Rödby

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Tänk er att 4 stycken 16 åringar som står på 5 m håll och tar sats och springer mot en med påkar i högsta hugg, det är knappt så man hinner tänka. Det kan ha vart så det gick till vem vet... Hoppas det går bra för pappan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tycker inte ett dugg synd om ungjävlarna som hotade familjen. Ordspråket "har man gett sig in i leken, får man leken tåla" klingar bekant i mitt huvud just nu.
Jag var själv lite av en skitunge när jag var liten och en gång åkte jag på stryk av en äldre gubbe (40+) och så här i efterhand så anser jag att han gjorde helt rätt och visste jag vad han hette så skulle jag skicka en blomma och tacka honom.
Föräldrarna ska hålla koll på sina ungar så gott det går och det har säkerligen inte skett i detta fall. Därefter ska polisen sköta sitt jobb, något de uppenbarligen inte har gjort i detta fall.
Någon borde ha gett dessa ungar lite stryk tidigare, då hade detta inte skett. Det är ju inte ett konstigt sammanträffande att vi hade mindre skit förr i tiden när de vuxna kunde ge en unge en örfil eller två om de misskötte sig, eller? Men så långt ska det inte behöva gå om föräldrarna som sagt uppfostrar sina ungar på ett vettigt vis, dvs för att kunna uppföra sig i det svenska samhället. (inget påpekande om att det är invandrare inblandat, skitungar som skitungar)

När jag väl får barn (tjejen tjatar som en galning redan nu) så ska de uppfostras till att sköta sig ordentligt, lyssna på vuxna och att inte låta sig påverkas av vad andra tycker och tänker. Sen måste man låta dem få utvecklas som individer som en del säger, men det ska inte hindra dem från att utvecklas till vettiga sådana.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Han kanske bara hade ett skott och ville inte chansa bort det på ett skrämskott.

Han sköt minst två skott vad jag vet.

Jag tycker inte ett dugg synd om ungjävlarna som hotade familjen. Ordspråket "har man gett sig in i leken, får man leken tåla" klingar bekant i mitt huvud just nu.
Jag var själv lite av en skitunge när jag var liten och en gång åkte jag på stryk av en äldre gubbe (40+) och så här i efterhand så anser jag att han gjorde helt rätt och visste jag vad han hette så skulle jag skicka en blomma och tacka honom.
Föräldrarna ska hålla koll på sina ungar så gott det går och det har säkerligen inte skett i detta fall. Därefter ska polisen sköta sitt jobb, något de uppenbarligen inte har gjort i detta fall.
Någon borde ha gett dessa ungar lite stryk tidigare, då hade detta inte skett. Det är ju inte ett konstigt sammanträffande att vi hade mindre skit förr i tiden när de vuxna kunde ge en unge en örfil eller två om de misskötte sig, eller? Men så långt ska det inte behöva gå om föräldrarna som sagt uppfostrar sina ungar på ett vettigt vis, dvs för att kunna uppföra sig i det svenska samhället. (inget påpekande om att det är invandrare inblandat, skitungar som skitungar)
.

Är det inte ungarna som fick en örfil förr i tiden som nu är föräldrar åt dessa barn? Verkar ju ha funkat skitbra! :tummenupp

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju inte ett konstigt sammanträffande att vi hade mindre skit förr i tiden när de vuxna kunde ge en unge en örfil eller två om de misskötte sig, eller?

Håller med helt, aga är inte alls så dumt som man får lära sig genom skol(mellan)mjölken i det här landet, varken från föräldrar eller skola.
Med lite aga hade den här ungjäveln inte behövt skjutas av.

Gabor

Guest
Han sköt minst två skott vad jag vet.

Är det inte ungarna som fick en örfil förr i tiden som nu är föräldrar åt dessa barn? Verkar ju ha funkat skitbra! :tummenupp

Snarare barn " fri från uppfostran " humanisternas avfällingar, man måste ju låta dem utvecklas själva å vara fria....:gnissla :rolleyes:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Var exakt är problemet? :va

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
När jag väl får barn (tjejen tjatar som en galning redan nu) så ska de uppfostras till att sköta sig ordentligt, lyssna på vuxna och att inte låta sig påverkas av vad andra tycker och tänker. Sen måste man låta dem få utvecklas som individer som en del säger, men det ska inte hindra dem från att utvecklas till vettiga sådana.

Bra. Samtidigt är man rädd att dom ända ska bli ligister eller råka ut för några ligister i framtiden.

I det här fallet får nog samhället och främst polisen ta på sig ett mycket stort ansvar för det inträffade.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bra. Samtidigt är man rädd att dom ända ska bli ligister eller råka ut för några ligister i framtiden.

I det här fallet får nog samhället och främst polisen ta på sig ett mycket stort ansvar för det inträffade.

Skulle mina ungar visa sig vara ligister så skulle jag flyga till Riga med dem och släppa av dem i det ruffigaste kvarteret som går att hitta, sen får vi se hur tuffa de är sen. Och både en och två örfilar skulle de få, möjligtvis även militärskola tills de fyller 20 :kulspruta

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
DN har haft en sund inställning till händelsen hittils enligt mig, men nu börjar mediakarusellen snurra tror jag...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=701689
Det var skönt att det hela fick ett sådant slut som det fick i varje fall. I nio fall av tio hade vi suttit här och diskuterat hur några snorungar kunde slå ihjäl en man med knölpåkar medans hans handikappade son såg på.

Till förmån för pappan som försvarade sin familj i Karlskrona
http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=1169&fnvisa=namn

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Skulle mina ungar visa sig vara ligister så skulle jag flyga till Riga med dem och släppa av dem i det ruffigaste kvarteret som går att hitta, sen får vi se hur tuffa de är sen. Och både en och två örfilar skulle de få, möjligtvis även militärskola tills de fyller 20 :kulspruta

Väldigt lätt att säga när man inte har några egna :rullandeu
Skulle tro att dom flesta som skaffar ungar gör det med föresatsen att uppfostra dom väl, sen kan ju diverse saker hända på resans gång....

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
jaha, fler som ska visa upp sig

”Ni ska brinna”

Familjens situation förbättrades inte av ett nytt allvarligt hot som riktades mot dem i går.

Det framfördes via ungdomsajten Lunarstorm. Familjemedlemmarna ska enligt hotet slaktas och mördarens tänder slitas ut en i sänder. ”Hela ert släktträd ska falla och brinna”.

– Familjen upplever det som ett direkt och rejält hot. Det kommer från en kille i samma gäng och krets som de skjutna pojkarna tillhört och där finns kompetens att verkställa hotet.

Han tror att det nu råder en stor frustration i gänget när en av deras kamrater är död och deras ledare allvarligt skadad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article955036.ab

här ska funderas :rolleyes:

(bara att kolla deras telefonspec ifall de ringt eller inte.....)

Polisen ska nu utreda sitt agerande i samband med dödshotet timmarna före skottlossningen.

När familjen ringde polisen fick de svaret:

– Återkom om det händer något mera.

T f länspolismästaren Jan Olofsson säger att man dessutom ska gå igenom de gamla anmälningarna mot ungdomsgänget.

– Vi måste ta reda på vad som ledde fram till den här tragiska händelsen och om vi kunde gjort något annorlunda, säger han.

Tomas Pärlklo säger att han forskat i vem som tagit emot samtalet som familjen säger sig ha ringt.

– Än så länge har jag inte hittat något sådant samtal registrerat, säger han.

Last edited:

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
håller också med till fullo,kan man begå brott och leva rövare så kan man ta straffet också,tror inte det blir bättre att dalta med 15 åringar får de härja fritt tills de är 18 så är de yrkeskriminella vid det laget:mad: :gnissla

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
I en del tidningar får dom det att låta som att allt folk grät av sorg över det som hände ynglingarna. Kanske snarare var av lättnad? Jävla idioter iaf, förstår farsan och hoppas att han kommer undan så lindrigt som möjligt.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
jaha, fler som ska visa upp sig

”Ni ska brinna”

Familjens situation förbättrades inte av ett nytt allvarligt hot som riktades mot dem i går.

Det framfördes via ungdomsajten Lunarstorm. Familjemedlemmarna ska enligt hotet slaktas och mördarens tänder slitas ut en i sänder. ”Hela ert släktträd ska falla och brinna”.

– Familjen upplever det som ett direkt och rejält hot. Det kommer från en kille i samma gäng och krets som de skjutna pojkarna tillhört och där finns kompetens att verkställa hotet.

Pappan kanske inte var så fel ute då.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...