Dagens poliser utbildar sig inte för att bekämpa tungt kriminella, utan de är fega as som tar jobbet lika riskfyllt som att jobba som lapplisa fast med högre status. Är Sverige så dåligt befolkat att de är rädda för att befolkningen ska dö ut ifall de rensar lite svin? förmodligen, annars hade de inte släppt in så mycket flyktingar för att fylla ut landet.
Om man väljer att ha en försvarsmakt då gäller det att man har en försvarsmakt som kan minst svara tillbaka med värre medel än fiender, om inte mer för att det ska vara lönsamt och vara till nytta. Samma sak gäller med poliskåren, ska det finnas nån poliskår i Sverige ska de minst kunna svara på samma jävulskap mot tungt/yrkeskriminella som dessa svin är kapabla till mot samhället. Annars kan vi vara utan.
Inte ens ett inbrott/stöld av mc/bil/hus o.s.v. lyckas de bra med, så hur fan ska de ens göra nån nytta när det händer så pass grova rån? För annars kan vi vara utan dem, för idag är de bara en pest mot vanliga Svenssons som kör lite förfort eller råkar ha miniregskyllt eller felaktiga blinkers.
Som jag sagt innan, det är lönsamt att vara kriminell i Sverige, därför finns det nåt som heter yrkeskriminell så det förvånar mig inte om att det kommer ske liknande rån inom 1-3år för det är ju bara och åka och hämta pengar, man riskerar ju varken sitt liv eller längre fängelsestraff.
Och för att det inte ska bli anarki måste vi ha kvar polisen, men det är på tiden att det blir en förändring inom polisens rutiner och moral att se till att folk följer lagar och regler.
Staten rövknullar sig själv genom att satsa flera miljarder på att sänka en massa hastigheter, slänga upp fartkammeror, inte satsa på psykvården, gulligull mentalite i svenska fängelser, tullavgifter o.s.v. är några exempel. Man undrar bara när detta land kommer gå under.
Jag säger bara vote Markus som statsminister så kommer hälften vara vunnet!