R1 och R6-tråden!

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Två glada ägare av en varsin R1 2007, jag (tv) och Sirius Black (th).


IMG_0334_2.jpg


Stiligt 07an är bara så rå:yoparty man blir inte mindre sugen på en när man ser den.
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Ni som har 07 rettan har ni hunnit bilda er en uppfattning av hojen rent generellt? finns det något som är dåligt eller mindre bra? Fungerar det nya YCC klanderfritt? Svarar den direkt på gasen eller finns där någon fördröjning man märker av?




ps Exup jag vet att du har svar på allt men ännu har du väl inte hunnit köra 07an så denna fråga får du blunda för:D
 

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 07
Ni som har 07 rettan har ni hunnit bilda er en uppfattning av hojen rent generellt? finns det något som är dåligt eller mindre bra? Fungerar det nya YCC klanderfritt? Svarar den direkt på gasen eller finns där någon fördröjning man märker av?




ps Exup jag vet att du har svar på allt men ännu har du väl inte hunnit köra 07an så denna fråga får du blunda för:D

Hej mannen

har inte hunnit känna av det än pga av inkörning, det går väldigt lugnt just nu
efter hudramila servicen ska jag svara på din fråga.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ni som har 07 rettan har ni hunnit bilda er en uppfattning av hojen rent generellt? finns det något som är dåligt eller mindre bra? Fungerar det nya YCC klanderfritt? Svarar den direkt på gasen eller finns där någon fördröjning man märker av?




ps Exup jag vet att du har svar på allt men ännu har du väl inte hunnit köra 07an så denna fråga får du blunda för:D

*Blundar* :)

Två glada ägare av en varsin R1 2007, jag (tv) och Sirius Black (th).

Ser snyggt ut!:tummenupp

Snöt ur nya GSX-R 1000 K7 idag. :) Gjorde bl a ett ordentligt test av de 3 olika effektlägena på hojen, både från stillastående & under körning. Ganska ball funktion, men frågan är hur ofta man orkar ändra lägen.:va
Blir nog mest att den alltid står på läge "A" skulle jag tro.

Ett plus för en väldigt bra instrumentering med växelindikator.
Bra bromsar & smidig styrning.

Ett par bilder finns här:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2854128&postcount=9361
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2854686&postcount=9368
 
Last edited:

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Hej!

Finns det någon vänlig själ som kan lämna ut/pm:a ett reg nr på en r6-2003, tänkte kika försäkring!

MVH Tobbe
 

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
450 FE
JAHA, då har man blivit en lycklig ägare av en R6 -01!!! Köpte den igår 31/3 och har redan averkat 40mil (varav 33 va för att komma hem) och fler blir det :yoparty hade tänkt göra en akut hottning.
- Bort med läppen och få dit en skylthållare me miniblinkers
- Införskaffa slipon och ordna som highpipe
- tona kåpglaset
- ev. fälgrand
"Fråga kolon" :va vars får man tag i en lite reghållare? hade annars tänkt göra en egen i aluminium. och vad ska man ha för miniblinkers finns ju en drös av valmöjligheter.Var får man tag i den där röda fälgranden?
Dålig bild, har nog tappat min k800i för många gånger..
 

Bifogat

  • DSC01529.JPG
    DSC01529.JPG
    48.9 KB · Visningar: 104

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
JAHA, då har man blivit en lycklig ägare av en R6 -01!!! Köpte den igår 31/3 och har redan averkat 40mil (varav 33 va för att komma hem) och fler blir det :yoparty hade tänkt göra en akut hottning.
- Bort med läppen och få dit en skylthållare me miniblinkers
- Införskaffa slipon och ordna som highpipe
- tona kåpglaset
- ev. fälgrand
"Fråga kolon" :va vars får man tag i en lite reghållare? hade annars tänkt göra en egen i aluminium. och vad ska man ha för miniblinkers finns ju en drös av valmöjligheter.Var får man tag i den där röda fälgranden?
Dålig bild, har nog tappat min k800i för många gånger..


Grattis!

Mina tips som alltid :)

Gör en egen, men dock ej i aluminium, hellre i rostfritt. Aluminium vill gärna bli utmattad av alla vibrationer för att sedan gå sönder.

Köp en ny baklampa med integrerade LED-blinkers från www.clearalternatives.com Snyggare & cleanare än miniblinkers.

Fälgstripes kan du antingen köpa svindyrt på nätet eller för ca 60:- hos din lokala reklambyrå. 3-5mm är lagom bredd. Lätt som plätt att montera!

CTL-0072.gif
 

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
450 FE
Fan va king.. fast tror nog jag kör på miniblinkers.. *torris*
va är det för material på stripes'en?
Ingen som har ett slipon liggandes ? =D
Och kan man tona själv eller e d för mycket hilly-billy? om inte var kan man köpa tonade kåpglas billigt?
Hade även tänkt ett Ixil Titan rund, högmonterad slipon i förpackning för 2000kr, värt pengarna? tips på någe annat slipon?
 
Last edited:

hanseno

Tänk efter före
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
*Såld*
Upptäckte en underlig sak idag...

När man slår på tändningen går varvräknarnålen upp på max och sen ner till noll...Detta är normalt, så har det alltid varit på min hoj.

Men, när man startar (kall) och motorn går igång...gör varvräknarnålen samma sak, dvs. går från noll till max och sen ner på tomgångsvarvet. Detta är ett nytt fenomen. Det här problemet försvinner när man senare startar motorn när den är varm.

Någon som känner igen problemet? Är det Exupen som krånglar? Hojen fungerar precis som den ska i alla fall. Tacksam för svar...
 

Rookie nr1

Ne men duuu?
Gick med
11 Feb 2007
Ort
NT
Hoj
Zx9r -99
Fan va king.. fast tror nog jag kör på miniblinkers.. *torris*
va är det för material på stripes'en?
Ingen som har ett slipon liggandes ? =D
Och kan man tona själv eller e d för mycket hilly-billy? om inte var kan man köpa tonade kåpglas billigt?
Hade även tänkt ett Ixil Titan rund, högmonterad slipon i förpackning för 2000kr, värt pengarna? tips på någe annat slipon?

Tjena Chippen!

Vart hittade du de där sliponet någonstans??
 

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
450 FE
Ni som gjort egna skylthållare till R6 -03, skulle ni/ngn kunna posta en bild så man får lite tipps :)

Det är bara å ta fram fantasin, gjorde till min R6 -01 idag i aluminium. Ser helt ok ut. bilder kommer.. du kan ju alltid "googla" å få fram lite olika ritningar om fantasin är bortvuxen :p


--------------------------------------------------------------------------------

Ska införskaffa ett slipon till min R6 -01, men är inte hundra på vilket märke jag ska ha. vill ha ett så dovt å kraftfullt muller som möjligt. Inge skrikande.
Ni har ju alla helsys/slipon uppdatera mig lite nu..
 
Last edited:

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 07
vad får ni betala för service

Min hoj ska in på 100 mila servicen
får betala på yamha center i haninge 1400:-

Är detta dyrt eller biligt?:confused:
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Vad har ni för färg på glykolen i era maskiner? I min som är en 99a är glykolen röd, förhoppningsvis etylenbaserad...
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Det är inte så att du har "Water Wette" i kylaren då?:va
Den är rödfärgad.

Water wetter? Vad är det för någonting? Mycket möjligt att det är det som jag har i kylsystemet, försökte mäta fryspunkten på vätskan men instrumentet balla ur och visa -50 om jag inte minns fel :va

Har man enbart water wetter och vatten eller är det glykol inblandat också?
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top