R.I.P Michael Jackson - Kungen av pop är död

Status
Ej öppen för fler svar.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mitt största minne av MJ är när jag förlorade oskulden på Odenplan 1982 ackompenjerad av Thrillerplattan.

Nej jag är inte gammal, jag hade en tidig sexdebut bara.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Mitt största minne av MJ är när jag förlorade oskulden på Odenplan 1982 ackompenjerad av Thrillerplattan.

Jag visste inte att MJ hade besökt Sverige så tidigt... :brynad :arsele
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Edit: Det var nog just det faktum att du inte var gammal (läs könsmogen) som lockade... :brinnerup

Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM

att bli av med oskulden i 25:årsåldern är inte tidigt bara så du vet, gubbajävel:arsele

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
michael-jackson.gif

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vissa personer i denna tråden är ju totalt retarderade. Häva ur sig hemskheter, som man läst om på Aftonbladet (typ), över en död människa vars liv man inte hade en aning om. Fyfan.

MJ är riktigt bra, har en hel massa skivor med honom :Bugar

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Michael Jacksson är i en division för sig!
Vad än han har gjort eller inte skiter jag i, men hans musik och stil var något helt i sin egen changer!

Hoppas han finner frid vad än han må vara! :)
[YOUTUBE-ID]aQm4XXEgZoY[/YOUTUBE-ID]

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
MJ är riktigt bra..

Snubben var
images
! Jag är en s.k white-trash-hårdrockare rakt igenom :gnr men att hävda nå annat än att Jackson är en av de största någonsin för den s.k POP'en visar bara på okunskap, eller att man försöker leka Fredrik Strage eller Sinding-Larsen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tragiskt slut på ett rätt tragiskt livsöde - men det blev en del go' musik från den mannen, även om det aldrig varit min stil riktigt. :)

RIP

/J

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Han var stor för SH generationen, men att jämföra med artister som Elvis går helt enkelt inte.

Det är inte så enkelt som att rakt av räkna sålda skivor, På Elvis tid hade inte alla en skivspelare, många nöjde sig med att äga en radio.

MJ's skivförsäljningsperiod var nog den period då det såldes mest skivor, alla hade skiv/cd spelare, och piratkopieringen hade inte ens börjat i början på hans karriär.

Jag håller Elvis som den störste någonsin, men MJ var störst i sin generation, och den verkar sammanfalla rätt bra med SH-generationen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Han var stor för SH generationen, men att jämföra med artister som Elvis går helt enkelt inte.

Det är inte så enkelt som att rakt av räkna sålda skivor, På Elvis tid hade inte alla en skivspelare, många nöjde sig med att äga en radio.

MJ's skivförsäljningsperiod var nog den period då det såldes mest skivor, alla hade skiv/cd spelare, och piratkopieringen hade inte ens börjat i början på hans karriär.

Jag håller Elvis som den störste någonsin, men MJ var störst i sin generation, och den verkar sammanfalla rätt bra med SH-generationen.

Håller med på ett sätt men inte med på ett annat.

Elvis var radioepokens stora stjärna (även tvframträdandets) .

Men det kommer aldrig ske igen att hela världen (väst) väntar på en videorelease på MTV såsom när Black n White kom.

MJ var väl även verksam över fler år, fler genrer och en större artist på scen än Elvis, Elvis var däremot skådespelare (?) etc.

Tråkigt att det räcker med att ropa pedofil för att förstöra någons storhet för alltid.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Scream :(

Som snounge växte man upp med MJ:s musik och han levererade hits efter hits. En faktiskt låtskrivare och artist som idag har lämnat oss.

Första låten som dyker upp är dirty diana och liberian girl.

[YOUTUBE-ID]4oofTI6vuqo&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Han var stor för SH generationen..

Skämtar du, LR? Snubben hade ju en publik som sträckte sig från 5åringar upp till jag-vet-inte-hur-gamla-folk-blivit. Han innehar väl typ varenda rekord som finns båda vad gäller försäljning av skivor, som biljetter, som plottrigt tillbehör och spelningar i radio? 750 000 sålda biljetter (på tiden av en ER6'a på Bulten), 10 år efter förfallet, i London talar väl sitt tydliga språk om hur stor han eg. var. Att säga att det bara är SH-generationen (75-85?) som uppskattat hans musik känns lika naivt som när Markus försöker hävda att Amerika is the shit :glömdet

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
..känns lika naivt som när Markus försöker hävda att Amerika is the shit :glömdet

Hur menar du nu? Amerika är väl skit? :tungan

Edit:

Nån som skapar känslor med sin "pop" saknas fan hårt i 2000talet.

[YOUTUBE-ID]nvWMLAWrEjU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skämtar du, LR?

Näe, jag skämtar inte, jag känner inte en människa som dyrkar honom så fanatiskt som folk i den här tråden gör, vilket ju rimligtvis borde innebära att det är generationsgränser som är avgörande?

Vissst känner jag några som säger "Jo, han är väl bra" eller "Thriller var ju en hit när den kom", men inte mer än så.

Att han möjligtvis har sålt fler skivor / sålt ut större konserter än Elvis beror kanske mer på att på Elvis tid köpte inte folk lika mycket skivor, och att åka ens till grannstaden för att se en artist var otänkbart, än mindre att åka ännu längre och bo på hotell...

Dom tävlar helt enkelt på olika villkor...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Trots att Michael bara har varit ett stort freak efter 80-talet, kiddy-fiddler vet jag inte men nåt allvarligt fel var det ju på honom, så måste man ju ändå erkänna att han har skrivit sjukt mycket bra musik och har en it-factor som endast en handfull personer i världen besitter.

Synd att han skulle experimentera så mycket med sitt utseende och hudfärg bara. Blir lite ironiskt i Black or White.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...