltid att komma små uppdateringar, så det är väl hugget som stucket om man vill köpa den nu eller lite senare. Man kan juh inte vänta i all evighet. :)

Jag har iaf haft min sedan dag 1 då den kom och är väldigt nöjd med min.

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Fick hem Uncharted idag, riktigt roligt, rekommenderas! Hoppas bara det håller längre än Assassins Creed. :)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Är verkligen 40 gigaren en "limited" utgåva, eller såg jag fel på en utländsk sida tidigare idag?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ok, när tror du att 80 gb verisonen kommer då ? Kanske ska vänta på den istället.

ok, när kommer 80 gb tror du ?

Köp en från Hong Kong. Fan att jag inte köpte en när jag ändå var där.....
Du kan köpa 80 GB varianten för ca 3300. Tyvärr tillkommer frakt på ca 500 på det.......

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Är verkligen 40 gigaren en "limited" utgåva, eller såg jag fel på en utländsk sida tidigare idag?

Limited, ja med innebörden att hela maskinen är begränsad i sig, inte att det är en utgåva med begränsad tillgång :)

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Har kanske missat det i denna långa, men innehållsrika tråd. Men hur är PS3:an som ett "HTPC" komplement?

Med "HTPC" i mitt fall menar jag egentligen att använda den som uppspelare av diverse serier och någon film då och då.
Streamar den? Funkar de bra? Fungerar det med Mac?
Det nya "Xvid" stödet jag läste om, stor skillnad i användbarhet?

Många frågor kanske, men känns som det finns ett par st här som har bra koll på detta :) Tacksam för alla svar!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fick ett ryck och bröjade kolla runt efter PS3 nu, sålde mitt 360 för länge sen då det var rent skit.
40Gb-versionen är inte ett alternativ utan 60gb får det bli. Men finns det olika versioner av den med på den svenska marknaden?
Vart ska man köpa den någonstans, någon affär som är bättre än någon annan? Försökte hitta en hemsida till Game men den har sett likadan ut de senaste 6 månaderna...
Uncharted verkar ju riktigt bra, får bli till att köpa det samt GuitarHero (kan man köpa extra gitarr?) samt Assasins creed.
När kommer GTA4?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping