R.I.P Michael Jackson - Kungen av pop är död

Status
Ej öppen för fler svar.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
För många är MJ en pedofil som plastikopererade sig till döds och det är väl så han kommer att kommas ihåg. Tror att en del blir lite provocerade av förnekelsen kring hans person, ungefär som att "om man är tillräckligt känd och kan köpa sig fri från anklagelser är det ok att talla lite på kidsen."

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Han var en människa med sina brister, som andra människor ibland har. No more, no less. Jag är inte en som kommer helgonförklara.

Kneedrag

Guest
En pedofil mindre, vem bryr sig

Snälla alla lämna pedofilgrejerna utanför tråden. Jag tycker det är opassande i en minnestråd.
Han gjorde jävligt bra musik vill du/ni disskutera hans konstigheter han gjorde när han levde?! starta en ny tråd om det ämnet isåfall där du/ni kan skriva av er om hur bizarr och pedofil han var.

Som sagt lite opassande här faktiskt.

det var allt.:)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Minnestråd för någon som bevisligen varit på barn är inget som borde finnas.
"Stor" i musiken var väl... 15 år sen minst iaf. Ni som tycker detta får gärna visa vad han gjort som var så stort för musiken som inte någon annan skulle kommit och gjort istället, rätt tid och rätt plats. Ungefär som Brittan som suger men varje gång hon gör en låt blir det en hit.

Gillade kommentaren som sa något om "hans privatliv" hur i hela jävla världen kan man tycka det är ok att han förgrep sig på barn, för att han gjort musik?

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
Ähh som jag läste på Facebook, ligger nått i de lol

micheal jackson passed away this morning from a massive heart attack authorities have released a statement saying that they will melt his body down and make plastic toys so kids can play with him for a change

Tommy.exe

Guest
Jävla trams. Jag vågar påstå att inte en jävel här är släkt med sajkot eller för den delen ens kände honom. Hur mycket kan man bry sig? Man ska väl vara glad att ni inte har mer att vara ledsna över, så att det här faktiskt blir en "stor" sak. Jag kan såklart förstå att det finns dom som tycker att hans musik var bra. Det ska ni få tycka precis hur mycket ni vill, men killen var skum, i kvadrat.

[YOUTUBE-ID]yzdXcTIBDW0[/YOUTUBE-ID]

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
"Stor" i musiken var väl... 15 år sen minst iaf. Ni som tycker detta får gärna visa vad han gjort som var så stort för musiken som inte någon annan skulle kommit och gjort istället, rätt tid och rätt plats. Ungefär som Brittan som suger men varje gång hon gör en låt blir det en hit.

Pfft, jämföra MJ med Britney. Patetiskt.

[YOUTUBE-ID]kOG8lwvVSmo[/YOUTUBE-ID]

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Fick höra det igår natt när vi skulle hem från firmafesten, det blev helt tyst bland 200 pers...

Jag såg honom i göteborg på "Bad" turnen för en herrans massa år sen.
Helt sanslöst vilken artist han var, och att han har lämnat ett avtryck i musikhistorien på samma sätt som Elvis, Lennon och några få till är bara korkat att försöka förneka.

Mitt intryck av honom som människa har väl varierat beroende på vad media rapporterat kring osunt intresse för barn, syrgastält, pengaproblem och allt vad det nu varit genom åren.

På det stora hela har jag nog mest tyckt synd om honom, jag är personligen övertygad om att den uppväxten och allt som hänt genom åren mer gjort honom till en trasig människa.

Jag säger: "Tack för allt du bidragit med som artist, och jag hoppas alla dina bekymmer är över nu." RIP.

/D

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag tror att han blev skadad av att bli kändis vid 5-års ålder och missade sin barndom och därav att han tyckte om barn... Då inte som peddo... Kan ha vart föräldrar som ser sin chans att få sig en hacka... Tror mest att han ville omge sig av lyckliga barn. Att han fixade djurpark och nöjesfält var inte för att sätta på dom, utan för att på nått sätt återuppleva bardomen med just barn. Och så tror jag inte han litade på så många vuxna.
Han har funnits där hela min uppväxt oxå och det känns lite innombords när han är borta faktiskt. Tack Michael...

Lägger en länk från hans unga år när han var oförstörd...
http://www.youtube.com/watch?v=sVSYJXpD2_E

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Halogen: Titta på lets dance eller vad det heter om du gillar dans, och inte ens det var bra i klippet.

Oavsett uppfostran har man ett aktivt val att göra, vilket då för en frisk människa inte är att förgripa sig på barn eller andra sjuka grejer. Har man sådana tendenser skall man vara inlåst, om man sedan gör en sådan handling bör något mycket värre hända.

Slutar aldrig förundras över folk, om man influerat en massa personer är man så glorifierad att man sedan kan förgripa sig på barn eller annat och fortfarande blundar vissa....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hemskt vilket tugg det blev på aftonbladets läsarkår i denna tråden. Tänk om AB eller Hänt extra hade funnits på Leonardo Da Vincis, Goethes eller Beethovens tid, det hade säkert funnits gott om skandaler att frossa i.

Michael Jackson var en oerhört stor artist och musiker, hur han var privat bryr jag mig ganska lite om. Jag varken kände eller träffade honom.

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6

Gillade kommentaren som sa något om "hans privatliv" hur i hela jävla världen kan man tycka det är ok att han förgrep sig på barn, för att han gjort musik?

Hur är det bevisat? Han dömdes väl aldrig för något.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur är det bevisat? Han dömdes väl aldrig för något.

Vem har bevisat att han har gjort bra musik? Eller är det bevis nog att 500 miljoner människor har köpt hans skiva? Isåfall kanske det är bevis nog att 500 miljoner människor tror att han har varit intim med småttingar...
Karlfan kunde röra på fötterna men att påstå att han gjorde bra musik är ju ett hån mot de riktiga musikerna. Han gjorde ju POP för fan :mad:

En tusing på att det kommer fram att han dog av en överdos läkemedel eller annat beroendeframkallande.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600

Oskyldig tills motsatsen är bevisad o han dömdes aldrig.
Det är som att påstå att alla som pysslar med body building/fitness pyslar med olagliga preparat, inte sant men många tror på det.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kan det vara så att folk blandar ihop genitalier och genialitet?

Kan vara så, killar är ju kända för att tänka med lilla huvudet.

Oskyldig tills motsatsen är bevisad o han dömdes aldrig.
Det är som att påstå att alla som pysslar med body building/fitness pyslar med olagliga preparat, inte sant men många tror på det.

Enligt rättssystemet så är han oskyldig tills motsatsen är bevisad. Som privatperson så får jag anklaga vem jag vill. Ungefär som det här med mc-tjuvarna på sporthoj, de ska ju kölhalas innan domen har fallit.
Om en person som KAN vara skyldig till pedofilbrott råkar vara oskyldig så känns det som att det kvittar om han åker dit för det ändå, hellre fälla än fria :gnissla

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...