Blanco skrev:
Hmmmm..... Jag som va med i det så kallade rejset.... med Rs4 an Kan tala om att det var ruskigt drag i den kärran... Ingen standard alltså.... Ja...jag låg först när han svängde av....Men som sagts tidigare så var det en del trafik på plats.... Så varken han eller vi drog nog på fullt, då det mer handlar om att ta sig förbi bilar.... Men vi har snackats vid så det lär bli ett rejs så småning om..... På en lugnare plats.... Då får vi svaret
Inte för att jag försvarar bilförarna.....Men det verkar finnas en del som inte förstår att det finns gatbilar som drar sporthojar..... Men dom är väldigt få...
Att det står på pappret att en hoj gör 0-100 på 3 sekunder behöver inte gälla i verkligheten.... Har en bike-tidning där deras tester visar att dom nya hojarna gör 0-100 på 3.5 sek..... Sen om man har en Rs4 som gör 0-100 på 4.5 sekunder....Standard.... Ja då kan den ju komma ner några hundradelar med trimning....
Nej... helt riktigt att bilen inte är helt standard
Ursprungstanken med den här tråden var att komma i kontakt med dig och din kompis och det lyckades ju.
Sen att många MC-åkare inte vill eller har svårt att tro på att en Audi kan hålla jämna steg med deras sporthojar när det börjar gå undan, den diskussionen var inget trådskapen försökte få fram....
Jag har själv åkt sporthoj i många år och vet att hojar är snabbare än det mesta som rullar på fyrahjul på allmän väg. Jag säger inte att RS4:an är snabbare än allt, för jag har den insikten att det finns alltid någon som är snabbare och framför allt då på tvåhjul, men den insikten verkar många hojåkare inte ha och tror att bara för dom har en sporthoj så är dom snabbast i världen...
Sen är det ju självklart roligt att överaska med att en kombi kan röra på sig något bla. Ferrari 360, 430 och Lambo Gallardo åkare blivit varse om den hårda vägen
Sen det här med att man bara leker och kör på halvgas vid race, det brukar man sluta med ganska snabbt med när man kommer på efterkälken. Då växer nog hornen ut rätt snabbt och man vill gärna visa vad skåpet ska stå... Men vad vet jag...
Sen till slut är det en trevlig gest att göra tummen upp (inget annat finger!
) efter ett avslutat race oavsett om man torskat eller ej. Det visar på mognad och uppskattning.
Mvh Thomas