Vad jag sade var min egen uppfattning, (efter förra pubben där flera tjejer uppenbarligen var obekväma med en del foton som tagits av en annan tjeje än du.)
Jag skrev då att jag tycker det är lite dumt att stå på avstånd och fota folk man inte känner, och sedan lägga ut bilderna utan att fråga. Och ursäkta sig med att de på fotona kan höra av sig om de känner sig obekväma med några av bilderna efter att de lagts ut. Det är ju att lägga bördan i den avbildades händer. Det är ju inte ens säkert att de ser tråden, eller ens är medlemmar på facebook där tydligen en del av bilderna hamnade sist.
Jag tycker att det är bättre att fotosugna med en nick eller annan gest frågar den främmande person de vill fota om det är ok att ta en bild. Och att de sedan frågar samma människa innan de lägger ut bilden.
Jag kan tycka att det är lite tårtigt med folk som paparazzi-likt fotar SH-kändisar de inte känner i situationer de finner dråpliga, bara för att de vet att de bilderna kommer att ge fotografen uppmärksamhet i fototråden dagen efter, från de som inte hade pallrat sig iväg till festen. Jag tycker att det är roligare om en del av de fotografer jag inte känner kommer fram och hälsar och partar loss istället för att stå och fota på avstånd.
Man ser ju dessutom sällan några fyllebilder på de som fotar.
Jag har hittills inte känt ngn ilska över några av de fyllebilder som tagit på mig, men jag vet också att jag är ganska nevermind, jag skiter i det som varit. Det tror jag dock inte gäller alla härinne som vill gå på festen, många här har ju inte ens en ansiktsbild på sig själva på sina sidor och har anonyma nick. Om man inte ens vill synas på en bild man noga kan välja ut själv, då kan jag ju tänka mig vad man tycker om ögonblicksbilder med blodsprängd blick miss i nassen när man har roligt med kompisarna.
Nu kan jag inte förklara det här bättre, och jag vill inte höra att det är "fotoförbud". Skulle så vara fallet måste det ju komma från IronMike eller HCR. Ett sånt förbud skulle nog göra festen rätt stel och tråkig. Jag tycker att man ska bete sig som man hade gjort om man var en kväll på tex Sture eller East, vilka fotar man då? Och hur fotar man? Det här är ju samma sak. Jag skulle inte fota ngn jag inte kände uten att vidta mått och steg enligt ovan i en sån lokal, Men jag har nog aldrig tagit med mig kameran ut på krogen åas.
Jag tycker fö att du har bra känsla när du sållar bland dina bilder. Men man kan ju inte förvänta sig att alla delar min uppfattning.
Ok. Jag kan peka ut Smallsocks för dig
/J