Ps3 Tråden

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vad är bättre på slim bara tunnare?

Finns guitar hero 1-3 på ps3? eller song pack på dom låtarna iaf?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det går att få till mkv på tversity men är mickligt.
Tversity har inte riktigt hängt med i tiden.

Byt till PS3-Media Server. Där kommer du att få mkv att fungera utan problem.
Plus snabbare funktion mm. Bl a. refresh på utdelade mappar som är en pina
i Tversity funkar perfa i PS3Media Server.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Har du koll på PS3 media servern? Installerade det nyss och körde igång det hyffsat problemfritt MEN min serverdator där jag installerade programmet samt kör all film ifrån segar ner något fruktansvärt! I aktivitetshanteraren stod det något om nån "decoder" som tog all kraft, gick knappt att flytta musen :(
Antar att det är något knas, men vad?
Drog igång en film innan det blev så, det gick skapligt men hackade litegrann. Ska kolla signalstyrkan imorgon men hur mycket krävs för att kunna streama problemfritt?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Som mig då ungefär :p
Blev precis nedflyttad från förstafemman i NHL :gnissla
För dålig statistik, jävla BS :D

Man går upp och ner i kedjorna mest hela tiden tycker jag, ibland räcker det med väldigt lite för att bli nedflyttad, men du kommer upp igen lika snabbt..

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Har du koll på PS3 media servern? Installerade det nyss och körde igång det hyffsat problemfritt MEN min serverdator där jag installerade programmet samt kör all film ifrån segar ner något fruktansvärt! I aktivitetshanteraren stod det något om nån "decoder" som tog all kraft, gick knappt att flytta musen :(
Drog igång en film innan det blev så, det gick skapligt men hackade litegrann. Ska kolla signalstyrkan imorgon men hur mycket krävs för att kunna streama problemfritt?

Mitt hemnätverk pallar inte riktigt att jag streamar trådlöst. Att streama avi osv går utmärkt över trådlösa men högupplöst material typ mkv laggar en aning så jag kör numer med kabel mellan router och ps3.
Vad har du för hårdvara i servern? Kanske den är lite för klen?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mitt hemnätverk pallar inte riktigt att jag streamar trådlöst. Att streama avi osv går utmärkt över trådlösa men högupplöst material typ mkv laggar en aning så jag kör numer med kabel mellan router och ps3.
Vad har du för hårdvara i servern? Kanske den är lite för klen?

Hmm, körde en .vob utan problem så det är ju något med överföringen tippar jag på. Serverns hårdvara är förvisso under all kritik så om uppspelningen sker i den och sen streamas *jag kan inget om det där* så förstår jag varför den blir så seg.
Flyttar nog inom kort så det blir nog en kabel mellan PS3:an och routern trots allt misstänker jag...

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Vad är bättre på slim bara tunnare?

Finns guitar hero 1-3 på ps3? eller song pack på dom låtarna iaf?

Ska tydligen vara energisnålare med mindre komponenter. Långsammare att starta upp men liite snabbare på att ladda spel, eller om det var tvärtom :gnissla

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Ska tydligen vara energisnålare med mindre komponenter. Långsammare att starta upp men liite snabbare på att ladda spel, eller om det var tvärtom :gnissla
Kan skicka bitstream också direkt till förstärkaren så den får koda av det istället.

Den feta kodar av det själv.

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati FTW

Glöm trådlöst om du skall kunna streama i hd.
Du behöver dessutom en hyggligt kraftfull cpu för att orka transcoda hd-material.
Format som PS3:an stöder native går att köra på en gammal maskin dock.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Helskotta, kämpat, jobbat och slitit i typ 15 minuter nu, men äntligen lyckats skaffa hem Dirt 2 demot.

Jäklar vilket grymt och roligt spel! Det negativa med demot är att man måste fixa ett amerikanskt konto (jag skrev in adressen för Hilton Hotel i New York hehe) och sedan SÖKA efter "Dirt 2", för det verkade inte finnas med i demo-listan trots USA-kontot.

TRY IT!

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Imorgon släpps Uncharted 2.

[YOUTUBE-ID]69EBDlnDw2k[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Ljq6MXgPiSU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ni har ju missat det fetaste släppet.

UNO !!!

:D

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Det ligger redan på TV-bänken och väntar på att ungarna skall gå och lägga sig så jag får ha tvn i fred :tummenupp
CDON är snabba när man har förbeställt :yoparty
Glömde förboka, så jag får väl åka till Game ganska tidigt imorgon. :gnissla

Förbokade MW2 iaf, alltid nåt.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Glömde förboka, så jag får väl åka till Game ganska tidigt imorgon. :gnissla

Förbokade MW2 iaf, alltid nåt.

En halvtimme kvar...sedan är kvällen räddad.:) Nästa höjdpunkt blir Ratchet & Clank som släpps om två veckor... Ligger också en order :tummenupp

Vad är MW2?

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Kört igenom Uncharted 2 nu, och jag säger bara: fyfan vilket spel! Bästa single player jag nånsin har spelat, ever!

Har du PS3 och inte detta spelet så måste du skaffa det, seriöst, du kommer inte ångra dig.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Kört igenom Uncharted 2 nu, och jag säger bara: fyfan vilket spel! Bästa single player jag nånsin har spelat, ever!

Har du PS3 och inte detta spelet så måste du skaffa det, seriöst, du kommer inte ångra dig.

KÖRT IGENOM!!!???!!! Vad f-n, sover du inte alls :):confused:
Jag har bara kommit till Nepal, men håller med om att det är grymt!

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.

Sitter och funderar på att köpa de och ettan. men undrar är de mycket hoppa runt till avsattser ramla ner och börja om från början igen? Om du förstår vad jag menar:S
Annars får jag vänta på Ratchet and clank för de tyckte jag var grymt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Behöver man ha spelat Uncharted 1 för att spela Uncharted 2? För att hänga med menar jag.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA