Är du inte klok, någon av rånarna kunde ju blivit skadad!
Håller helt med dig markus, vi måste se till att de kriminella behandlas på ett värdigt o humant sätt!
Håller helt med dig markus, vi måste se till att de kriminella behandlas på ett värdigt o humant sätt!
Framför allt måste samhället säkerställa att ingen skadas!
Det framstår som lite väl genomskinligt att snuttarna kom direkt efter att de dragit, tydligen har de direktiv att inte ingripa mot grova brott längre (som bankrån) eller mot förhållandevis milda brott (skadegörelse)
Ja, området kring västberga/årsta och närliggande essingeleden och huddingevägen är ju så gott som obefolkat på morgonen. En helikopter som skjuts ner kan ju faktiskt störta så gott som vart som helst utan någon risk för att oskyldiga skadas.
Detsamma gäller om helikoptern hade störtat rakt ner. EN helikopter ner genom glastaket på byggnaden hade troligen inte heller skadat någon annan.....
Att börja beskjuta helikoptern så tungt beväpnade rånare blivit strandade i byggnaden är även det så gott som säkert. Desperata brottslingar skulle nog bara säga tack för kaffet och sedan med uppsträckta händer och kastade vapen gå ut från byggnaden till väntande polis utan att försöka ta gisslan eller besvara elden för att komma undan.
Så i mina ögon finns det INGET som ursäktar att polisen höll tillbaka skjutandet.
Det glädjer mig att du håller fanan i topp, vänstern säger bara vad som inte skall göras men aldrig vad som skall göras.Så i mina ögon finns det INGET som ursäktar att polisen höll tillbaka skjutandet.
Man har nu fått upp ett huvudspår. Teknisk personal har konstaterat att G4S förvarade pengarna i ett Frans Jaeger kassaskåp. En svart Impala 63:a har även setts i Roslagen.
Om polisen inte tänker göra något vet jag inte vad vi skall ha dem till över huvud taget faktiskt.
Ja, området kring västberga/årsta och närliggande essingeleden & årstalänken är ju så gott som obefolkat på morgonen. En helikopter som skjuts ner kan ju faktiskt störta så gott som vart som helst utan någon risk för att oskyldiga skadas.
Detsamma gäller om helikoptern hade störtat rakt ner. EN helikopter ner genom glastaket på byggnaden hade troligen inte heller skadat någon annan.....
Att börja beskjuta helikoptern så tungt beväpnade rånare blivit strandade i byggnaden är även det så gott som säkert. Desperata brottslingar skulle nog bara säga tack för kaffet och sedan med uppsträckta händer och kastade vapen gå ut från byggnaden till väntande polis utan att försöka ta gisslan eller besvara elden för att komma undan.
Så i mina ögon finns det INGET som ursäktar att polisen höll tillbaka skjutandet.
Så gott som obefolkat? Så ifall din fru/morsa/bror får helikoptern på sig o dör så är det lugnt då eller? Ja menar... det var ju inte så många som dog
Poliser som bevittnar brott MÅSTE ingripa vid brott
Det tragiska är när du är sarkastisk över något som de flesta normala människor borde tycka, dvs att åtminstone polisen (om någon) borde ingripa vid brott.
Nejdå, jag är inte det minsta sarkastisk över att polisen borde ingripa vid brott. För mig är det helt självklart att polisen skall försöka ingripa vid brott.
Min fråga till dig är snarare hur ett par vanliga poliser skall agera mot tungt beväpnade rånare som "belägrar" en hög kontorsbyggnad från luften medelst helikoper....
Jag får genast tankarna till kopps... "nä nu har det inte hänt ett jävla skit i sverige sen gustav vasas tid, nu äre fan dags att göra något, vårt största rån är ju förfan när pundarna rånar ica.... *benny voice* Men du, tänk ifall *dreams away* Man kommer in med en apache helikopter, spränger upp taket med missiler, 16 svartklädda män störtar ner med fallskärm och sen lyftar man iväg hela huset med 4 helikoptrar, för att avsluta med en jätte atombomb över stockholm?! Vafan säger ni grabbar?!"
Om det bara var ett par vanliga poliser på plats så kunde de sannolikt inte gjort någonting så frågan är felformulerad.
Korvgubbe skrev:Min fråga till dig är snarare hur ett par vanliga poliser skall agera mot tungt beväpnade rånare som "belägrar" en hög kontorsbyggnad från luften medelst helikoper....
Jag tror inte att det inte kunde komma riktiga poliser till Västberga på 30-40 min.
Korvgubbe skrev:Hade det varit bra om de haft mer resurser på plats snabbare?
- Ja, givetvis! Insatsstyrkan borde varit där snarast möjligt.
Jag tycker heller inte att det är rimligt att 2 (av sveriges totalt 3 om jag minns rätt) står obevakade nattetid.
Korvgubbe skrev:Är det pinsamt att polisens helikoptrar kan oskadliggöras så enkelt som det var?
- Ja, det är läskigt pinsamt.
ord ...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin