Ps3 Tråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om det nu är wifi, vilket jag inte fördjupat mig nämnvärt i bevisligen, så kan man ju undra wtf man får meddelandeo m att ansluta en kabel för. :mad:
Jag köpte ett 500GB Slim 2012-12-23 så det vore FAN om det finns nyare med wifi när mitt inte har. :4skrika

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Väldans många som verkar ha suttit med en Zinclair ?
Själv lekte jag med Sinclair zx-81 :tungan

Markus
Om det nu är wifi, vilket jag inte fördjupat mig nämnvärt i bevisligen, så kan man ju undra wtf man får meddelandeo m att ansluta en kabel för.
Jag köpte ett 500GB Slim 2012-12-23 så det vore FAN om det finns nyare med wifi när mitt inte har.

Du har wifi, men måste väl gå igenom inställningarna och ge lösenordet till routern?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Om det nu är wifi, vilket jag inte fördjupat mig nämnvärt i bevisligen, så kan man ju undra wtf man får meddelandeo m att ansluta en kabel för. :mad:
Jag köpte ett 500GB Slim 2012-12-23 så det vore FAN om det finns nyare med wifi när mitt inte har. :4skrika

Det hjälper förmodligen om du ändrar nätverksinställningarna.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Det hjälper förmodligen om du ändrar nätverksinställningarna.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Prova gå till Nätverksinställningar > Inställningar för Internet-anslutning. Sen trycker du på Anpassad (Tror man kan välja Enkla också om inte kabeln är i) > Trådlös > Sök av. Nu borde den hitta en massa trådlösa nätverk. Välj det som är ditt. Sen är det bara att välja inställningar och fylla i lösenord och sånt så är det klart.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ska man spela Skyrim på PS3 eller PC?
Är det mycket yxa och svärd eller mer distansvapen med hårkorssikte som är PC-vänligare?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Är det mycket yxa och svärd eller mer distansvapen med hårkorssikte som är PC-vänligare?

Jag lirade det på PS3 och tycker det funkade skitbra. Men jag spelar hellre på PS3 än på dator i allmänhet för jag tycker det är skönare känsla med stor TV och bra ljudsystem och soffa och man kan snacka med nån mer person som är i rummet etc.

Någon som kan rekommendera nåt spel jag inte testat till PS3? Jag är sugen på att testa något helt nytt.

Spel jag älskar:
Skyrim
Battlefield
God of War

Spel jag gillar:
Assassins Creed
Red Dead Redemption
Borderlands
Call of Duty
Tekken

Spel jag tycker är helt ok:
GTA
Wipeout

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Jag har till båda men spelar på PC'n.
Jag kunde f-n inte få gubbj-veln att göra det jag ville på PS3'an. :gnissla
Säger antagligen mer om mig än spelet eftersom min 13'åriga dotter fixar det galant. :rodnar
Håller annars med Geggamoja om att jag hellre spelar på PS3 än PC.

...Någon som kan rekommendera nåt spel jag inte testat till PS3? Jag är sugen på att testa något helt nytt...

God Of War är min speciella favorit, ergo mitt namn här på SH. :brynad
Annars kan nog Uncharted-serien vara nåt för dig.
Och naturligtvis Grand Turismo 5, som är hett här på SH. :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har till båda men spelar på PC'n.
Jag kunde f-n inte få gubbj-veln att göra det jag ville på PS3'an. :gnissla
Säger antagligen mer om mig än spelet eftersom min 13'åriga dotter fixar det galant. :rodnar
Håller annars med Geggamoja om att jag hellre spelar på PS3 än PC.

Vad var det du inte klarade av?
Hur är det med vapenarsenalen? Känns som att det är den avgörande faktorn för vilken platform jag vill skaffa det på. Men ett stort spel som skyrim är det väldigt mycket skönare att ligga på soffan och lira än sitta upp framför datorskärmen.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hur är det med vapenarsenalen? Känns som att det är den avgörande faktorn för vilken platform jag vill skaffa det på. Men ett stort spel som skyrim är det väldigt mycket skönare att ligga på soffan och lira än sitta upp framför datorskärmen.

Jag tycker just det spelet är väldigt cinematiskt och inlevelsefullt. Kanske inget man ska sabba med dataskärm. Sen är jag lite vinklad också.

Kratoz: Bra rekommendation! Dock redan spelat igenom Unchartered 2 :D Ska spana in Grand Turismo. Kanske ger öppning för att köpa en ny ratt också?! :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag tycker just det spelet är väldigt cinematiskt och inlevelsefullt. Kanske inget man ska sabba med dataskärm. Sen är jag lite vinklad också.

Kratoz: Bra rekommendation! Dock redan spelat igenom Unchartered 2 :D Ska spana in Grand Turismo. Kanske ger öppning för att köpa en ny ratt också?! :D

Då tar du dig an Uncharted 3. ;)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Jag var för dålig på att fajtas med kontrollen bara, som sagt dottern klarade det galant.
För mig blev det "naturligare" med mus+tgb.
Skitkul spel med många olika skills och vapen.
Äldre dottern laddade ner ett tillägg där man kan använda lasersvärd från StarWars.
Ser liiiiite mysko ut. :3freak

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
...Ska spana in Grand Turismo. Kanske ger öppning för att köpa en ny ratt också?! :D

Min polare köpte ett WRC-playseat med G27 ratt.
Tillsammans med hans 47" LED blev det en SJUKT cool upplevelse.
Han köpte spelet kl 12 sen resten på blocket för 4500 efter 2 timmar (tålamod som en uppretad pitbull). :)
Capture.jpg

Jag gillar helt klar ratt men inget måste för att vara snabb.
Det har Xibalba, Richo och cl bla bevisat för mig. :(

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Min polare köpte ett WRC-playseat med G27 ratt.
Tillsammans med hans 47" LED blev det en SJUKT cool upplevelse.
Han köpte spelet kl 12 sen resten på blocket för 4500 efter 2 timmar (tålamod som en uppretad pitbull). :)
View attachment 377392

Jag gillar helt klar ratt men inget måste för att vara snabb.
Det har Xibalba, Richo och cl bla bevisat för mig. :(

Jag har ett litet garderobsrum hemma. Ska kolla över möjligheterna att bygga om det rummet till ett playseat :D

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Jag har spelat det till Ps3. Det var ett riktigt bra spel men jag tycker det verkar vara mycket bättre till PC med tanke på alla mods som finns att ladda ner. Angående vapen så kan du välja själv vad du vill köra med. Vill du köra svärd och yxa och sånt så kan du göra det, vill du köra med magier och pilbågar och grejer så kan du göra det istället.

Har du en hyfsad dator så tycker jag absolut att du ska spela det till PC istället. Så här snyggt är det inte på Ps3 kan jag ju säga:
http://youtu.be/eo_tAtgdnIk

...och några såna här krabbor finns det inte heller:
http://youtu.be/Od-b82jxj4E

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har spelat det till Ps3. Det var ett riktigt bra spel men jag tycker det verkar vara mycket bättre till PC med tanke på alla mods som finns att ladda ner. Angående vapen så kan du välja själv vad du vill köra med. Vill du köra svärd och yxa och sånt så kan du göra det, vill du köra med magier och pilbågar och grejer så kan du göra det istället.

Har du en hyfsad dator så tycker jag absolut att du ska spela det till PC istället. Så här snyggt är det inte på Ps3 kan jag ju säga:

Spelet är ju så stort. Är det inte skönt och bara lägga ner i soffan och spela det?
Jag har ju vissserligen möjlighet att koppla in datorn i platt-tv:n om jag bökar lite. Har dessutom trådlös mus och tangentbord. Kanske är ett alternativ ändå. Grafiken på PC är ju överlägsen. Ska tänka på det, tack för tipset.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning