PUB KVÄLL 1 dec !!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

samhainie

Guest
Nu får jag väl skit som fan, men det kan jag ta !
Det är väl en hojfolksfest som anordnas right?
Då är det kul om det kommer folk som gillar/har hoj.
Typ härket från Sveriges baksida som förgyllde förra sh-puben:D
Annars blir det ju som vilken vanlig krogkväll som helst.

Förkröka med fet förhoppning,
Förlora förståndet pga feta groggar,
Försöka förföra fet hona,
Vakna med fet ågren och med ett fett hål i lädret !
( Inte jag men mina kompisar )

God hjul !

Nämen Pucken lugn dom kommer inte ofreda dig, det är för ICKOS skull :tungan

(å föresten vem säger att dom inte gillar hojar/har hoj :rolleyes:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du mfl får gärna ta mer bilder på mig utan att fråga och lägga upp utan att fråga såsom har skett hittills :hihi Det är ju inte jag som klagat på några personliga bilder hittills. Ingen kille alls faktiskt. Inlägget var heller inte menat till dig allena utan mer att stämma i bäcken. Det var dock du som svarade.

Nu är ju syftet uppnått, mina tips kring vad som är kutym vid fotande på på fester är ju nu läst av en massa människor och ni har därför än en större sannolikhet att få folk att komma/återkomma. Om jag ska på större fest är nog kameran en av de sista accessoarer jag funderar på att ta med. Vill man få folk att känna sig trygga och ha kul men prompt vill fota så ska man ta de de som uppenbarligen vill bli fotade. Och de brukar vara många och tydligt göra det klart för fotografen :hihi

/J

:va ja vad ska jag svara, för utom de jag redan har svarat. Jag vet med mej att jag aldrig skulle ta bilder som jag vet ej lämpar sig att lägga ut. Jag gillar bilder där alla är glada och med friviligt på bild. Sen lovar jag dej Jörgen att inte ta med dej på nå fler bilder så slipper jag denna diskution igen.
:näsblod

Till alla som läser denna tråd så är de så att bilder som läggs upp och som man inte vill ska vara med för man ser ut på ett eller annat sätt, så säg till så tas dom bort omedelbart. Eller så fort den som gjort inlägget ser vädjan.

:va nä vi tar väll inte med nå kameror då så slipper vi mer gnäll:5sure
Eftersom jag gissar på att de är riktat mot mej så lovar jag att inte fota en bild till på en av våra pub kvällar.:confused: Hoppas alla är nöjda med det svaret.[/C

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag kommer fota tillbaka på alla som fotar mig :).

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kommer fota tillbaka på alla som fotar mig :).

Haha! Då vet jag vad det är som hänt när plötsligt lokalen lyses upp av ett tilltagande blixtflimmer: Det är ngn som fotat dig, då fotade du tillbaks, då fotade hon igen, då fotade du..... :hihi :tummenupp

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:fattartil nepp jag kommer inte ha en kamera med efter det har skrivits som de har.
Och skriver man så ingående i varför man inte ska fota så vad är de då för poäng att ha kameran med:va

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Hupp, det var tråkigt att höra att folk är så kameraskygga. Antar att Facebook kommentaren var riktad till mig då jag lade upp bilderna där eftersom det var mycket enklare än att försöka fippla upp 80+ bilder här. :va
Prillan73, vill du att jag tar bort bilderna så är det bara att skrika till så tar jag bort alla bilder du är med på, det är inga konstigheter.

Men då jag är en envis och otrevlig jävel så kommer jag nog ta med kameran till nästa fest ändå.

Ni som känner på Er att ni inte vill vara med på bild kan kanske skriva här i tråden så att man vet vilka man inte skall fota, för att inte trampa eventuellt känsliga personer på tårna så lär jag väl få fråga alla på plats innan jag tar kort också... :va

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Lameriders har bokat ett bord:yoparty

Fasen va skoj! :tummenupp

För övrigt kan jag säga att jag förstår både Jörgen o Kakan o alla andra :tungan
Jag själv figurerar helst inte på bild :gnissla Men jag dyker ändå upp gång efter gång, så det skrämmer mig inte av den anledningen :rolleyes:

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
:fattartil nepp jag kommer inte ha en kamera med efter det har skrivits som de har.
Och skriver man så ingående i varför man inte ska fota så vad är de då för poäng att ha kameran med:va

Sluta var barnslig nu. Och projicera inte allt på dig själv och mig. Jag har väl aldrig klagat på ngra bilder du tagit av mig. Eftersom det var en kille som tänkta ta med kamera i tråden i inlägget ovan mitt första kamerainlägg så finns det säkert 10 förtjusta till som tänkt göra likaledes eftersom detta ska bli en större fest än innan.

Då tänkte jag att det kunde vara på plats att oadresserat skriva ngt om hur man använder en kamera en fest. Jag har ju själv vänner som arrangerar stora danskryssningar med 1000-tals gäster och inhyrda fotografer som fotar gäster och arrangemang och sedan lägger upp på klubbens hemsida. Det funkar skitbra, de som vills synas får göra det andra inte, fotograferna är proffsiga. Det är ju säkert du också!

Jag vet bara hur det kan bli om man ordnar en större fest där merparten inte känner varann och många unga festovana människor tar med kameran (vilket ju är kul) men utan att tänka på de man fotar utan endast vill ha bilder som ger tillrop från de som sedan läser tråden och inte var med.

Jag har tex försökt tjata med en del intressanta debattörer med anonyma nick här från SH på SH-pubbar men många har avböjt, en del känner att det inte är att bara visa upp sig för de som kommer på pubben.

/J

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Haha! Då vet jag vad det är som hänt när plötsligt lokalen lyses upp av ett tilltagande blixtflimmer: Det är ngn som fotat dig, då fotade du tillbaks, då fotade hon igen, då fotade du..... :hihi :tummenupp

Det roligaste kommer bli då jag av misstag på fyllan har kameran åt fel håll och fotar mig själv, vad gör jag då?

Ser du mig stå och fota mig själv gång på gång så snälla ta kameran ifrån mig :näsblod.

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Den ligger där redan :)

Ang, Festannons eller vad man ska kalla det..:va
Letar men hittar inget om nån fest på första sidan?

Neeiijj!!! Inte Bobo :skrämd

Du går säker...:arsele

Fasen va skoj! :tummenupp
Jag själv figurerar helst inte på bild :gnissla Men jag dyker ändå upp gång efter gång, så det skrämmer mig inte av den anledningen :rolleyes:

Du är nog en sån där Fotomasoshist eller nått. :D

Nope, dom e från söder om stan.. :arsele

Å Åkersberga kan väl knappast kallas för sthlm..:arsele

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Du går säker...:arsele

Det är en av de saker jag uppskattar med dig! :hihi

Ska bli kul att ses.

/J

Det roligaste kommer bli då jag av misstag på fyllan har kameran åt fel håll och fotar mig själv, vad gör jag då?

Ser du mig stå och fota mig själv gång på gång så snälla ta kameran ifrån mig :näsblod.

Ok, sist du gjorde det så trodde jag att det var en blondins försök till en fotoblixtvariant av "brun utan sol". Men då vet jag att jag ska vända på kameran åt dig nästa gång :hihi

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nämen Pucken lugn dom kommer inte ofreda dig, det är för ICKOS skull :tungan

(å föresten vem säger att dom inte gillar hojar/har hoj :rolleyes:)

Inte menat just mot dina polarinnor utan i det stora hela,
Men om dom är jämngamla med dig så är det ändå inget för Icko han spanar efter dom som just har blivit av med skolväskan:D

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
IronMike, ska du dra dit en massa lättklädda damer får du fan fixa lite snygga lättklädda killar med! Vi är trots allt en hel del tjejer som kör hoj på SH och som kommer att dyka upp på festen!
Jag för min del fattar inte den delen av MC-världen, för amerikanskt för mig. Det är ju dock ingen annan som protesterar så låt gå då, men då ska det vara jämlikt! :)
Jag hoppas verkligen att INGA av entrepengarna går till detta dock!!! :mattias

Sorry Milla, tryckte fel men tror det är återskapat :)

Last edited by a moderator:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fan vad trist att det är en jävla bit till Sthlm... :(
Kanske dra tag i någon som man kan samåka med! :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter