Jag fattar inte att du inte ger dig. Du har bevisligen fel när till och med en normal tingsrätt dömmer till gubbens fördel.
Personligen rekomenderar jag dig att gå ut i verkliga livet en stund. Det är inte Quake eller World of Warcraft där ute där man kan sitta och lägga upp en strategi eller handla efter nån typ av mönster.
Ute i farliga livet så handlar folk impulsivt, framförallt i rädsla och trängda lägen. Tror du att detta är något nytt eller?
Folk har skyddat sitt hem samt nära och kära bra mycket intensivare än med en hagelbrakare i hundratusentals år, och nu helt plötsligt är det fel, enligt dig?
Att sitta med facit i hand så kan ju vilken jävla pappersvändare eller paragrafryttare som helst tycka att det verkar overkill att bränna av några skott med en hagelgevär, men det du inte verkar få in i lilla kontoret är att man måste försöka sätta sig in i den absurda situation som den här mannen befinner sig i.
Du kan ju omöjligen veta exakt vad den här karln upplever när han sitter hemma och det börjar föras ett jävla liv ute i hans trädgård mitt i natten. Han är redan pressad som fan pga att hans son blivit mordhotad, han har ringt polis men de skiter i honom. Han tar hagelbrakaren (troligen i skrämmande syfte) och kliver ut. Där kommer ett gäng
varelser emot honom med tillhyggen. Han kanske inte ens ser hur många de är i mörkret. Han kanske inte ser vad för tillhyggen de har.
Oavsett hur lång tid det tar att ladda om ett hagelgevär (som i verkligheten inte tar värst lång tid med en sån bössa ens för en som inte är van
) så skulle jag ha skjutit tills ammunitionen var slut. Sen skulle jag ha jagat dom med bössan som slagträ och jag hade antagligen inte gett mig förräns faran var ORDENTLIGT avvärjd.
Du tar händelsen ur sitt sammanhang. Sätt dig ner och fundera en stund och tänk efter ordentligt så går det nog upp ett ljus för dig oxå ska du se.
Eller skaffa dig lite mer livserfarenhet av "farliga" händelser så kanske du inte spottar ur dig så mycket bullshit sen.
/Dreggel,
som har varit med om både det ena och det andra.