Ps3 Tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Är skit samma vad du köper, du kan byta hårddisk och garantin gäller fortfarande om du gör det.

Det blev en 120GB slim med nå skatespel & GTA IV. Stod en stund och häckade över hyllan med alla spel och det verkar som man har en del att ta igen.. Skönt med lång höst & vinter :D

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Det blev en 120GB slim med nå skatespel & GTA IV. Stod en stund och häckade över hyllan med alla spel och det verkar som man har en del att ta igen.. Skönt med lång höst & vinter :D
Glöm inte att uppdatera FW bara, den lanseras med 3.00 har jag för mig och du ska ha 3.01 annars kan den frysa i vissa spel.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Haha, fan så snuskigt ovant första racet var, är så van vid GRID.
3:29 hamnade första försöket på.

Jäkligt skön känsla o snyggt lir detta :tummenupp

EDIT: Andra försöket och det kändes hyfsat bra, men ändå bara 3:14. Kan bli tufft detta :gnissla

3:04:73

De mest tvära svängarna förlorar jag mest tid på, e fan sämst där. :huvet

3:03:24. Börjar närmar mig, blev lite bättre då jag upptäckte X-knappen :D
Men saknar fortfarande den rätta känslan.

3:02:47

Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Köp dessa spelen:
Uncharted: Drake's fortune
Uncharted 2
Killzone 2
Modern warfare 2, när det kommer.
Ratchet and clank: tools of destruction
Metal gear solid 4

Sen kan du ladda ner en massa spel på playstationstore.
Wipeout HD är ganska kul, Wolfenstein 3d finns också, dvs det gamla spelet till dator.
Final fantasy 7 finns också.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Glöm inte att uppdatera FW bara, den lanseras med 3.00 har jag för mig och du ska ha 3.01 annars kan den frysa i vissa spel.

Den sa han på MediaMarkt också så det var det första jag gjorde :tummenupp

Köp dessa spelen:

Lät mest som action/FPS/Strategi? Jag är en sucker för snowboard-, skate- men framförallt racingspel. GT5 :yoparty

Glöm inte Dead Space. Om man känner för att skita på sig. :gnissla

Det prata han om i butiken, så det får man väl också prova på! Såg inte ut som något för mig av kartongen att döma, men man måste alltid vara öppen så det ska köpas och provas så mycket som möjligt. På Game kunde man tydligen byta in gamla spel och få rabatt på nya, det ska utnyttjas :tummenupp

Första intrycket är väl.... Damn!!! Inte spelat nå spel sen PS2 kom bortsett från något enstaka PC-spel man laddat ner. Men riktigt ljud & framförallt grafiken... Sitter framför projjen nu & bara myser :hihi

Var in en snabbis i det som kallas Store också, kan man köpa alla spel där så man slipper dom fysiska skivorna? Eller är det bara tillägg och demo's? Har inte tid att kolla själv, måste skate'a :lol

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
3:01:98 FAAAAAAAAAAN!! :huvet

Nä nu orkar jag inge mer just nu.... :arsele

Köp Race Driver GRID, det har ca 2 år på nacken med det är fortfarande ett av de snyggare spelen o framför allt roligare! :tummenupp
recension: http://www.gamereactor.se/recensioner/13893/Race+Driver:+Grid/

Spelbutiken.se har ofta bra priser o gratis frakt dessutom.

Grid kostar 228kr just nu
Dead Space 188kr (kommer i lager den 30:e)

Angående PS store så har den som du säger tilläggspack, demos + spel från amatörer/mindre kända spelföretag. Vissa äldre toppliste spel går att köpa för OK priser ibland.

Game on! :yoparty

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Första intrycket är väl.... Damn!!! Inte spelat nå spel sen PS2 kom bortsett från något enstaka PC-spel man laddat ner. Men riktigt ljud & framförallt grafiken... Sitter framför projjen nu & bara myser :hihi

Var in en snabbis i det som kallas Store också, kan man köpa alla spel där så man slipper dom fysiska skivorna? Eller är det bara tillägg och demo's? Har inte tid att kolla själv, måste skate'a :lol

Köp Tiger Woods om du nu har projje, grymt med en 3meters gräsmatta framför sig :D

Ytterst lite man kan köpa (fullspel) i storen, uselt utbud i Storen i Sverige faktiskt, någon som vet varför?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Skönt med lång höst & vinter :D

Ibland funderar jag på om det inte vore rätt ok att bryta benet lite halvkomplicerat så att man kan ägna sig åt lite tv-spelande i vinter :crash

Så Dead space är bra alltså? Ska nog lägga en beställning på det och sätta mig ner nån dag och lira lite...

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Lät mest som action/FPS/Strategi? Jag är en sucker för snowboard-, skate- men framförallt racingspel. GT5 :yoparty

Det prata han om i butiken, så det får man väl också prova på! Såg inte ut som något för mig av kartongen att döma, men man måste alltid vara öppen så det ska köpas och provas så mycket som möjligt. På Game kunde man tydligen byta in gamla spel och få rabatt på nya, det ska utnyttjas :tummenupp

GT5 kommer snart (i wish, blir väl försenat igen.)

Uncharted måste du skaffa, du kommer inte ångra dig även om det inte är din sorts spel, det var det inte för mig heller men jag är helsåld.

Du kan ladda ner hela spel på PS-store, jag laddar mest ner småspel och demos där dock, finns spelet att köpa i affären så köper jag det hellre i affären, eller över nätet.

Fysisk skiva går före nedladdat för min del, så kan man sälja det när man tröttnar också.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Jag har köpt och lirat GT5:prolouge i runt två månader nu, det är/var riktigt roligt, MEN.... jag testade NFS: Shift nyligen och så "cleana" och livslösa spel som Forza och GT5 blev faktiskt lite ointressanta i mina ögon, Shift har en helt annan nivå på känsla och inlevelse.
och nu när jag fick tag på Dirt 2 demot så gick jag med på att offra ännu lite mer simulator mot en så jävla skönt flow, attityd och spelkänsla :)

3:01:98 FAAAAAAAAAAN!! :huvet

Nä nu orkar jag inge mer just nu.... :arsele

Köp Race Driver GRID, det har ca 2 år på nacken med det är fortfarande ett av de snyggare spelen o framför allt roligare! :tummenupp

Hehe, tydligen orkade du mer :tungan

och Race Driver GRID är riktigt roligt det med!

3:01:43

OK, så det blev en jäkligt kort paus men det var det värt :D

FAN!!!!! Jag som hade behövt sova inatt, men nehe... du måste komma och lägga näsan i blöt... :hihi

P.S lirar du med handkontroll eller ratt? automat eller manuell?
jag kör med handkontroll och automat, men tänkte testa på manuell nu, känns som att det inte kommer justera tiden neråt utan istället lägga på några sekunder, men det återstår att se.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ibland funderar jag på om det inte vore rätt ok att bryta benet lite halvkomplicerat så att man kan ägna sig åt lite tv-spelande i vinter :crash

Tanken slog mig nu också :hihi Förstår inte varför man inte köpt ett PS3 innan, det här är ju skitkul :yoparty

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hmm...ska man spendera några timmar med NHL, DIRT eller NFS?

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen

Har inte internet kopplat till ps3an men jag uppdaterade för nån månad sen.

Ibland börjar ljudet hacka i nfs shift, kan de bero på FWn?

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
FAN!!!!! Jag som hade behövt sova inatt, men nehe... du måste komma och lägga näsan i blöt... :hihi

P.S lirar du med handkontroll eller ratt? automat eller manuell?
jag kör med handkontroll och automat, men tänkte testa på manuell nu, känns som att det inte kommer justera tiden neråt utan istället lägga på några sekunder, men det återstår att se.

:hihi

Enklast o billigast möjligt för mig, alltså, handkontroll och automat. :yoparty

Just ja, när vi ändå speltipsar tycker jag att ni ska pröva Batman: arcam asylum demot. Riktigt ballt, riktigt kul. Tro mig!

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Putsade rekordet en aning..

3:01:39

Vad ska man behöva göra för att komma under 3 min??
Gisses. :huvet

3:00:62

Jag SKA under 3 min innan jag lägger av, det går, jag har sett det på tuben!
:mad:

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad