Ps3 Tråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Blev positivt överraskad av Dead Island - fick hem det igår och skulle bara testa det lite. Det är som en blandning mellan Far Cry och Leaft 4 dead, skön miljö på en tropisk ö, open world med huvuduppdrag och sidouppdrag. Finns massa saker att hitta överallt på ön samt ritningar för att göra egna vapen och verkstäder för att laga trasiga vapen. Hyseriska zombies som ger en panikkänslor om dom kommer alla på en gång :hihi snabba jävlar ibland.
Fick tag i Game of the year edition och där ingår alla expansionerna.

Finns co-op också så om nån har spelet så skulle jag gärna vilja testa co-opläget online.

Blev faktiskt lite trött på styltigheten i rörelserna och i menyn så jag skaffade det på Steam istället för 99kr. På PC blir det bättre.
Nu får jag sälja PS3-versionen istället :smasha

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Blev positivt överraskad av Dead Island - fick hem det igår och skulle bara testa det lite. Det är som en blandning mellan Far Cry och Leaft 4 dead, skön miljö på en tropisk ö, open world med huvuduppdrag och sidouppdrag. Finns massa saker att hitta överallt på ön samt ritningar för att göra egna vapen och verkstäder för att laga trasiga vapen. Hyseriska zombies som ger en panikkänslor om dom kommer alla på en gång :hihi snabba jävlar ibland.

Jag tyckte också det där spelet var rätt så kul. Tydligen var det buggigt som fan när det först släpptes så därför verkar många hata det men nu när dom flesta buggar är fixade så är det ett helt ok spel.

Det ska tydligen komma en uppföljare i slutet av april. Det verkar dock inte bjuda på så mycket nytt så det är nog inget jag kommer betala fullpris för men ett köp när det reas ut är nog mycket möjligt.

http://youtu.be/8ajyHwQ7QZ0

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag tyckte också det där spelet var rätt så kul. Tydligen var det buggigt som fan när det först släpptes så därför verkar många hata det men nu när dom flesta buggar är fixade så är det ett helt ok spel.

Jag kan bara konstatera att spelet i pc-versionen är bra mycket roligare och smidigare att spela. Allt från att plocka på sig saker, sikta på huvud för att slå av det eller benen för att bryta dom på zombierna samt att byta vapen med enkelt mushjulsrullning gör allt fan så mycket smidigare.

Kul är också att spelar man med co-opinställningen, poppar det upp en liten ruta som säger när en annan spelare befinner sig i närheten i sitt spel. då kan man joina med en knapptryckning och köra questen tillsammans, intressant funktion :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati