R1:a vs. Audi RS4

Absinthe skrev:
Vem tog vem??.. eller har jag missat det nånstanns :va

Enligt dom flesta i den här tråden så fick RS4:an så mycket stryk att jag knappt vågar visa mig i den igen...


Det ska var MC för en bil har ju inte en suck... :Bugar
 
S4power skrev:
Vet du vilka det var som rejsade?

Vet någon hur snabb en R1:a är från 100-200?
c:a 5 sek, men det beror ju på om du är på väg uppåt eller om du menar rullstart från 100.

Är det inte en sån monstervässad 600 hästars RS4 så har den förstås inet en sportmössa mot en R1.

Det är isf över 200 knyck som den kan hänga på för att luftmotståndet är så enormt för hojen att den helt enkelt inte orkar så mycket över den farten.

Men jag skulle inte larva mig och racea från 200, självklart inte, man väljer ju ett intervall man kan vinna ifrån.
 
Last edited:
Silwer skrev:
c:a 5 sek, men det beror ju på om du är på väg uppåt eller om du menar rullstart från 100.

Så har jag tolkat det rätt. En R1:a gör 402m på 11s, den gör 0-100 under 3s, 100-200 ca 5s.

Så 0-200 på ca 8s.
Vet någon vilken slutfart den har efter 402m?
 
S4power skrev:
Så har jag tolkat det rätt. En R1:a gör 402m på 11s, den gör 0-100 under 3s, 100-200 ca 5s.

Så 0-200 på ca 8s.
Vet någon vilken slutfart den har efter 402m?
c:a 220 knyck.
0-100 är svårt på sporthojar, R1an vill gå upp på bakhjulet när man ger gas på ettan, därför brukar det mer bli uppåt 4 sek det intervallet.
Sporthojar har gjort 0-100 på 3-4 sek i närmare 20 år nu.

8.5 sek till 200 brukar anges, sen börjar det gå segt över det.
 
Jag är snabb på bana, men ge mig en M3 så åker jag fortare med den på vilken landsväg som helst än med bågen, självbevarelsedrift kallas det... :tummenupp
 
402m med en duktig R1-pilot brukar landa runt 10,5 sekunder, om han vågar grilla kopplingen. Fan, med moderna hojar är det inte ens lätt att köra fort rakt fram :va
 
Silwer skrev:
Jag håller inte med, bilen tar säkert starten, men hur svårt är det tat hålla rullen i botten från 2an och uppåt med hojen, är det en hyfsat standard RS4 så passeras den givetvis rätt snart.

jo men sen när ni går in i en kurva i 230 där det finns mycket ojämnheter i vägen, vem kör snabbast då? såna ojämnheter som gör att bilen nästan hoppar en meter i sidled. För hur mycket pengar som helst så skulle jag inte ens komma på tanken att försöka ta såna kurvor på en hoj. Jag är för feg.
 
S4power skrev:
Enligt dom flesta i den här tråden så fick RS4:an så mycket stryk att jag knappt vågar visa mig i den igen...


Det ska var MC för en bil har ju inte en suck... :Bugar

KAN VI FÅ REDA PÅ HUR DET GICK DÅ , så kanske du tystar en del här inne ;)
 
tl1000s vs våffla 850 (garanterat turbo) 0-1 jag släppte vid 280(mätarfart) mens han fortsatte :3freak
 
Är nybörjare(hojkort i 1 år) och har en R1, körde igår mot en MB S600 (03??) från solna till söder(via huvudsta/västra skogen/tomteboda) är inte för säker i kurvor än, men kan säga att på dom små hoppiga vägarna hade jag hellre kört en bil, kom inte förbi honom förräns på klarastrandsleden(kom förbi några ggr men sedan körde han om också).
Fick en hel del bakhjulsläpp på småvägarna, inte kul...
Om en hoj ska dra en hyfsat potent bil så ska det vara en grym förare, om det inte är motorväg....
Senare på natten drog jag en m3 (e36) på E4 norrut utan större problem, slog av vid 270 km/h, så som ovanstående säger, rakt fram är det ju enkelt men är det kurvigt så behöver man vara riktigt duktig (har sett mer än en som har gått i backen...)
 
Vet om flera bilar som drar r1:or och andra sporthojar från 100 och uppåt.....så bara för man åker sporthoj är man inte snabbast i världen :kocko
 
Dainese skrev:
Vet om flera bilar som drar r1:or och andra sporthojar från 100 och uppåt.....så bara för man åker sporthoj är man inte snabbast i världen :kocko

Något fler behöver förstå..... Men därför betyder det inte att en hottad 240 drar sporthojar, vilket flera zatzymuppar så gärna vill tro.
 
Varför inte bestämma träff med killen med Audin.
Gör upp hur ni skall köra.
Dra från 90 uppåt, 150 uppåt.etc.
Filma och lägg upp det här.
Skulle någon fråga mig skulle jag sagt ja direkt, även om det osade pisk.
 
:felämne
varför vill vissa alltid jämnföra vråltrimmade bilar mot standard hojar, har aldrig förstått det.. :va
 
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top