Du menar alltså att nya Bad Company är mycket bättre än COD? Sjukt isåfall. Trodde inte det var möjligt nämligen.
Single player spelar inte så stor roll för mig. Det är på multi player som jag tycker att spelet ska vara grymt. Ni som kört Bad company på multi player, vad säger ni? Slår det COD?
Jag kör ganska mycket COD:MW2 och regelbundet både "ensam" och med polare. Jag har kört ganska mycket Battlefield Bad Company 1 men inte så mycket bad company 2 än så länge (spelet är ju f*n nytt ju).
Mina reflektioner hittils..
COD
+ Snabba spel med mycket action
+ Mycket bössor och du får bygga helt egna klasser
+ Mindra banor som går att lära sig ganska snabbt
- Små banor blir riktigt små ibland.
- En del glitcher
- Inga fordon
BF:BC2
+ STORA banor.. Nu snackar vi RIKTIGT stora!
+ Hyfsat öppen terräng
+ Destroy everything mappar. Det du skjuter på går sönder, inga undantag!
+ Massor av olika fordon.
- Vapnen är både bra och dåliga.. Bra kraft, men instinkterna sitter inte pekandet.
- du kan inte ligga ner
- Finns inget CO-OP läge när du vill ha en lugn match med en polare.
- Dåligt med spelsätt.. rush eller conquest.. Typ Sabotage eller Domination, thats it
- Inte HELT fritt hur du vill ha din klass.
Om jag vill ha en snabb match med lite schysst dödande så väljer jag COD. Men en eller två bra motspelare som drar runt kan sänka ett helt team!
BF:BC2 måste man vara seriösare med.. Tänk Hardcore search and destroy med stora lag och där nästan ingen har headset. Hamnar du i en bra squad med schysst kommunikation så kommer ni sparka rumpa oavsett om det andra laget har en eller två bra spelare.