Rättviks gocartbana

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Heda, vilken drevning körde du med på rättviksbanan? Orginal, eller provade du annan drevning?
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
15/40

Det gick finfint sånär som på ett ställe, den grymvänstern innan man åkte uppför backen/krönet, där hamnade man mellan två växlar......åkte man på samma som man kom in i böjen med så blev den lite seg ut ur böjen, å växlade man ned så blev växeln så kort så man var tvungen att växla direkt igen men den pinnade på, så jag tog den högre å segade lite i utgången, ingen som kan köra förbi där ändå, och så slapp man växla en xtra gång.

På bortre rakan varvade den ur på femman rätt styggt, men annars funkade det 100% överallt.....

Vad åkte de du/andra med? :confused:
hp skrev:
Heda, vilken drevning körde du med på rättviksbanan? Orginal, eller provade du annan drevning?
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Tom Byron skrev:
15/40

Det gick finfint sånär som på ett ställe, den grymvänstern innan man åkte uppför backen/krönet, där hamnade man mellan två växlar......åkte man på samma som man kom in i böjen med så blev den lite seg ut ur böjen, å växlade man ned så blev växeln så kort så man var tvungen att växla direkt igen men den pinnade på, så jag tog den högre å segade lite i utgången, ingen som kan köra förbi där ändå, och så slapp man växla en xtra gång.

På bortre rakan varvade den ur på femman rätt styggt, men annars funkade det 100% överallt.....

Vad åkte de du/andra med? :confused:
Hur blir Husan med 15/40?
Fick ju aldrig chansen att prova innan dom stal den:(
Den måste väl bli rätt så bakhjuls benägen(det är den ju med 16/38 med)kan jag tänka :tungan
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jorå, den blir ganska lätt ifram på de flesta växlar, ändå blir sexan som överväxel när det börjar gå undan..... har dock inte slagit i sexan än på någon bana då jag bara åkt gocart å inomhus med den........ föutom på isen, men då var det ju andra hjul å drevning oxå :tummenupp

wheelielover skrev:
Hur blir Husan med 15/40?
Fick ju aldrig chansen att prova innan dom stal den:(
Den måste väl bli rätt så bakhjuls benägen(det är den ju med 16/38 med)kan jag tänka :tungan
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Tom Byron skrev:
Jorå, den blir ganska lätt ifram på de flesta växlar, ändå blir sexan som överväxel när det börjar gå undan..... har dock inte slagit i sexan än på någon bana då jag bara åkt gocart å inomhus med den........ föutom på isen, men då var det ju andra hjul å drevning oxå :tummenupp
Jag provade med 15/38 och då gick hon upp med ett litet ryck i styret 90km/t på 4:an.
Kör ju bara på vägen så jag vet inte hur mycket jag vågar dreva den,vill ju inte skaka sönder.
Men samtidigt så vill jag ju gasa upp den på så många växlar som möjligt.
Har du några bra tips?=)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Äsch, ne jag e kass på att hjula....... men 15-40 är inga problem att åka i 100 blås med, vet dock inte vilka växlar den går upp på, vad gör det om du får peta ned någon växel då?

Jag åkte med 16/48 (lika som 14/45 eller 14/42)å endurodubbat på isen, då gick den upp på femman iaf då få gånger de inte spann :arsele

På banan e det bara störigt ju när den går upp, försöker sluta med det :lol

wheelielover skrev:
Jag provade med 15/38 och då gick hon upp med ett litet ryck i styret 90km/t på 4:an.
Kör ju bara på vägen så jag vet inte hur mycket jag vågar dreva den,vill ju inte skaka sönder.
Men samtidigt så vill jag ju gasa upp den på så många växlar som möjligt.
Har du några bra tips?=)
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Tom Byron skrev:
Äsch, ne jag e kass på att hjula....... men 15-40 är inga problem att åka i 100 blås med, vet dock inte vilka växlar den går upp på, vad gör det om du får peta ned någon växel då?

Jag åkte med 16/48 (lika som 14/45 eller 14/42)å endurodubbat på isen, då gick den upp på femman iaf då få gånger de inte spann :arsele

På banan e det bara störigt ju när den går upp, försöker sluta med det :lol
Att gasa upp den på 4:an-5:an är ju helt ok ju:)
Ska nog köpa hel system till min nya sen,vad kör du med för avgas system?
Jag funderar på Akra eller Fp.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
FP, det blir stygg skillnad.

Första isbanetävlingen åkte jag orginal, den andra med FP å den drar mycket tidigare ut ur böjarna :tummenupp

wheelielover skrev:
Att gasa upp den på 4:an-5:an är ju helt ok ju:)
Ska nog köpa hel system till min nya sen,vad kör du med för avgas system?
Jag funderar på Akra eller Fp.
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Tom Byron skrev:
FP, det blir stygg skillnad.

Första isbanetävlingen åkte jag orginal, den andra med FP å den drar mycket tidigare ut ur böjarna :tummenupp
Mycket skilnad i vrid eller?
Fler hästar behövs ju knappast:)
Rätt bra pris på Fp med,5-6000:-
Grymt ljud oxå hoppas jag :)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, all effekt i världen vill man ju ha

Hängde med 580s utan problem på rakorna ivf.....

Låter gött, varken mera eller mindre än någn annan stånka med helrör

Nu lär jag styra näsan söderut å hämta lite :tuttar chix :tuttar i Tierp....... CU dude
:banana
wheelielover skrev:
Mycket skilnad i vrid eller?
Fler hästar behövs ju knappast:)
Rätt bra pris på Fp med,5-6000:-
Grymt ljud oxå hoppas jag :)
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Tom Byron skrev:
Jo, all effekt i världen vill man ju ha

Hängde med 580s utan problem på rakorna ivf.....

Låter gött, varken mera eller mindre än någn annan stånka med helrör

Nu lär jag styra näsan söderut å hämta lite :tuttar chix :tuttar i Tierp....... CU dude
:banana
Rock on :yoparty
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Tog det stopp eller är det i förebyggande syfte? Det är väl visst lite tajt shimsning på vissa -04:eek:r vad gäller ramlagren...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Tajt......jorå, det tog tvärstopp lixom. Skulle parkera, släppte ned varvtalet på tomgång å fipplade i friläget å rulllad fram några meter med kopplingen indragen, då knakade det till i motor å den stannade......

Fatta direkt att någe var lurt, kände lite lätt på kicken på kicken med handen å den var stiff så jag fick låna en KTM å åka å hämta bil å släp. Anledningen till åkturen var att killen som åkte KTM ville prova Husan å var mäkta impad tills den knakade så han åker vidare på sin KTM....... inte så lyckad provtur mao :tungan

hp skrev:
Tog det stopp eller är det i förebyggande syfte? Det är väl visst lite tajt shimsning på vissa -04:eek:r vad gäller ramlagren...
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Hmm, det var inte bra.... Jag som ville se din och Saints kamp om mästartiteln :)

Tom Byron skrev:
Tajt......jorå, det tog tvärstopp lixom. Skulle parkera, släppte ned varvtalet på tomgång å fipplade i friläget å rulllad fram några meter med kopplingen indragen, då knakade det till i motor å den stannade......

Fatta direkt att någe var lurt, kände lite lätt på kicken på kicken med handen å den var stiff så jag fick låna en KTM å åka å hämta bil å släp. Anledningen till åkturen var att killen som åkte KTM ville prova Husan å var mäkta impad tills den knakade så han åker vidare på sin KTM....... inte så lyckad provtur mao :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top