Vissa laddar in i det sista. Andra laddar inte alls. Tjockgubbe.GSXR1100R skrev:Samt förarens fysiska tillstånd, inga sjuklingar med spik i foten tack.
Vissa laddar in i det sista. Andra laddar inte alls. Tjockgubbe.GSXR1100R skrev:Samt förarens fysiska tillstånd, inga sjuklingar med spik i foten tack.
Vissa har ont i benet just nu ...valmers skrev:Vissa laddar in i det sista. Andra laddar inte alls. Tjockgubbe.
Med smicker kommer du ingenstans !!! Men försök gärna igen......hayabusaking skrev:Ulf har rätt i det han säger........
Man använde ett labb med vindtunnel och där man hjälp av datorer mäte front areor osv och efter alla tester så visade det sig att för hayabusan behövdes det 147 HK att komma upp i 300 km/t men för tolvan 164 HK för 300 km/t
Jepp, så är det verkligen. Men i ärlighetens namn måste vi tillstå att Yammorna är söta, på ett flickaktigt vis.Felix skrev:Vi giixerförare regerar det vet ni.... innerst inne!
ulf_lundin skrev:Suz har alltså ca 12 % lägre luftmotstånd. Kan vara pga mindre frontyta eller bättre strömlinjeform, eller båda.
Bingo skrev:Jepp, så är det verkligen. Men i ärlighetens namn måste vi tillstå att Yammorna är söta, på ett flickaktigt vis.
aLcATRAZ skrev:Vad tror du det är som lockar köpare till R1/R6 egentligen. Det är illusionen att de köper den vassaste hojjen i klassen.
/a
Jag har en Honda, en Suzuki och en Aprilia. Nu funderar jag på en Kawasaki eller en Yamaha - eller nåt annat. Jag kan väl omöjligt betecknas som märkeshysteriker. Men folk som kör Gixxer har verkligen större du-vet-vad.Silwer skrev:pfff, du som ska åka kawa i stället ska vara tyst om märkeshysteri.
ulf_lundin skrev:Med smicker kommer du ingenstans !!! Men försök gärna igen......
Suz har alltså ca 12 % lägre luftmotstånd. Kan vara pga mindre frontyta eller bättre strömlinjeform, eller båda. För hojar m samma effekt o vikt gör sånt bra skillnad i ax i höga farter. Inte bara nära toppfarten, utan säg över halva toppfarten eller så. Men på själva toppfarten i sig skulle det inte skilja så mycket, bara 3-4 %. Det beror på att effektbehovet ökar m kuben på hastigheten.
Det lustiga är att man behöver ingen vindtunnel för att kolla luftmotståndet. Det räcker att låta hojen sakta ner, frikopplad, o logga retardationen, alltså precis som en ax-kurva men tvärtom. Sen är det bara att räkna ut luftmotståndet o rullmotståndet var för sig. Är ju minst lika intressant som effekten.
Fast fortfarande gäller att vill man veta vad hojen kan, ska man mäta just vad hojen kan. O inget annat.
Bingo skrev:Jag har en Honda, en Suzuki och en Aprilia. Nu funderar jag på en Kawasaki eller en Yamaha - eller nåt annat. Jag kan väl omöjligt betecknas som märkeshysteriker. Men folk som kör Gixxer har verkligen större du-vet-vad.
Du har väl en Yamaha? *host*Bingo skrev:Jag har en Honda, en Suzuki och en Aprilia. Nu funderar jag på en Kawasaki eller en Yamaha - eller nåt annat. Jag kan väl omöjligt betecknas som märkeshysteriker. Men folk som kör Gixxer har verkligen större du-vet-vad.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |