R1 och R6-tråden!

Antten

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Ort
Jakobstad , Finalnd
Hoj
Yamaha R6 -02
Slipon

Tjenare!

har bestämmt mig för att köpa ett slipon till min r6:a, jag skulle villa ha ett kolfiber för att få d dovare ljudet så e d nån som kan tipsa mig om ett me fett ljud och som inte kostar allt för mycket?:) mvh
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Tjenare!

har bestämmt mig för att köpa ett slipon till min r6:a, jag skulle villa ha ett kolfiber för att få d dovare ljudet så e d nån som kan tipsa mig om ett me fett ljud och som inte kostar allt för mycket?:) mvh

Jag undrar vad du menar med det att ett kolfiber slipon skulle ge ett dovare ljud? Ingen skillnad på ljudet om det är kolfiber eller titan burkar som sitter på utan bara utseende mässigt.. iaf på Akrapovic!
 

Antten

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Ort
Jakobstad , Finalnd
Hoj
Yamaha R6 -02
Jag undrar vad du menar med det att ett kolfiber slipon skulle ge ett dovare ljud? Ingen skillnad på ljudet om det är kolfiber eller titan burkar som sitter på utan bara utseende mässigt.. iaf på Akrapovic!

ok,men jag hört av många andra säga att d e står skillnad på materialet ljudmässigt och d tycker jag no låter väldigt logiskt..
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
ok,men jag hört av många andra säga att d e står skillnad på materialet ljudmässigt och d tycker jag no låter väldigt logiskt..

Ja att du hört av många andra kanske är en sak, men vart är det logiska i det :va
Sen tror jag tillverkarna vet vad dom pratar om eller? Du ska köra på det du tror är bäst så klart, men jag tror det är utseendet du ska gå på när det gäller burkarna..
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Micron och Devil är mysiga.
Devil är lite tystare. Iaf min.
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Antten skrev:
Tjenare!

har bestämmt mig för att köpa ett slipon till min r6:a, jag skulle villa ha ett kolfiber för att få d dovare ljudet så e d nån som kan tipsa mig om ett me fett ljud och som inte kostar allt för mycket? mvh

Kör med ett Yoshimura på min. Tycker det låter riktigt gött. Annars är väl micron kända för att låta mycket. Ett tips är att kika på ebay om du vill ha det lite billigare.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Såna har jag letat efter men inte hittat stora nog, tillverkade ett verktyg själv av en bult,mutter och en svets. Men en hysla hade varit att föredra!

Varför krångla när du bara kan fråga? :)
Jag har några extra i garaget, så om du vill bli ägare av en riktig hylsa i stället för fulmekarverktyg så kan vi nog ordna det. Billigt. :)
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
dreva ner lite

Hej !

Någon som har erfarenheter från neddrevning av R1 -00

Jag är nyfiken på om det går att förändra "trycket" ut ur kurvorna lite.. (Bankörning)

Hur mycket har ni tagit ? Skillnader ?
Jag förmodar att hastighetsmätaren ändras ?? (tar den info från vxl lådan?)
Varvtal på högsta växeln vid gatkörning ? Hur mycket högre ?(ungefär, såklart..)

/ Micke
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Det sitter ett 180/55 17 däck bak (Pirelli Dragon GTS MTR24) på min 99:a. Men enligt boken ska det sitta ett 190/50 17 där egentligen.

Finns det någon anledning att byta upp sig till ett 190 förutom utseendet?
Vad jag läst så svänger den lättare med 180 bak.
Jag kör en del bana men jag är ingen Rossi direkt.

Vad tror ni, ska man stanna kvar på 180? Pilot Road 2 blir nästa däck.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Varför krångla när du bara kan fråga? :)
För att det var ett tag sen jag var i ditt garage sist och hur ska jag veta vad som är till salu :D :tungan

Vad tror ni, ska man stanna kvar på 180? Pilot Road 2 blir nästa däck.
Satt 190 på R1.an när jag köpte den, bytte direkt till 180 och ångrar redan min beställning Raceteck som ligger på 190.

Jag skulle ha satsat på ett 180 däck :)
 
Last edited:

Antten

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Ort
Jakobstad , Finalnd
Hoj
Yamaha R6 -02
har nu hittat ett MIG kolfiber för ett schysst pris, så är d nån som har erfarenhet av ett sånt el vet någonting som vill dela me sig? :)
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Satt 190 på R1.an när jag köpte den, bytte direkt till 180 och ångrar redan min beställning Raceteck som ligger på 190.

Jag skulle ha satsat på ett 180 däck :)

Okok, då blir det nog fanken så. :nicka
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Smaken är ju som baken, har du kört på 190 däck innan så kan de ju vara värt att testa 180 iaf.

Gå på de du själv tror blir bäst!

Jag har bara kört på 180 hittils. Jag gick ut och tittade i garaget nu och frågan är om 190 ens får plats. Huggern sitter tight som fan och verkar lite halvsne. Ser trångt ut på ena sidan. :mad:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top