Ps3 Tråden

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Tomt
Jag köpte det på Ebay, gick på ca 1800 kr inkl. frakt. Vet inte om jag åker på att betala tull o moms än, isf kostar det ca 500 kr till. :gnissla

http://search.ebay.com/_W0QQsassZangelsmikentina4life2006

Okej!
Kan ju inte säga annat än att man blir sugen :gnissla


Måste även slå ett slag för TwonkyMedia! Inte använt det så länge, men det jag sett hittils har helt klart imponerat mig! Lätt att starta igång, och smidiga menyer! Perfekt helt enkelt :tummenupp
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Köpte Unchartered häromdagen. Satt hela kvällen och gapade. Till och med min sambo som hatar spel tittade på när jag spelade på projektorn istället för de såpor som rullade på TV:n. Har alltid tänkt på en konsol som ganska töntigt när det kommer till spel men får tänka om lite nu. Köpte PS3:an som mediaserver/-klient snarare än spellåda, men jag kommer nog att köpa några spel till... Sony har nog upprepat succén med PS2, den här långsiktiga burken kommer bara att sälja bättre och bättre i många år.
 

Zandman

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XRV750
Tänkte jag skulle ta och införskaffa ett nytt spel till PS3:an. Är det någon som har några tips?

Har kikat lite på COD4, är det något att ha? Skoj online och går det att spela med kontrollen, eller lär man fixa mus och tangentbord och allt sånt för att kunna spela där?
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Tänkte jag skulle ta och införskaffa ett nytt spel till PS3:an. Är det någon som har några tips?

Har kikat lite på COD4, är det något att ha? Skoj online och går det att spela med kontrollen, eller lär man fixa mus och tangentbord och allt sånt för att kunna spela där?

Ja, COD4 är hur skoj som hellst. Du lär inte tröttna i första taget. Kontrollen är alltid svår i början, särskillt om man inte är van att lira FPS med dito. Tyvärr stödjer inte COD4 till PS3 tangenbord och mus, men du kommer vänja dig fort. Dessutom är det skönt att halvligga i soffan och spela med kontrollen. :D
 

Bellman

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ninja
Hjälp!

Fick hem min Ps3 idag, det är 40gb versionen.
Allt var frid och fröjd tills jag skulle uppdatera till version 2.1...jag laddar ner filen och ps3 börjar installera, när ps3 kommer till 99% utav installationen så stoppar den och får upp felkod 8002F318 och där står kontakta teknisk support!
Har provat att starta om ett par gånger men samma visa varje gång.

Någon som vet vad det kan vara?
Vem skall jag ringa?

Mvh
 

Zandman

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XRV750
Ja, COD4 är hur skoj som hellst. Du lär inte tröttna i första taget. Kontrollen är alltid svår i början, särskillt om man inte är van att lira FPS med dito. Tyvärr stödjer inte COD4 till PS3 tangenbord och mus, men du kommer vänja dig fort. Dessutom är det skönt att halvligga i soffan och spela med kontrollen. :D

Tack! Då blir det nog till att införskaffa det inom en inte allt för avlägsen framtid. Var en klar fördel att man lär spela med kontrollen. Är ju precis det där med ligga i soffan och lira man vill komma åt med en konsoll. Så man slipper möblera om hemma och fixa med tangentbord och grejer.

Hjälp!

Fick hem min Ps3 idag, det är 40gb versionen.
Allt var frid och fröjd tills jag skulle uppdatera till version 2.1...jag laddar ner filen och ps3 börjar installera, när ps3 kommer till 99% utav installationen så stoppar den och får upp felkod 8002F318 och där står kontakta teknisk support!
Har provat att starta om ett par gånger men samma visa varje gång.

Någon som vet vad det kan vara?
Vem skall jag ringa?

Mvh

Sony har en support för playstation. Det är telefonummer: 08-58782225. Eller så kan du gå in på www.playstation.se, det är den officiella hemsidan där det finns en del hjälp och support. Hade själv problem med mitt men fick hjälp är jag ringde.

Mvh
Johan
 
Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som provat Burnout 5 - Paradise ?

Edit: såg att det kommer ut idag, hehe lite tidigt att fråga då kanske.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Köpte Unchartered häromdagen. Satt hela kvällen och gapade. Till och med min sambo som hatar spel tittade på när jag spelade på projektorn istället för de såpor som rullade på TV:n. Har alltid tänkt på en konsol som ganska töntigt när det kommer till spel men får tänka om lite nu. Köpte PS3:an som mediaserver/-klient snarare än spellåda, men jag kommer nog att köpa några spel till... Sony har nog upprepat succén med PS2, den här långsiktiga burken kommer bara att sälja bättre och bättre i många år.

Hur gillar du det spelet?
 

Bellman

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ninja
Sony har en support för playstation. Det är telefonummer: 08-58782225. Eller så kan du gå in på www.playstation.se, det är den officiella hemsidan där det finns en del hjälp och support. Hade själv problem med mitt men fick hjälp är jag ringde.

Mvh
Johan[/QUOTE]



Oki, jag tackar!
 

Bellman

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ninja
Hjälp!

Fick hem min Ps3 idag, det är 40gb versionen.
Allt var frid och fröjd tills jag skulle uppdatera till version 2.1...jag laddar ner filen och ps3 börjar installera, när ps3 kommer till 99% utav installationen så stoppar den och får upp felkod 8002F318 och där står kontakta teknisk support!
Har provat att starta om ett par gånger men samma visa varje gång.

Någon som vet vad det kan vara?
Vem skall jag ringa?

Mvh



Hehej!

En ny fråga!

Efter att PS3 varit avstängd i ungefär 24h så hoppar den igång och allt utom mina handkontroller funkar!
Jag får ingen kontakt med handkontrollerna ( har 2st ) utan att ha i sladden. Jag har provat resetta kontrollerna och regga dom igen utan att lyckas,,någon som har haft samma problem??


Mvh:
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Enda stora skillnaden är väl isf större hdd (80 gb) och/eller om de släpper den vita här hemma.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Hur gillar du det spelet?

Ett av de riktigt få spel jag kommer att spela igenom fler än 1 gång. Det som jag tyckte mest om var miljöerna, även om man inte får springa fritt är det vackert och inte alltid så förutsägbart. Man fick en känsla av att byggnader och sådant kunde finnas på riktigt någonstans.

COD4 är ordinärt jämfört med Unchartered, i mina ögon. Inte sämre, men ordinärt.

Jag spelade igenom det på en 106" skärm med hörlurar, vilket påverkar och gav mig rysningar en bit in i spelet. COD4 tror jag inte spelar så stor roll vad man spelar på.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag spelade igenom det på en 106" skärm med hörlurar, vilket påverkar och gav mig rysningar en bit in i spelet. COD4 tror jag inte spelar så stor roll vad man spelar på.

Mjoo, lite påverkad blir man allt av COD4. Spelar även jag med projektor samt med eller utan hörlurar och mjoda, nog är t ex sniper mission på de ryska slätterna där man ska åla sig fram mellan tanksen och armen jävligt spännande.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top