Rånet mot värdedepån i Västberga

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Hade vi haft Terminator som guvernör i Stockholm så kanske det hade funkat?

ingen terminator skit.

utan snarare:

• vi ska bygga en airwolf. på riktigt. den ska vara utrustad med grymt mycket pangpang-teknologi och det senaste inom högtalarsystem. feta tracks är redan inprogrammerade samt att det finns spotify i den. gratis.

• en pilot ska dedikera sitt liv och mer eller mindre, bosätta sig i airwolf (obs! det här är ingen helikopter utan det är airwolf). försök sno den nu, era apor!

• piloten, som ska bosätta sig i den och därmed antagligen måste vara en riktigt dum jävel, hittar vi med all säkerhet i solna. annars får vi kolla upp ett gäng friska apor på skansen som kan 'övertalas' att bli den piloten.

• återuppta vägverkets briljanta vision NOLLVISION; inte en enda helikopter ska snos längre.

• av någon anledning som jag ännu inte riktigt vet varför, ska airwolf inte tåla vatten. men det gör den bara ännu mer unik!

[YOUTUBE-ID]0uAPGw0AQLI&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]eBvqbggQiOY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Säkerhet som på ett dagis...

Hur kan någon lyckas ta sig ända fram till en polishelikopter, ställa ner en väska (märkt med ordet BOMB) och försvinna från platsen utan att någon märker det?? :confused:
Larm? Kameraövervakning?
Vad är det för Kalle Anka-värld polisen lever i? Skydda er utrustning!

Och kanske borde en byggnad som innehåller hundratals miljoner kronor (enligt vissa medier) ha beväpnad personal på plats, bara en tanke...

Där poliskoptrarna står här på Värmdö är det totalt öde på natten. Får junte ha såna däringa saker som väsnas i bebyggt område. :huvet

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Där poliskoptrarna står här på Värmdö är det totalt öde på natten. Får junte ha såna däringa saker som väsnas i bebyggt område. :huvet

Står dem vid den där butiken som säljer allt möjligt skit?
Isåntfall är det ju ganska lätt, bara klippa hål i stängslet vid parkeringen och knata in.. kan ju max vara 100m till helikoptern då?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Airwolf, gg, etc. blahh!!

Jag säger bara THE HOFF FFS!!

[YOUTUBE-ID]L-E8u2o48ts[/YOUTUBE-ID]

..Och det vet vi ju vilka som gillar:tuttar:tuttar

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hoppas dom inte får tag i dom! Förresten, jag blev nyss erbjuden en helikopter ganska billigt :va ska jag slå till eller invänta GG?

tommi

Guest
Nån som känner grabbarna som gjorde det? kan jag få bli deras kompis verkar ju vara ett fett byte dom fick.

Verkar som det blir brist på cash i bankomater o dyl i s-holm hur mycket rymmer en sån? en miljon iallafall räkna det med antal som inte blir fyllda så lär det vara en del...

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Haha ytterligare bevis på hur jätte mycket för snälla vi är i sverige, AA-guns på taket hade varit overkill... men NÅGON typ av säkerhet på taket kan man kanske kräva?
Som någon sa, en stål-wire hade kanske varit något...
Svenska poliser asså :(

Jaja, man kan ju minst sagt säga att det var ett genialiskt rån :D

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
No hoj
Haha ytterligare bevis på hur jätte mycket för snälla vi är i sverige, AA-guns på taket hade varit overkill... men NÅGON typ av säkerhet på taket kan man kanske kräva?
Som någon sa, en stål-wire hade kanske varit något...
Svenska poliser asså :(

Jaja, man kan ju minst sagt säga att det var ett genialiskt rån :D

Det fanns ju poliser på plats under rånet. De kunde väl skjutit sönder helikoptern eller gjort den obrukbar på något sätt.

maccc

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Har ingen!
Vad var egentligen poängen med att söka igenom byggnaden efter att rånarna stuckit?

Det var ju knappast så att polisen räknade med att någon skulle vara kvar. Snarare en principgrej. Man kan nästan se hur lyckliga poliserna är över att få leka special force nästan på riktigt för en gång skull! :tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det fanns ju poliser på plats under rånet. De kunde väl skjutit sönder helikoptern eller gjort den obrukbar på något sätt.

Så rånarna inte kommer därifrån, smart.
Tror säkert de som arbetar i värdedepån hade exakt samma tanke,
"skjut sönder helikoptern så rånarna inte försvinner härifrån såfort som möjligt" :rolleyes:

Det man kan gnälla över framförallt är de faktum att polisens helikoptrar var så kasst bevakade.
En helikopter redo att vara ute lika snabbt som en radiobil borde väl vara praxis.
Men det funkar det väl säkert inte att ha en pilot liggandes på jour dygnet runt vid helikoptern.

Ambulans o polishelikoptrar på samma ställe med en minuts utryckningstid tack.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
om det är så simpelt att råna värdedepån så är jag sugen, vem e på?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka