Slappa
Rage closed inside!
Har sett ett par tester i Top Gear där dom jämnför mc mot bil på bana, någon som har en torrent eller kanske rent av har dom testerna på datorn och kan lägga ut här ?
kajlyl skrev:STCC vs. Superbike = STCC är väll lite snabbare på samtliga svenska banor?
Thundercat skrev:På alla utom Falkenberg, där var hojarna snabbare. Fast nu är väl banan ombyggd och då är väl STCC bilarna snabbare där med.
Chris Ash skrev:Ok, bara för att vara lite obstinat eftersom jag vet hur det verkligen ligger till.
Gör Koenigsegg kvartsmilen på 8-9 sekunder? Verkar inte stämma......
GT3 och GT2 har inte en chans mot en R1 runt en bana, det är faktum och oberoende av vilka sneda test med sunkiga hojpiloter Top Gear visar(då kan du lista ut att en 996 i själva verket får fetpisk). Superbike är ganska mycket snabbare än STCC, en riktig Superbike cirka 10 sekunder snabbare runt Anderstorp. En 125 cc var två sekunder snabbare än STCC runt Anderstorp på EM:et 2004.
Inte ens en Radical lyckades slå en riktig Superbike med Niall MacKenzie i sadeln runt Silverstone.
Standing quartermile: 9 seconds, end speed 235 km/h (146 mph)Chris Ash skrev:Ok, bara för att vara lite obstinat eftersom jag vet hur det verkligen ligger till.
Gör Koenigsegg kvartsmilen på 8-9 sekunder? Verkar inte stämma......
R1 vs Porsche är svårt att säga, man kan ju tänka sig att top gear gärna såg att bilen vann... Men jag undrar fortfarande helt orginal GT2 vs samma R1 vanliga gatdäck o.s.v. ..beror nog mycket på bana och förare!Chris Ash skrev:GT3 och GT2 har inte en chans mot en R1 runt en bana, det är faktum och oberoende av vilka sneda test med sunkiga hojpiloter Top Gear visar(då kan du lista ut att en 996 i själva verket får fetpisk). Superbike är ganska mycket snabbare än STCC, en riktig Superbike cirka 10 sekunder snabbare runt Anderstorp. En 125 cc var två sekunder snabbare än STCC runt Anderstorp på EM:et 2004.
Chris Ash skrev:Superbike är mycket snabbare än STCC, STCC är bara snäppet snabbare än 125 cc runt en bana.
kajlyl skrev:Standing quartermile: 9 seconds, end speed 235 km/h (146 mph)
www.koenigsegg.com
kavakungen skrev:Rs4 har ingen chans mot R1.Om den har formula F1 motor.Annars hälsa hem.
Möjligt... men det låter inte så otroligt ändå! 800hk 900nm 1200kg och 335däck...Bo_jahn skrev:Ville bara säga att den där tiden är tagen helt ur luften. Plussa på 1-1,5 sekunder.
Bara en klant bakom styret, eller någon som är överdrivet rädd om hojen, får stryk av bilen i den matchen. Du har säkerligen pulver i din RS4, men exempelvis en ZX10-R gör 170 km/h på ettan, 207 km/h på tvåan. Om ni ligger i 90 km/h och slår fullt, har du inte en chans, förutsatt att MC-killen verkligen verkligen klämmer i ettan och ger järnet.S4power skrev:Säger vem??
Teorier finns det många av och det som fungerar jättebra i teoriernas värld behöver inte alltid fungera så perfekt i praktiken.
Fråga den Blåa ZX9 på väg mot Västerås på E18 igår den 15/7 ca 19.00, han vet!
valmers skrev:förutsatt att MC-killen verkligen verkligen klämmer i ettan och ger järnet.
kajlyl skrev:R1 vs Porsche är svårt att säga, man kan ju tänka sig att top gear gärna såg att bilen vann... Men jag undrar fortfarande helt orginal GT2 vs samma R1 vanliga gatdäck o.s.v. ..beror nog mycket på bana och förare!
kajlyl skrev:Vad det gäller STCC så ligger det väll på ganska blankt 1min vissa under på knutstorp, medans en Superbike aldrig vart under 1.01.00??
Även här beror det klart på banan
Victor skrev:En superbike är inte samma sak i alla länder. En hoj som går i WSB eller BSB är ju hästlängder värre än de standardhojar som åker runt här hemma.
Och sluta nu allihopa att jämföra äpplen och päron. Regnar det och jag ska handla åker jag bil. Lidingö - Älvsjö i rusningstrafik tar jag hojen.
burner skrev:Precis, personen på hojen kanske inte var så jättesugen på ett race och körde därför bara på halvgas eller något i den stilen.
Händer ibland att det kommer upp någon snorunge i en slö Porsche eller likanade och vill tävla, ibland så drar jag från dom direkt men ibland så skojar jag bara med dom och ligger brevid på halvgas...
S4power skrev:Själv hade jag takluckan på glänt, pillade lite på navin med en handen och funderade lite lätt på hur mycket alla tegelstenar bak i lastutrymmet igentligen väger, samtidigt var den ena turbon urkopplad och jag var igentligen inte alls race sugen så jag körde bara på sexansväxel och då absolut inte mer än halvgas.... för det är så jag alltid gör när jag blir utmanad till race... man vill ju spara på maskinen...
fazerfun skrev:Nybörjare på hoj, kör R1 och rejsar mot bilar....??? låter moget :kocko ...har du någongång undrat varför det kostar blod att försäkra R-hojar? Titta dig själv i spegeln...trodde den här typen av "jämföra kuken" debatter var förebehållet moppeforum på bike.se men tydligen inte...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |