R1 och R6-tråden!

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Det ÄR vår! :D
Skulle med åkt idag om jag inte varit idiot o ställde av hojen inatt.. fick för mej att meterologerna skulle ha rätt. Gick inte ställa på samma dag heller :gnissla :4skrika

Kan ju ha vissa fördelar med åren runt försäkring he he

Not!!

Grattis!!

Dunlop:en lär fungera i moderat tempo.
Lägg upp en bild på hojen! :)

Tackar! Ska bara hitta USB kabeln först så man kan ladda upp:)
 
Last edited:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Letar efter en original undertray till R1 98-99. Nån som har?
 

Grevenstid

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
MALMÖ
Hoj
Triumph Tiger Explorer
Akrapovic Y-pipe

Tänkte köpa en katalysator ersättare Akrapovic Y-pipe till R1 -06. Någon som har en sådan att sälja eller ev ha en orginalkatt som man kan rensa.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tjena någon expert som kan se på bilderna ifall jag är på rätt spår

Det måste vara denna som jag ska byta för neutrallampan ska fungera, nr 11 i listan och se bilden.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    54.9 KB · Visningar: 79
  • 2.JPG
    2.JPG
    29.4 KB · Visningar: 63

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Tjena någon expert som kan se på bilderna ifall jag är på rätt spår

Det måste vara denna som jag ska byta för neutrallampan ska fungera, nr 11 i listan och se bilden.

Tjenare!
Jag har inte följt ditt problem så jag vet inte om du bytt lampan och det inte funkar ändå. Då detta ser ut som själva "brytarn" som du hänvisar till, alltså den som känner av om lådan är i friläge eller inte! Är det lampan du vill byta är du nog fel ute.. Men är det själva brytarn du vill åt verkar det rätt i mina ögon!
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Förgasarbrygga R6 99

Måste plocka bort förgasarbryggan fån min r6a eftersom jag ska sätta in trottelstopp i trottlarna (reg besiktigng 25kw på gång) men jag hajar inte hur man får loss den utan att plocka ner allt i små delar??
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hur laddar man upp bild?

Man klickar på "Svara" sedan scrollar du ned en liten bit på den nya sidan & klickar på "Hantera Medskickade Filer". Då får du upp ett nytt fönster där du klickar på "Bläddra" för att söka upp filen du vill ladda upp på din dator.

Måste plocka bort förgasarbryggan fån min r6a eftersom jag ska sätta in trottelstopp i trottlarna (reg besiktigng 25kw på gång) men jag hajar inte hur man får loss den utan att plocka ner allt i små delar??

Klicka in på denna sidan & välj din modell så får du fram alla delar som berörs av ingreppet.

http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx
 
Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tjenare!
Jag har inte följt ditt problem så jag vet inte om du bytt lampan och det inte funkar ändå. Då detta ser ut som själva "brytarn" som du hänvisar till, alltså den som känner av om lådan är i friläge eller inte! Är det lampan du vill byta är du nog fel ute.. Men är det själva brytarn du vill åt verkar det rätt i mina ögon!

Neutrallampan lyser inte på instrumentpanelen.
Lådan fungerar med växla o sätta in i friläge o sånt...

Stämmer bra det :tummenupp

Nice du verkar ha koll, räcker det med att ta bort sidokåpan för att komma åt den?
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Nice du verkar ha koll, räcker det med att ta bort sidokåpan för att komma åt den?


jag lyfte tanken, lossa skruvarna i framkant, lyft tanken, så kommer du åt den

sprang ut i garaget & tog en bild, så jag bifogar den, iofs på min 04:a men den sitter lika lättåtkomligt på både din & min
 

Bifogat

  • neutralswitch.jpg
    neutralswitch.jpg
    165.3 KB · Visningar: 86

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Inte den bästa vinkeln och färgsättningen men iaf
 

Bifogat

  • DSC00001.jpg
    DSC00001.jpg
    57.2 KB · Visningar: 76
  • DSC00004.jpg
    DSC00004.jpg
    67.5 KB · Visningar: 92

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kan någon lite snabbt och lätt tala om hur stor insex-hylsa jag behöver för att lossa framhjulet på en R1-98?
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Man klickar på "Svara" sedan scrollar du ned en liten bit på den nya sidan & klickar på "Hantera Medskickade Filer". Då får du upp ett nytt fönster där du klickar på "Bläddra" för att söka upp filen du vill ladda upp på din dator.



Klicka in på denna sidan & välj din modell så får du fram alla delar som berörs av ingreppet.

http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx

Grym sida men kommer inte på ngn lösning på mitt problem.
Någon som har plockat bort sin förgasarbrygga års mod - 99? kan ni säga hur den sitter fast, för enligt återförsäljaren så ska det vara relativt lätt att bara skruva loss?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top