Ps3 Tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som har nån länk till nån site där man kan se dom bästa/mest sålda spelen till PS3? Jag håller ju på att försöka "komma ikapp" dagens releaser, men vill spela alla gamla spel som varit bra innan. Hittat en GAME-butik här i närheten där det finns sjukt mycket beg.spel men jag får ju ångest varenda gång jag går dit och ska välja :D

P.E

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2006
Hoj
Hojlös
Nån som har nån länk till nån site där man kan se dom bästa/mest sålda spelen till PS3? Jag håller ju på att försöka "komma ikapp" dagens releaser, men vill spela alla gamla spel som varit bra innan. Hittat en GAME-butik här i närheten där det finns sjukt mycket beg.spel men jag får ju ångest varenda gång jag går dit och ska välja :D

Kolla in sidan www.gamerankings.com.
Där kan du i alla fall kolla samlade recensioner/betyg på alla spel.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Nån som har skaffat vidzone till sin PS3 här?

http://www.vidzone.tv/

Skaffade det häromdagen och det är riktigt grymt faktiskt, funkar garanterat bra på förfesten.

Finns att ladda ner i PS-store, gratis.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-

Enligt wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games)
Rätt gamla siffror men iaf.

PlayStation 3 games that have sold or shipped at least one million copies.

* Gran Turismo 5 Prologue (3.94 million)[128]
* MotorStorm (3.31 million)[129]
* Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (3 million shipped)[130]
* Grand Theft Auto IV (2.659 million approximately: 1.89 million in US,[27] 169,000 in Japan,[131] 600,000 in UK)[33]
* Uncharted: Drake's Fortune (2.6 million)[132][133]
* Resistance: Fall of Man (2.5 million)[134]
* Resident Evil 5 (1.21 million approximately: 585,000 in US,[135] 472,261 in Japan,[136] 100,000 in UK,[20] 62,040 in France)[137]
* Infamous (1.2 million)[138]
* Heavenly Sword (1 million)[139]
* Killzone 2 (1 million)[140]
* MotorStorm: Pacific Rift (1 million)[141]
* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction (1 million)[142]
* Uncharted 2: Among Thieves (1 million)[143]

Total PlayStation 3 games sold as of June 30, 2009: 174.9 million.[144]

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
honda 929cbrr fireblade
garanti???

var o köpte need for speed shift igår, kom hem skulle poppa ur cod ur playstationet men den ville inte mata ur skivan. så nu blir de modern warfare 2 för hela slanten istället. nån som vet hur de e med sonys garantier eller e de bara o köpa ett nytt ps3???

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Går det måhända att få tag på gamla PS1 och 2 spel anpassade till PS3?
Gärna ännu äldre klassiker också.
Jag är nostalgiker.

Man kan köpa/tanka hem via playstation store, de har en "Classics"-sektion där. Finns en del men hur mycket vet jag inte, googla på det eller kolla hemsidan.
Smidigt också då du slipper skiten med skivor.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
var o köpte need for speed shift igår, kom hem skulle poppa ur cod ur playstationet men den ville inte mata ur skivan. så nu blir de modern warfare 2 för hela slanten istället. nån som vet hur de e med sonys garantier eller e de bara o köpa ett nytt ps3???
Du kan ju pröva att stänga av konsollen på knappen där bak och sen försöka trycka ut skivan igen.

Hur låter det när inte skivan vill ut? Piper det eller låter det som att skivan fastnar? Kanske en fjäder som har lossnat i läsaren.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Går det måhända att få tag på gamla PS1 och 2 spel anpassade till PS3?
Gärna ännu äldre klassiker också.
Jag är nostalgiker.
God of war 1 och 2 har släppts till PS3 iaf, finns gamla PS1 spel att köpa på PS store också, crash bandicoot t.ex eller metal gear solid, final fantasy 7 finns också och en massa andra gamla spel.

Ska du köra PS2 spel på PS3 så måste du skaffa en 60 gigare, och det är dyrt.

Kan lika gärna köpa en ny PS2 slim isf, billigare.

PS1 spel funkar i alla PS3 iaf, ska du köpa gamla spel så är blocket eller tradera the shit.

Megaman 9 kom för ett tag sen, NES-grafik i det spelet, nostalgi på hög nivå och lika skitsvårt som de andra gamla megaman-spelen.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
God of war 1 och 2 har släppts till PS3 iaf, finns gamla PS1 spel att köpa på PS store också, crash bandicoot t.ex eller metal gear solid, final fantasy 7 finns också och en massa andra gamla spel.

Ska du köra PS2 spel på PS3 så måste du skaffa en 60 gigare, och det är dyrt.

Kan lika gärna köpa en ny PS2 slim isf, billigare.

PS1 spel funkar i alla PS3 iaf, ska du köpa gamla spel så är blocket eller tradera the shit.

Megaman 9 kom för ett tag sen, NES-grafik i det spelet, nostalgi på hög nivå och lika skitsvårt som de andra gamla megaman-spelen.

Tack som fan för svaret!
Jag har missat tjugo års utveckling, ety jag slutade spela när tonåren var över.
Fick ett PS3 slim (med ratt och grejor) när jag fyllde 40.
Dirt 2 och need for speed shift är ju imponerande, men jag saknar ändå de äldre spelen.
Nu skall jag leta PS1spel.
Tack igen.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Tack som fan för svaret!
Jag har missat tjugo års utveckling, ety jag slutade spela när tonåren var över.
Fick ett PS3 slim (med ratt och grejor) när jag fyllde 40.
Dirt 2 och need for speed shift är ju imponerande, men jag saknar ändå de äldre spelen.
Nu skall jag leta PS1spel.
Tack igen.
Ska du ha ett grymt bilspel där du inte har konstig fysik så är GT5 prologen ett bra tips, klara alla banor så kan du köpa en F1 bil sen, det tar en jävla tid att klara och det är inte ens ett helt spel.

Sen kan du ju hjälpa forskningen med PS3an också och köra folding där PS3an räknar på proteinkedjor för att hjälpa bland annat cancerforskningen.

Kräver såklart att du har den uppkopplad mot internet, och har skaffat PSN konto, inte så svårt, tar 5 minuter.

Du behöver även ett konto om du ska kunna gå in på PS-store och ladda ner gamla spel och sånt.

Gillar du skjutspel så är Killzone 2 ett hett tips, sjukt bra grafik och grym fysik i det spelet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA