R1:a vs. Audi RS4

S4power skrev:
Enligt dom flesta i den här tråden så fick RS4:an så mycket stryk att jag knappt vågar visa mig i den igen...


Det ska var MC för en bil har ju inte en suck... :Bugar

Vilket svar hade du väntat dig på ett sporthojsforum? :va
 
Hurtig skrev:
:felämne
varför vill vissa alltid jämnföra vråltrimmade bilar mot standard hojar, har aldrig förstått det.. :va

Därför att annars är det inte ens roligt att jämföra. Då måste du ha en bil i miljonklassen för att ens närma dig prestanda som en motorcykel.
 
Dainese skrev:
Vet om flera bilar som drar r1:or och andra sporthojar från 100 och uppåt.....så bara för man åker sporthoj är man inte snabbast i världen :kocko
Måste vara en missuppfattning, EN Biljävel drar INTE en HOJ om inte förararen dras med akut drippy dick eller nåt? mig kan dom dock dra på en kurvig väg ,,, ommmm jag tittar på blommor :)
 
Ja... jag vann....men ska ju tillägga att det va en del bilar där så jag tog bussfilen....jag tror att han oxå la sig i bussfilen sen...kan ju förstå att det är svårare med en bil i trafik.... Men föraren va duktig....Han va ju inte långt efter
 
Blanco skrev:
Det va jag o polaren som rejsa mot en audi vid globen......fett drag i audin....det va knappast en Rs4....

vad var det då ..... en audi 100 eller :rofl

han heter ju s4 det skiljer ju en del på en rs 4 och en s4 a :hihi

man han aldrig säga det ena eller det andra det finns bilar som går så jävla fort så många rettor skulle få spö men det finns många rettor som skulle kunna spöa bilar också.... ni kan sitta å säga hur ni vill men det leder ingen stans det finns alltid folk som är värre:)

men vem körde om vem :confused: börjar ju bli lite segt nu faktiskt :lol
 
Ja....det va ju tydligen s4power som körde audin så det va tydligen en Rs4 men om det är något extra på den vet jag inte.... Jag rejsade med en annan Rs4 mellan enköping o stockholm tidigare i år och då var det trafikfritt.....visst drar man ifrån men dom hamnar ju inte långt efter. När vi låg jämnsides vid ett tillfälle så va mätaren på 260
 
Blanco skrev:
Ja....det va ju tydligen s4power som körde audin så det va tydligen en Rs4 men om det är något extra på den vet jag inte.... Jag rejsade med en annan Rs4 mellan enköping o stockholm tidigare i år och då var det trafikfritt.....visst drar man ifrån men dom hamnar ju inte långt efter. När vi låg jämnsides vid ett tillfälle så va mätaren på 260

Går din gixxer bättre än polarens R1:a?
 
josman skrev:
Är nybörjare(hojkort i 1 år) och har en R1, körde igår mot en MB S600 (03??) från solna till söder(via huvudsta/västra skogen/tomteboda) är inte för säker i kurvor än, men kan säga att på dom små hoppiga vägarna hade jag hellre kört en bil, kom inte förbi honom förräns på klarastrandsleden(kom förbi några ggr men sedan körde han om också).
Fick en hel del bakhjulsläpp på småvägarna, inte kul...
Om en hoj ska dra en hyfsat potent bil så ska det vara en grym förare, om det inte är motorväg....
Senare på natten drog jag en m3 (e36) på E4 norrut utan större problem, slog av vid 270 km/h, så som ovanstående säger, rakt fram är det ju enkelt men är det kurvigt så behöver man vara riktigt duktig (har sett mer än en som har gått i backen...)

Nybörjare på hoj, kör R1 och rejsar mot bilar....??? :va :va låter moget :kocko ...har du någongång undrat varför det kostar blod att försäkra R-hojar? Titta dig själv i spegeln...trodde den här typen av "jämföra kuken" debatter var förebehållet moppeforum på bike.se men tydligen inte...
 
Tycker att en hayabusaturbo borde tas med i jämförelsen!
På kurvig skogsväg med mötande trafik så sitter jag hellre i en bil, men det hade varit intressant hur det går på en bana där hojföraren inte måste vara dödsföraktande för att svinköra. Det är mycket lättare att våga köra fort med bil, därför är den ofta snabbare på kurvig väg. Kom nu inte och prata om sporthoj VS. STCC-bil eller liknande, de har inte så speciellt mycket att göra med de bilarna som rullar på våra vägar...
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top