Oddjob
Bannad
En annan orsak till förbjudet är att man inte kan läsa av ett rus på samma sätt som alkohol....dvs vid trafikkontroller...då Cannabis finns i omlopp i över 4 veckor..
Hur gör dom i nederländerna?
En annan orsak till förbjudet är att man inte kan läsa av ett rus på samma sätt som alkohol....dvs vid trafikkontroller...då Cannabis finns i omlopp i över 4 veckor..
Förutom att man blir dum i huvudet fungerar cannabis som en sk portaldrog,
Mvh
Portaldrogssnacket är ungefär det löjligaste som finns om ni frågar mig.
Mycket antaganden i ditt inlägg. Vilken värld jag kommer ifrån har du ingen jävla aning om. Jag kan upplysa dig om att jag har testat de flesta vanligt förekommande drogerna i min ungdom. Jag kan också upplysa dig om att jag umgåtts med mycket kriminella personer varav flertalet är döda idag, sitter på kåken eller tråkigt nog fastnat i drogvärlden. Samtliga började med cannabis kan jag säga.
Förutom att man blir dum i huvudet fungerar cannabis som en sk portaldrog, vet du inte vad jag menar med det så ska du nog inte diskutera detta ämne mer. Vill du mäta "kriminalitet" med mig gör vi detta via PM. I annat fall håll käften och sluta snacka en massa skit om saker du uppenbarligen inte har en jävla aning om.
Mvh
Då måste du ha rökt en jävla massa gräs.
Hur gör dom i nederländerna?
Visst har jag rökt men nedåtgrejor var inte min grej
skulle uppskatta om du höll d på ett vuxens nivå..
läser man ditt inlägg o stilande om kriminella vänner, och dina drogvanor i ung ålder så kan jag sabbt konstatera att du inte vet ett skit lilleman! bara för att du testade ett par J´s när du var 14,knapra X vid 15... så betyder det inte att du har erfarenhet av vad du talar om. Måste säga att skrotnisses ord väger bra mkt tyngre än ditt..då man verkligen känner av att han VET vad han talar om..till skillnad från DIG!
Sen är att Cannabis är en portaldrog säger jag inte emot..men jag skulle nog säga att det beror på personens karaktär som missbrukar.
Om du vill mäta testosteron-nivå så är du välkommen ner till Gbg..Pm e för nötter eller bjuder du upp mig till överkalix ?
lägg nötterna på is en sväng
Jag är inte ute efter att argumentera med dig. Min post var inte menat att briljera på något sätt utan endast ge dig en hint om att kanske inte fortsätta med ditt svammel då jag vet vad jag talar om. Både genom personlig erfarenhet men även genom universitetsstudier.
Sen kan du köra upp lillemansnacket nånstans tuffing.
Jag tycker det är ett löjligt påstående att man provar tyngre droger bara för att man provat cannabis. Hur många procent av sveriges befolkning tror ni har provat röka en hövding på en förfest eller efterfest eller whatever?Hur menar du?
Jag tror att du menar att man börjar med tyngre droger om man vill
oavsett om man har börjat med cannabis eller tuggummi.
Har jag rätt?
Jag tycker det är ett löjligt påstående att man provar tyngre droger bara för att man provat cannabis. Hur många procent av sveriges befolkning tror ni har provat röka en hövding på en förfest eller efterfest eller whatever?
Den enda kopplingen skulle väl vara att det är på grund av att cannabis är olagligt. Ifall du idag vill röka gräs eller prova röka så måste du ha med knarklangare att göra och de säljer ofta annat godis också.. Det har ingenting med drogen att göra utan det är bara lagstiftningen. Det är ungefär så långt jag kan sträcka mig om att det är en "portaldrog" men det går också emot vad nejsägarna tycker.
Vill inte trampa dig på tårna här, jag blir bara fundersam över hur du tänker.Mycket antaganden i ditt inlägg. Vilken värld jag kommer ifrån har du ingen jävla aning om. Jag kan upplysa dig om att jag har testat de flesta vanligt förekommande drogerna i min ungdom. Jag kan också upplysa dig om att jag umgåtts med mycket kriminella personer varav flertalet är döda idag, sitter på kåken eller tråkigt nog fastnat i drogvärlden. Samtliga började med cannabis kan jag säga.
Förutom att man blir dum i huvudet fungerar cannabis som en sk portaldrog, vet du inte vad jag menar med det så ska du nog inte diskutera detta ämne mer. Vill du mäta "kriminalitet" med mig gör vi detta via PM. I annat fall håll käften och sluta snacka en massa skit om saker du uppenbarligen inte har en jävla aning om.
Mvh
Som sagt så menar jag inget illa. Jag blir bara nyfiken på hur du resonerar?
(1) Vad är det som gör alkohol till mindre av en instegsdrog än cannabis?
(2) Att drogliberaler ofta drar till med den gamla "Ingen har dött av cannabis"-slagdängan må låta uttjatad, men tänk på det en stund. Hur många alkoholrelaterade dödsfall existerar kontra cannabisrelaterade?
(3) Min personliga uppfattning är att hela instegsprocessen snarare bygger på personens karaktär och inte på valet av förstagångsdrog, samt att cannabis självklart är skadligt - men inte mer än alkohol.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|