R1:a vs. Audi RS4

S4power

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Bör man ha...
Absinthe skrev:
Vem tog vem??.. eller har jag missat det nånstanns :va

Enligt dom flesta i den här tråden så fick RS4:an så mycket stryk att jag knappt vågar visa mig i den igen...


Det ska var MC för en bil har ju inte en suck... :Bugar
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
S4power skrev:
Vet du vilka det var som rejsade?

Vet någon hur snabb en R1:a är från 100-200?
c:a 5 sek, men det beror ju på om du är på väg uppåt eller om du menar rullstart från 100.

Är det inte en sån monstervässad 600 hästars RS4 så har den förstås inet en sportmössa mot en R1.

Det är isf över 200 knyck som den kan hänga på för att luftmotståndet är så enormt för hojen att den helt enkelt inte orkar så mycket över den farten.

Men jag skulle inte larva mig och racea från 200, självklart inte, man väljer ju ett intervall man kan vinna ifrån.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
burner skrev:
Sant, det är så det ser ut i verkligheten...
Jag håller inte med, bilen tar säkert starten, men hur svårt är det tat hålla rullen i botten från 2an och uppåt med hojen, är det en hyfsat standard RS4 så passeras den givetvis rätt snart.
 

S4power

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Bör man ha...
Silwer skrev:
c:a 5 sek, men det beror ju på om du är på väg uppåt eller om du menar rullstart från 100.

Så har jag tolkat det rätt. En R1:a gör 402m på 11s, den gör 0-100 under 3s, 100-200 ca 5s.

Så 0-200 på ca 8s.
Vet någon vilken slutfart den har efter 402m?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
S4power skrev:
Så har jag tolkat det rätt. En R1:a gör 402m på 11s, den gör 0-100 under 3s, 100-200 ca 5s.

Så 0-200 på ca 8s.
Vet någon vilken slutfart den har efter 402m?
c:a 220 knyck.
0-100 är svårt på sporthojar, R1an vill gå upp på bakhjulet när man ger gas på ettan, därför brukar det mer bli uppåt 4 sek det intervallet.
Sporthojar har gjort 0-100 på 3-4 sek i närmare 20 år nu.

8.5 sek till 200 brukar anges, sen börjar det gå segt över det.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Jag är snabb på bana, men ge mig en M3 så åker jag fortare med den på vilken landsväg som helst än med bågen, självbevarelsedrift kallas det... :tummenupp
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
402m med en duktig R1-pilot brukar landa runt 10,5 sekunder, om han vågar grilla kopplingen. Fan, med moderna hojar är det inte ens lätt att köra fort rakt fram :va
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
Jag håller inte med, bilen tar säkert starten, men hur svårt är det tat hålla rullen i botten från 2an och uppåt med hojen, är det en hyfsat standard RS4 så passeras den givetvis rätt snart.

jo men sen när ni går in i en kurva i 230 där det finns mycket ojämnheter i vägen, vem kör snabbast då? såna ojämnheter som gör att bilen nästan hoppar en meter i sidled. För hur mycket pengar som helst så skulle jag inte ens komma på tanken att försöka ta såna kurvor på en hoj. Jag är för feg.
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
S4power skrev:
Enligt dom flesta i den här tråden så fick RS4:an så mycket stryk att jag knappt vågar visa mig i den igen...


Det ska var MC för en bil har ju inte en suck... :Bugar

KAN VI FÅ REDA PÅ HUR DET GICK DÅ , så kanske du tystar en del här inne ;)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tl1000s vs våffla 850 (garanterat turbo) 0-1 jag släppte vid 280(mätarfart) mens han fortsatte :3freak
 

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Är nybörjare(hojkort i 1 år) och har en R1, körde igår mot en MB S600 (03??) från solna till söder(via huvudsta/västra skogen/tomteboda) är inte för säker i kurvor än, men kan säga att på dom små hoppiga vägarna hade jag hellre kört en bil, kom inte förbi honom förräns på klarastrandsleden(kom förbi några ggr men sedan körde han om också).
Fick en hel del bakhjulsläpp på småvägarna, inte kul...
Om en hoj ska dra en hyfsat potent bil så ska det vara en grym förare, om det inte är motorväg....
Senare på natten drog jag en m3 (e36) på E4 norrut utan större problem, slog av vid 270 km/h, så som ovanstående säger, rakt fram är det ju enkelt men är det kurvigt så behöver man vara riktigt duktig (har sett mer än en som har gått i backen...)
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag hänger inte på bilar när det svänger....

Men rakt fram får de problem :D
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Vet om flera bilar som drar r1:eek:r och andra sporthojar från 100 och uppåt.....så bara för man åker sporthoj är man inte snabbast i världen :kocko
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Dainese skrev:
Vet om flera bilar som drar r1:eek:r och andra sporthojar från 100 och uppåt.....så bara för man åker sporthoj är man inte snabbast i världen :kocko

tyvärr tror många det :banana
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Dainese skrev:
Vet om flera bilar som drar r1:eek:r och andra sporthojar från 100 och uppåt.....så bara för man åker sporthoj är man inte snabbast i världen :kocko

Något fler behöver förstå..... Men därför betyder det inte att en hottad 240 drar sporthojar, vilket flera zatzymuppar så gärna vill tro.
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Varför inte bestämma träff med killen med Audin.
Gör upp hur ni skall köra.
Dra från 90 uppåt, 150 uppåt.etc.
Filma och lägg upp det här.
Skulle någon fråga mig skulle jag sagt ja direkt, även om det osade pisk.
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
:felämne
varför vill vissa alltid jämnföra vråltrimmade bilar mot standard hojar, har aldrig förstått det.. :va
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top