R1 och R6-tråden!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
freding skrev:
Deltabox kallas designen på ramen.

vad hjälper de å skriva det på bågen...

kanske skulle googla lite å se vad det ger...

edit.. hittade inget på google.. förutom yamaha r46... mysko färger på den hojen
 
Last edited:

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
heimdal skrev:
vad hjälper de å skriva det på bågen...
Det hjälper väl inget att skriva det på ramen.. föruom att man skapar sig ett varumärke som sedan blir välkänt inom sporten.. "Building upon its proven Deltabox frame"...

Första Deltabox ramen kom väl med FZRn - sedan kom Deltabox II med R1/R6 97-02 - och sedan Deltabox III 03+.
Det enda de anger som sagt modellen på ramen.. Inte för att det säger nått men precis som Suzuki SRAD (Suzuki Ram Air Direct) osv.. fan man vill väl bara ha något att skriva på hojjen..
Det handlar om att skapa något banbrytande och revolutionerande - den här gången kallades fenomenet Deltabox och den funkade - nu förbättras den..

Deltabox II
Yamaha%2002%20R6%20clear%20frame%20c98%20pic%201.jpg


Deltabox III
auto_mkt_yamaha_story_pic_2.jpg


:död
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Delta är en grekisk bokstav som ser ut som en triangel. De gamla ramarna kanske såg mer "trekantiga" ut från nån vinkel, vad vet jag. Hade inget att göra med tvärsnittet på ramdelarna som jag först trodde.

"The aluminium Deltabox frame first introduced in 1983 on the OW70 became a defining feature of the YZR500 in the years that followed. This OW70 was the machine Kenny Roberts rode in his legendary GP battles with Freddie Spencer on the three-cylinder Honda NS500. Externally the machine was characterised by the three connecting points of the chassis' triangular framework, two points at the top and bottom of the steering head and one at the pivot. The aim of this design was increased handling stability and manoeuvrability."
 

#putte#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Växjö
Hoj
R6-10RR
Deltabox är ramens beteckning. Freån början var det deltabox sen blev det deltabox1 sen 2 sen 3 det är när dom förnyar ramen.

Liten bild från i somras!
 
Last edited:

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
Nån som vet nåt om små ljuddämpare?...menar riktigt små som knappt syns vid svingen...Help bitte!!!

// The man how thought he could ride a bike!
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
halmstads_kung skrev:
Nån som vet nåt om små ljuddämpare?...menar riktigt små som knappt syns vid svingen...Help bitte!!!

// The man how thought he could ride a bike!


Tjaba!!
Det har jag sett många gånger fast på GP race etc. knappast att de är lagliga för gatbruk!!! Men tex Acrapovic har juh något kortare modeller som slutar lite utanför underkåpan....
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
halmstads_kung skrev:
Nån som vet nåt om små ljuddämpare?...menar riktigt små som knappt syns vid svingen...Help bitte!!!

Jag kapade min V&H kolfiberburk, funkade fin fint :tummenupp . Inte lika liten som MotoGP burkarna men men :huvet .... Hojen låter helt klart lite vassare :banana
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Fick på orginalsliponet för en besiktning som kommer om en månad. Hörde då allt i motorn på ett tydligare sätt, då devil-slipet annars totalt överröstar allt vad motor-ljud heter.

Det tickar tätt och snabbt, låter R1 alltid lite tickande, eller kan det vara dags för en ventiljustering? Vet ej när den senast gjordes på motorn som sitter i...
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Kanske aldrig, då intervallen är 4200 mil mellan justeringarna, och ja de tickar o låter, mycket av ljudet förs med kåpan upp så man tycker det låter värre än det är.
De låter mest från vänster sida.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Poacher skrev:
Kanske aldrig, då intervallen är 4200 mil mellan justeringarna, och ja de tickar o låter, mycket av ljudet förs med kåpan upp så man tycker det låter värre än det är.
De låter mest från vänster sida.

Motorn skall bara ha gått lite över 2000 mil, så då är det väl inte dags än. Låter väl värre än vad det är då :)
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Poacher skrev:
Kanske aldrig, då intervallen är 4200 mil mellan justeringarna, och ja de tickar o låter, mycket av ljudet förs med kåpan upp så man tycker det låter värre än det är.
De låter mest från vänster sida.

Är ine intervallen 2400 på R1?
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
SISU skrev:
Det hjälper väl inget att skriva det på ramen.. föruom att man skapar sig ett varumärke som sedan blir välkänt inom sporten.. "Building upon its proven Deltabox frame"...

Första Deltabox ramen kom väl med FZRn - sedan kom Deltabox II med R1/R6 97-02 - och sedan Deltabox III 03+.
Det enda de anger som sagt modellen på ramen.. Inte för att det säger nått men precis som Suzuki SRAD (Suzuki Ram Air Direct) osv.. fan man vill väl bara ha något att skriva på hojjen..
Det handlar om att skapa något banbrytande och revolutionerande - den här gången kallades fenomenet Deltabox och den funkade - nu förbättras den..

:död
Nja, nu är det ju så att jag har en deltabox III på min 02:a :fakta :)

Det jag undrar är vart deltabox IV tog vägen för, rätta mig om jag har fel, visst är det deltabox V på -04 och III på -02 -03?!?! :confused:
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
r1

vill ha en r1 turbo någon som har en..köpes omg till bra pris.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
lack

Sitter i omlackningsträsket!

har slipat och fixatmed nästan alla lackdelar men har inte bestämt mig om lack ännu!

någon som har några vassa bilder på lack??

hade tänkt svartmetallic och silver(grå)metallic men vet inte hur linjen ska dras och så vidare! lite bilder och insperation hade varit nice!!

om nnågon har mycket bilder så skicka ett pm så¨kan jag ladda lite bilder via dc eller liknande!

tack på förhand mv. Oskar
 
Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Berggren skrev:
Är ine intervallen 2400 på R1?
Nej, 4200 mil är det, men Honda och Suzuki har 2400 på vissa modeller av samma klass.
Kawa ofta 1200 mil.
Men observera bara för att R1an gått 4200 mil är det faktiskt inte alls säkert att nåt behöver åtgärdas, men en mätning ska man ju göra iaf.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Psykfall skrev:
Nja, nu är det ju så att jag har en deltabox III på min 02:a :fakta :)

Det jag undrar är vart deltabox IV tog vägen för, rätta mig om jag har fel, visst är det deltabox V på -04 och III på -02 -03?!?! :confused:
Du har rätt och jag har undrat det samma. Vad heter den nya R6ans ram?
Annars gick den väl av så de ville glömma hela saken:lol

Dessutom hade han inte bara fel på din hoj utan även på R1 med deltaboxII, den kom 98 inte 97, R6 året efter.
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Montering av kraschpuckar

Funderar lite på kraschpuckar till R1 -00

Är det håltagning som gäller eller finns det någon variant med "hållare" så att säga ??

Är det någon som kan posta en bild där man ser håltagning

Vad använder jag lämpligen för verktyg

/ Micke
 
Last edited:

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Finns redan ett ställe du kan sätta dom på rätt i ramen utan att ta hål,där sidokåpan sitter gummiupphängd. :)
 

Bifogat

  • Krashpuck.JPG
    Krashpuck.JPG
    99.4 KB · Visningar: 390
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top