R1:a vs. Audi RS4

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
2009, KTM EXC 450
S4power skrev:
Enligt dom flesta i den här tråden så fick RS4:an så mycket stryk att jag knappt vågar visa mig i den igen...


Det ska var MC för en bil har ju inte en suck... :Bugar

Vilket svar hade du väntat dig på ett sporthojsforum? :va
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
Hurtig skrev:
:felämne
varför vill vissa alltid jämnföra vråltrimmade bilar mot standard hojar, har aldrig förstått det.. :va

Därför att annars är det inte ens roligt att jämföra. Då måste du ha en bil i miljonklassen för att ens närma dig prestanda som en motorcykel.
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Dainese skrev:
Vet om flera bilar som drar r1:eek:r och andra sporthojar från 100 och uppåt.....så bara för man åker sporthoj är man inte snabbast i världen :kocko
Måste vara en missuppfattning, EN Biljävel drar INTE en HOJ om inte förararen dras med akut drippy dick eller nåt? mig kan dom dock dra på en kurvig väg ,,, ommmm jag tittar på blommor :)
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja... jag vann....men ska ju tillägga att det va en del bilar där så jag tog bussfilen....jag tror att han oxå la sig i bussfilen sen...kan ju förstå att det är svårare med en bil i trafik.... Men föraren va duktig....Han va ju inte långt efter
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Blanco skrev:
Det va jag o polaren som rejsa mot en audi vid globen......fett drag i audin....det va knappast en Rs4....

vad var det då ..... en audi 100 eller :rofl

han heter ju s4 det skiljer ju en del på en rs 4 och en s4 a :hihi

man han aldrig säga det ena eller det andra det finns bilar som går så jävla fort så många rettor skulle få spö men det finns många rettor som skulle kunna spöa bilar också.... ni kan sitta å säga hur ni vill men det leder ingen stans det finns alltid folk som är värre:)

men vem körde om vem :confused: börjar ju bli lite segt nu faktiskt :lol
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja....det va ju tydligen s4power som körde audin så det va tydligen en Rs4 men om det är något extra på den vet jag inte.... Jag rejsade med en annan Rs4 mellan enköping o stockholm tidigare i år och då var det trafikfritt.....visst drar man ifrån men dom hamnar ju inte långt efter. När vi låg jämnsides vid ett tillfälle så va mätaren på 260
 

S4power

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Bör man ha...
Blanco skrev:
Ja....det va ju tydligen s4power som körde audin så det va tydligen en Rs4 men om det är något extra på den vet jag inte.... Jag rejsade med en annan Rs4 mellan enköping o stockholm tidigare i år och då var det trafikfritt.....visst drar man ifrån men dom hamnar ju inte långt efter. När vi låg jämnsides vid ett tillfälle så va mätaren på 260

Går din gixxer bättre än polarens R1:a?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
josman skrev:
Är nybörjare(hojkort i 1 år) och har en R1, körde igår mot en MB S600 (03??) från solna till söder(via huvudsta/västra skogen/tomteboda) är inte för säker i kurvor än, men kan säga att på dom små hoppiga vägarna hade jag hellre kört en bil, kom inte förbi honom förräns på klarastrandsleden(kom förbi några ggr men sedan körde han om också).
Fick en hel del bakhjulsläpp på småvägarna, inte kul...
Om en hoj ska dra en hyfsat potent bil så ska det vara en grym förare, om det inte är motorväg....
Senare på natten drog jag en m3 (e36) på E4 norrut utan större problem, slog av vid 270 km/h, så som ovanstående säger, rakt fram är det ju enkelt men är det kurvigt så behöver man vara riktigt duktig (har sett mer än en som har gått i backen...)

Nybörjare på hoj, kör R1 och rejsar mot bilar....??? :va :va låter moget :kocko ...har du någongång undrat varför det kostar blod att försäkra R-hojar? Titta dig själv i spegeln...trodde den här typen av "jämföra kuken" debatter var förebehållet moppeforum på bike.se men tydligen inte...
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Tycker att en hayabusaturbo borde tas med i jämförelsen!
På kurvig skogsväg med mötande trafik så sitter jag hellre i en bil, men det hade varit intressant hur det går på en bana där hojföraren inte måste vara dödsföraktande för att svinköra. Det är mycket lättare att våga köra fort med bil, därför är den ofta snabbare på kurvig väg. Kom nu inte och prata om sporthoj VS. STCC-bil eller liknande, de har inte så speciellt mycket att göra med de bilarna som rullar på våra vägar...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top