PUB KVÄLL 1 dec !!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det har misstyckts även där.
Och ffa om reg-plåten varit med.

Jo jag kan förstå att folk misstycker om regnumret kommit med på bild (jag brukar photoshoppa bort det) det verkar bara mycket känsligare på en pubkväll, det var så jag menade.

Dr.Bike

Guest
Nä men jag är ju den enda som fotar massor på pubkvällarna och känner väll att de är bättre vi låter bli än att fota och få mer klagomål på de...
Varför fota om man inte kan lägga ut några på de som har vare med? då förlorar de poängen för de är bara jag som ser bilderna...
Jag försöker alltid lägga upp såna bilder jag vet igen skäms för, och är de nån som inte vill vara med så tar jag bort dom på engång.

Helt rätt!
Och att just DU gör kloka val, och tänker till, det vet jag.
För visst tusan är det kul med bilder.

Men när sedan tredje part tar och kopierar bilder och sedan använder den i ett helt ANNAT sammanhang, ja då är det inte SÅ kul längre.
Vänner till mig har t.ex helt plötsligt (via tips) funnit sig själva som medlemmar på Facebook, och där de s.a.s varit oerhört "aktiva" trots att de aldrig satt sin fot där....
Vad sånt betyder förstår var och en.

Så kloka val av bilder eller inte, det hjälper lixom inte på Internet.
Den som fotar vet ALDRIG var bilden hamnar sen.
Och avseende att ta bort bilden OM den fotade sedan begär det: DÅ kan skadan redan vara skedd. D.v.s bilden är redan "coppad".

Konspirationsteorier?
Maybe.
Men min person är iaf min.
Ännu så länge (skall tilläggas) ;)

Jo jag kan förstå att folk misstycker om regnumret kommit med på bild (jag brukar photoshoppa bort det) det verkar bara mycket känsligare på en pubkväll, det var så jag menade.

Jo det har du helt rätt i :)
(alla vill väl inte att chefen ska få vatten på sin kvarn om att man ju ÄR ett rixfyllo...)
Kanske..host, har jag hört... :D

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Helt rätt!
Och att just DU gör kloka val, och tänker till, det vet jag.
För visst tusan är det kul med bilder.

Men när sedan tredje part tar och kopierar bilder och sedan använder den i ett helt ANNAT sammanhang, ja då är det inte SÅ kul längre.
Vänner till mig har t.ex helt plötsligt (via tips) funnit sig själva som medlemmar på Facebook, och där de s.a.s varit oerhört "aktiva" trots att de aldrig satt sin fot där....
Vad sånt betyder förstår var och en.

Så kloka val av bilder eller inte, det hjälper lixom inte på Internet.
Den som fotar vet ALDRIG var bilden hamnar sen.
Och avseende att ta bort bilden OM den fotade sedan begär det: DÅ kan skadan redan vara skedd. D.v.s bilden är redan "coppad".

Konspirationsteorier?
Maybe.
Men min person är iaf min.
Ännu så länge (skall tilläggas) ;)

Jo det har du helt rätt i :)
(alla vill väl inte att chefen ska få vatten på sin kvarn om att man ju ÄR ett rixfyllo...)
Kanske..host, har jag hört... :D

Klar det finns skräck exempel, jag har själv vare med om nå sånt där själv och de är inte kul när nån snor bilder och utgersig för att vara den på bilden.
Men detta kan man diskutera tills man är blå..
Det är därför jag säger att vi inte ska fota alls för att inte de ska popa upp nå bilder på nån som inte vill vara med på bild...enklaste lösningen är oftast den bästa...

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Är ju jäkligt svårt och gå på hojfest och inte bli fotad med eventuell utläggning av bilden på nätet som följd. Är nog något man får ta tror jag. På festerna vi brukar ha på Rapido så fotas det friskt både av medlemmar och gäster, så fastnar man inte på Rapidos webbsida så är chansen ganska stor att det ligger en bild på någon annan klubbsida av ens nuna:tungan

Dr.Bike

Guest
Klar det finns skräck exempel, jag har själv vare med om nå sånt där själv och de är inte kul när nån snor bilder och utgersig för att vara den på bilden.
Men detta kan man diskutera tills man är blå..
Det är därför jag säger att vi inte ska fota alls för att inte de ska popa upp nå bilder på nån som inte vill vara med på bild...enklaste lösningen är oftast den bästa...

Så du vill inte fota mig för "eget bruk" då... :brynad :kär

:hihi

Är ju jäkligt svårt och gå på hojfest och inte bli fotad med eventuell utläggning av bilden på nätet som följd. Är nog något man får ta tror jag. På festerna vi brukar ha på Rapido så fotas det friskt både av medlemmar och gäster, så fastnar man inte på Rapidos webbsida så är chansen ganska stor att det ligger en bild på någon annan klubbsida av ens nuna:tungan

Ja - troligen är chansen 101% på det!

Och om alla vore lika kloka som Kakan vid motivval och publicering så skulle mycken tandagnisslan sparas.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Har nog hört talas om en porrbild på dej i nå kall:tungan :rolleyes: ingar

Njaa.. den bilden har de och skrämmer små barn med om de inte äter upp sin gröt!
Föräldrar jorden runt säger : Om ni inte är snälla KOMMER tomten att se ut så här! *visar upp kalsongbilden*

:D

Jag har f.ö tjackat ny kamera i sandlådan. Kommer garanterat att vara med den 1.a :tummenupp

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Sluta babbla , börja kröka !

Är det fest eller!!!
:D :D

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Njaa.. den bilden har de och skrämmer små barn med om de inte äter upp sin gröt!
Föräldrar jorden runt säger : Om ni inte är snälla KOMMER tomten att se ut så här! *visar upp kalsongbilden*

:D

Jag har f.ö tjackat ny kamera i sandlådan. Kommer garanterat att vara med den 1.a :tummenupp

Efter alla inlägg här så kommer jag inte ha min partykamera med, de känns inte kul att ha den med, efter alla inlägg om varför man inte ska lägga ut foton här på sh...:(

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
:rolleyes: ääää gå å lägg dej de är en vecka kvar till partyt så gamla fabbröder bör nog sova mycke så de orkar :D

HA! Vi i 40+elitstyrkorna har överlevt tillräckligt många frostnätter för att kunna supa det här jävla internetdagiset tillbaka till amöbastadiet utan att ens torka ölskummet av överläppen.:arsele

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
HA! Vi i 40+elitstyrkorna har överlevt tillräckligt många frostnätter för att kunna supa det här jävla internetdagiset tillbaka till amöbastadiet utan att ens torka ölskummet av överläppen.:arsele

:näsblod jag vill inte bli en amöba bara så du vet så snälla ställ nu inte till med nå dumt :tungan

Men vi gillar ju er fabbröder och därför månar vi om att ni sover ut osv ;) :tuttar

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
:näsblod jag vill inte bli en amöba bara så du vet så snälla ställ nu inte till med nå dumt :tungan

Men vi gillar ju er fabbröder och därför månar vi om att ni sover ut osv ;) :tuttar

Jag är mer orolig för vad skägget ska hitta på, den jäveln får man ta ner med bedövningsgevär när han sätter igång...:hihi

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

allt supande måste ha gjort dig lam i skruvarhanden .. fabbo :D

det förklarar saker och ting :rolleyes:

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag är mer orolig för vad skägget ska hitta på, den jäveln får man ta ner med bedövningsgevär när han sätter igång...:hihi

:lol Det är bara å vissa lite snygga bröst åt honom (och flera som jag också vet lugnar sig lite när dom ser dom ;)) så blir han så nervös att han sitter fint igen :rolleyes: :tuttar

:va Eller en bricka med lakritsshots kanske :D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Nej nej han kommer vara välmarinerad och mör innan han når HardRock...

Lyssna nu.....

Vårt kärlekspar (d1ce och Skägget för er sossar som inte hängt med) har nu intagit en ansenlig mängd paraplydrinkar.
Dom fortsätter sin promenad på Drottningatan mot Hardrock .
Efter att ha druckit så mycke självförtroende så beslutar dom sig för att göra något "vajld änd kreisy".
När dom korsar Kungsgatan, går dom mor röd gubbe!

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nej nej han kommer vara välmarinerad och mör innan han når HardRock...

Lyssna nu.....

Vårt kärlekspar (d1ce och Skägget för er sossar som inte hängt med) har nu intagit en ansenlig mängd paraplydrinkar.
Dom fortsätter sin promenad på Drottningatan mot Hardrock .
Efter att ha druckit så mycke självförtroende så beslutar dom sig för att göra något "vajld änd kreisy".
När dom korsar Kungsgatan, går dom mor röd gubbe!

:va ibland blir jag lite rädd för dej och sen kommer jag på att det måste vara priten som pratar :D :rolleyes: :tungan

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection