Jag tror att förarna har en stor del i det hela. Inget är intressant innan man känner till de som kör. Det är inte lätt men man får marknadsföra sig själv på något sätt, sporthoj.com är ett utmärkt ställe att börja på. Hur många hade vetat vem den där Sandström är om det inte vore för sporthoj.com
Du har en poäng där.
Sen har det ju att göra med publicitet. Jag menar, inte ens våra största mc-tidningar skriver ju om sporten. Inte är det mycket iaf?!
Som mest tycker jag att man ser nån notis om Rossi liksom.
Kolla i alla svenska tidningar för snöskotrar så är det minst ett större repotage varje nummer om en tävling, artikel om ett team eller intervju med en eller flera förare, osv... Hur ofta ser man det i BIKE, t ex?
Jag tror inte att det i första hand om att få den icke mc-intresserade publiken till tävlingarna. Börja med att få dit alla som redan är intresserade av motorcyklar så har man redan där kommit långt på vägen!
För att igen blicka mot skotersporten. Är det tävling nånstans så kan man ge sig fan på att skoteranders 16 år från malung mer än gärna åker 50 mil för att se en tävling i Östersund (typ). Och ska han dit så ska han ju dit på nåt vis, antingen med familj eller vänner och det genererar ju till fler besökare...
Varför vill han dit då? Jo, för att han har fått upp intresset till racingen genom att läsa om de häftiga tävlingarna och förarna i tidningarna, och då vill man även se de irl.
Det är inte krångligare än så...