Exup skrev:Finns redan ett ställe du kan sätta dom på rätt i ramen utan att ta hål,där sidokåpan sitter gummiupphängd.
Det där håller inte
Exup skrev:Finns redan ett ställe du kan sätta dom på rätt i ramen utan att ta hål,där sidokåpan sitter gummiupphängd.
Tjoffe skrev:Det där håller inte
wonderwizard skrev:vadå håller inte ? bulten knäcks ? ramen spricker ? fel ställe att montera puck ?
Borr/gängtapp=större bultTjoffe skrev:Det där håller inte
Exup skrev:Borr/gängtapp=större bult
Exup skrev:Borr/gängtapp=större bult
Vad har du för ingångshål/gänga,eller hur sitter dom monterade på din?Tjoffe skrev:ja vill man hellre borra i ramen än i kåpan så..
Öhh,jag har inte borrat något,men för den som inte tror att det håller mena jag...hornet oskar skrev:finns inte så mycket gods att gänga i det blir bara typ 15 mm djupt!!
därimot i motorfästet håller det ordentligt!
föresten så måste du väll ändå borra i kåpan när du fäster den igenom upphängninshålet eller?
tycker inte att det gör så mycket hålet i kåpan är inte ens stort som en 5krona och det syns inte efterssom att pucken sitter utanpå!
Exup skrev:Vad har du för ingångshål/gänga,eller hur sitter dom monterade på din?
Exup skrev:Förresten så har jag gjort dom alu.puckarna själv utan något vetenskapligt test,jag svarvade ingångsbulten på pucken exakt som orginalskruven,försökte lämna så lite som möjligt utanför ramen av skruven.Självklart så går väl allt sönder,denna förstår jag ju att den inte håller lika bra som en som Tjoffe har
micke.r skrev:Räcker det med puckar på sidan eller bör / ska man ha även på svingen och på ändarna styret (tror jag eller.. ?!?)
Om man bara har i ramen - vad brukar "ta i" istället ?? tanken, styret toppkåpan ??
(Har inte gjort min första, nej andra vurpa än...)
/ Micke
FUBAR skrev:Var monterar man krashpuckar som skyddar kopplingskåpan ooch hur ser dom ut?
Tjoffe skrev:Tittar man på vapors bild så är det hålet framför fotpinnestaget som är genomgående där sätts lämpligen en pinnbult och man fäster lämpliga puckar i den.
Achsoo, kanske borde köpa ett par sånaSvartR1a skrev:Så här
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |