Rättegång APA-2 15 Mars Hbg Tingsrätt

Status
Ej öppen för fler svar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
1 timme kvar. SKRIV HUR DET GICK så fler kan starta typ Boondocksaints.
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Ok..vad är ERT tipps på "straffet" det värdelösa avfallet kan vänta sig ? Jag tippar på max 6 månader. Sedan är han ute och stjäl igen.

Han hade väll suttit häktad så de kvittar väll fängelsestraffet mot det så han är nog ute snabbare än så. Man blir förbannad:mad:
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du är nog ute och cyklar här lite. Det är helt rätt att det är utformat för att fungera på Svenskar, med den Svenska naiva mentaliteten, mjäkiga inställning och godtrogna attityd och de värdegrunder som Svenskar i gemen tar till sig under sin uppfostran eller det som du kallar för samhällsmoral och kultur. So far allt är nice´n´dandy. Problemet är dock att den "Svenska kulturen" och det "Svenska det ena och det andra" inte är ett skit Svenskt på många ställen och luckras upp på andra till följd av en misslyckad integrationspolitik som man följer upp med en fet vänster krok mot vårt samhälle i form av...ännu mer invandring. Det där med "anpassad för Svensk det ena och det andra" är ju för fan inte relevant längre. Folk släpar hit sina problem, konflikter, traumatiska upplevelser och sociala missöden och DET är inte det "Svenska" systemet redo för.

En av dessa "icke Svenska" företeelser är just att beväpna sig med hund och diverse tillhyggen för att skydda sig själv för att det är "så det går till där hemma" och vara redo att samma system som misslyckas med att skydda en kommer att förfölja en samtidigt som det erbjuder en "lättare tariff " till kräk. Jag har upplevt det på nära håll här i Sverige och klarat mig med nöd från åtal, men är inte beredd att böja mig framåt och dra ner byxorna á la Svensson. Vi Ryssar är inte ihopskruvade på detta vis. Jag avskyr att krossa din illusion...men du..Sverige är inte längre Svenskt och ett system för Svenskar och deras inbankade räddsla för mydigheten och respekt för "regler" funkar inte längre.

Men för fan fattar inte hur du orkar pissa på Sverige och vår mentalitet så djävla mycket...Passar det inte så flytta till ett land du gillar. eller så flyttar du helt enkelt tillbaka där du kommer i från, men det kanske inte passar:va
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Men för fan fattar inte hur du orkar pissa på Sverige och vår mentalitet så djävla mycket...Passar det inte så flytta till ett land du gillar. eller så flyttar du helt enkelt tillbaka där du kommer i från, men det kanske inte passar:va

Pissar gör jag nog på ett jävla parasitiskt skatte och transfererinigssystem och ett rättsystem som är utformat med förövare som referensgrupp och där brottsoffer står i periferin.

När det gäller idiotmentaliteten "flytta dit du kommer ifrån" alt "flytta om du inte gillar att brottslingar rövknullar dig" så håller inte det. Skulle folk bara fly skulle inget förändras...lika lite som att folk finner sig i att bli rövknullade och med saligt leende säga "att det funkar utmärkt". Det här är mitt hem lika mycket som ditt och jag har ingen lust att lämna det för att vi har ett impotent system utformad av scouter. Pissar tillräckligt många på ett ruttet system, kommer det förrr eller senare att bli ändrinig på det. Skattesystemet är ett exempel. Den (utdöende) folkhemsmentaliteten är ju det som fungerar so men jävla magnet mot skitsäckar från hela världen och det är den som måste bort om ett samhälle ska kunna fungera någorlunda bra.

Flyttar jag härifrån (som Svensk medborgare) så gör jag det för att JAG vill och inte för att jag tvingats bort av en skitsäckar som han som ska dömmas idag och parasiter som anser att de har en självklar rätt till en del av det jag slitit ihop. Hade alla haft samma attityd som du, hade kommunistpacker fortfarande styrt i Östeuropa....alla som "inte trivdes med att bli sodomiserade" skulle nämligen fly.

Topic: Japp, fram med siffran - låt oss gråta. Hur många år straffarbete får kräket ?
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Topic: Japp, fram med siffran - låt oss gråta. Hur många år straffarbete får kräket ?[/QUOTE]

ÅR? Här snackar vi om samhällstjänst för apan... kommer inte bli mer, ev max 6 månader, sen är han säkerligen ute efter 3....
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
.."svenskar tar den i röven"..."ryssar e mycke tuffare"
Märklig utläggning:va.
Om man skulle ta och försöka sig en lika infantil generalisering men åt andra hållet s.a.s.
Bara för att belysa dumheten liksom. Here goes:

Ni ryssar har ju varit rätt bra på att "ta den där bak" under större delen av
nittonhundra-talet. Uppfinnare av ett intressant men totalt värdelöst social experiment.
Inte mycket att va stolt över där inte.

Den lätt warpade varianten av kapitalism "ni" bedriver för tillfället är rätt
skoj den med. Gamla ärrade politrucker som roffat åt sig i godisbutiken
och pippar ryssröv så det står härliga till.
Er pressfrihet och hantering av obekväma journalister är rätt intressant den också.

Och du själv om man får fråga? Vilket av systemen har du flytt ur?
Åsså hamnar du här bland ett gäng rövpippade vikingar?
Livet e bra strange ibland, inte sant?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag ser inte det som att han pissar på den svenska mentaliteten. Det hade du säkert inte tyckt om han hade bäddat in det fint och utelämnat rövknullandet. Ingen verkade reagera när han lika okänsligt talade om att han inte vill dela med sig av sin lön till objudna gäster, och allt det där. Då råkar kanske hans och de flesta andras synsätt konvergera ..
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Dom avkunnas normalt två veckor efter huvudförhandling & finns då att hämta elr. beställa på aktuell Tingsrätt. Kan gå snabbare om åtalad gärning är erkänd, men jag antar att den åtalade förnekade gärningarna han åtalades för?

Eftersom dom är allmän offentlig handling nästan helt utan undantag (ibland inte vid brott mot barn exv), går det ju att lägga upp på nätet...

Hur många åhörare va det?? Nån som har ett foto på den åtalade??
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Märklig utläggning:va.
Om man skulle ta och försöka sig en lika infantil generalisering men åt andra hållet s.a.s.
Bara för att belysa dumheten liksom. Here goes:

Ni ryssar har ju varit rätt bra på att "ta den där bak" under större delen av
nittonhundra-talet. Uppfinnare av ett intressant men totalt värdelöst social experiment.
Inte mycket att va stolt över där inte.

Den lätt warpade varianten av kapitalism "ni" bedriver för tillfället är rätt
skoj den med. Gamla ärrade politrucker som roffat åt sig i godisbutiken
och pippar ryssröv så det står härliga till.
Er pressfrihet och hantering av obekväma journalister är rätt intressant den också.

Och du själv om man får fråga? Vilket av systemen har du flytt ur?
Åsså hamnar du här bland ett gäng rövpippade vikingar?
Livet e bra strange ibland, inte sant?

Tjaa..Tysken rullade över Sverige utan motstånd är Europa stod i brand...och skulle rulla fortfarande om inte vi inte fick stopp på de rätt bra vid Kursk och Stalingrad. Nog kan vi vara rätt tuffa som nation...östfrontet var inte mycket till folkhem. Uppfinnaren av det intressanta systemet var annars Tyskar och vi implementerade det i stor del av Europa..utan att någon vågade kaxa upp sig. Kanske för att vi ändå är rätt tuffa ? Vad vet jag.

När det gäller bäring på det här med straff så har vi i Ryssland INGA betänkligheter med att skicka en 18 åring på ett 10 årigt fängelsestraff i rätt hemska förhållanden för en stöld. Inte heller är det ovanligt att kräk avlivas vid inbrott och vid polisens aktioner och att det sker (mer eller mindre) summariska rättegångar där värdelösa parasiter döms till riktigt hårda straff utan tjafs och filosofierande. Fullt så beslutsamma behöver vi kanske inte vara här, men alternativet med 5 års straff skulle nog svskräcka de flesta småsmurfar från att förgylla sin tillvaro med lite joy ride på någons fyrhjuling eller hoj. Det är ju inte så att de stjäl för att överleva.

Vi får väl se vad kräker får för "straff" sedan kan vi se vems politrucker tar vem där bak.:tummenupp
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag ser inte det som att han pissar på den svenska mentaliteten. Det hade du säkert inte tyckt om han hade bäddat in det fint och utelämnat rövknullandet. Ingen verkade reagera när han lika okänsligt talade om att han inte vill dela med sig av sin lön till objudna gäster, och allt det där. Då råkar kanske hans och de flesta andras synsätt konvergera ..

Tror jag läst dom flesta inläggen som han skrivit och brunskjortor gillar jag inte alls.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Allmänt så om man ställer just frågan i stil med "Vad tror ni han får för straff" märker jag ofta någon sorts uppgivenhet, ilska och desillusionering i svaret...kan det tyda på att något stinker i systemet ?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tjaa..Tysken rullade över Sverige utan motstånd är Europa stod i brand...och skulle rulla fortfarande om inte vi inte fick stopp på de rätt bra vid Kursk och Stalingrad. Nog kan vi vara rätt tuffa som nation...östfrontet var inte mycket till folkhem. Uppfinnaren av det intressanta systemet var annars Tyskar och vi implementerade det i stor del av Europa..utan att någon vågade kaxa upp sig. Kanske för att vi ändå är rätt tuffa ? Vad vet jag.

När det gäller bäring på det här med straff så har vi i Ryssland INGA betänkligheter med att skicka en 18 åring på ett 10 årigt fängelsestraff i rätt hemska förhållanden för en stöld. Inte heller är det ovanligt att kräk avlivas vid inbrott och vid polisens aktioner och att det sker (mer eller mindre) summariska rättegångar där värdelösa parasiter döms till riktigt hårda straff utan tjafs och filosofierande. Fullt så beslutsamma behöver vi kanske inte vara här, men alternativet med 5 års straff skulle nog svskräcka de flesta småsmurfar från att förgylla sin tillvaro med lite joy ride på någons fyrhjuling eller hoj. Det är ju inte så att de stjäl för att överleva.

Vi får väl se vad kräker får för "straff" sedan kan vi se vems politrucker tar där bak.:tummenupp
Jag har påtvingats en del kontakter med de försupna undermänniskorna med pälsmössa i öst.
Jag börjar undra om du överhuvudtaget varit där.
Lämna fantasivärlden och väx upp.
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top