R1 och R6-tråden!

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Vad för info menar du? Den är helt orginal. Om du undrar hur den är o köra osv så är jag helt fel man att fråga då jag bara kört den här i ca 100km så jag är helt grön. :D Säker på att det är andra här som kan hjälpa dej.
Håller med att den är snygg, skulle vilja ändra skylthållaren bara.:rolleyes:

Edit: Ang. försäkring så betalar jag drygt 5000/mån för hel hos länsförsäkringar.. Svider lite men vad gör man inte för hojåkning :)

Du bör kika på salusansvars försäkringar, fick ner min till 16000/hel/år (den står dock inte på mig, men fortfarande den billigaste försäkringen jag hitta).

Och rensa bakdelen, gjorde det själv häromdan och det blev sjukt mycket snyggare :)
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Du bör kika på salusansvars försäkringar, fick ner min till 16000/hel/år (den står dock inte på mig, men fortfarande den billigaste försäkringen jag hitta).

Ok ska ringa o höra med dom. Hur är dom om det händer nått då? Skönt om dom inte är helt bombade som jag har hört andra försäkringsbolag är.:gnissla

Edit: Ringt dom nu och dom är lika dyra som trygghansa, skillnaden är att man inte kan ställa av hojen hos dom och att man hos trygghansa betalar den stora delen av försäkringen på sommarhalvåret.
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Du bör kika på salusansvars försäkringar, fick ner min till 16000/hel/år (den står dock inte på mig, men fortfarande den billigaste försäkringen jag hitta).

Har sagt det förut & det tål att sägas igen.
Teckna Folksam & gå med i SMC, bara där får du 10% i rabatt vill jag minnas.
Gå sedan en sporthojskurs i SMC´s regi så får du en kraftig sänkning.
 

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Ok ska ringa o höra med dom. Hur är dom om det händer nått då? Skönt om dom inte är helt bombade som jag har hört andra försäkringsbolag är.:gnissla

Edit: Ringt dom nu och dom är lika dyra som trygghansa, skillnaden är att man inte kan ställa av hojen hos dom och att man hos trygghansa betalar den stora delen av försäkringen på sommarhalvåret.

Jasså, det var konstigt, jag fick 32k på trygghansa.
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Har sagt det förut & det tål att sägas igen.
Teckna Folksam & gå med i SMC, bara där får du 10% i rabatt vill jag minnas.
Gå sedan en sporthojskurs i SMC´s regi så får du en kraftig sänkning.

Kollade precis med folksam. 5400/mån utan medlemskap hos SMC och 4800/mån om man är medlem. Då är den avställningsbar. Om man gick deras kurs så får man ner den på 2287/mån och självrisken sänks från 6000 till 3000. Inte helt fel, dock går det inte att ställa av hojen då. Ska kolla närmare på den där kursen. Tack för tipset! :tummenupp
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Kollade precis med folksam. 5400/mån utan medlemskap hos SMC och 4800/mån om man är medlem. Då är den avställningsbar. Om man gick deras kurs så får man ner den på 2287/mån och självrisken sänks från 6000 till 3000. Inte helt fel, dock går det inte att ställa av hojen då. Ska kolla närmare på den där kursen. Tack för tipset! :tummenupp

Tänk på att du har 25% av hojens värde i självrisk på vagnskada och stöld om du gått den kursen.
 

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Är det någon som har någon koll på vad det är som har hänt motor och maskinmässigt i R6 an under tiden 2006 - 2008?

tacksam för svar!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är det någon som har någon koll på vad det är som har hänt motor och maskinmässigt i R6 an under tiden 2006 - 2008?

tacksam för svar!

Lite info här:

Jämförelse 2006, 2007, 2008

Största skillnaden är att 2008 års R6 nu har fått variabla insugstrattar likt R1:an kom med 2007. (YCC-I) Hojen är lite bredare, väger 5kg mer, annorlunda kåputformning samt 129hk.
 
Last edited:

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Lite info här:

Jämförelse 2006, 2007, 2008

Största skillnaden är att 2008 års R6 nu har fått variabla insugstrattar likt R1:an kom med 2007. (YCC-I) Hojen är lite bredare, väger 5kg mer, annorlunda kåputformning samt 129hk.

Tusen tack för infon!
står i valet och kvalet om vilken 600 hoj jag ska köpa. det lutar mer och mer åt r6an faktiskt! men som sagt vi får se.....
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Ja då var man nyss hemkommen med min nya Rexxa:yoparty Vilken underbar hoj helt sjuk ju:D På tal om vrid så finns det också vilket man inte kan tro direkt, svarar blixtsnabbt på gas-respons sen bara ångar det iväg. Och då är man inte ens över 8000varv så visst finns det mellanregister, kan inte påstå att jag saknar gammel Rettan den kändes direkt "tam" i jämförelse.

Sitter Dunlop sportmax på idag, hur lämpar dom sig för bana i moderat tempo?
Har för mig att dom är motsvarigheten till Michelins Pilot Road 2 typ avsedda främst för gata till viss del bana.

Ps. När blir det vår:huvet
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ja då var man nyss hemkommen med min nya Rexxa:yoparty Vilken underbar hoj helt sjuk ju:D På tal om vrid så finns det också vilket man inte kan tro direkt, svarar blixtsnabbt på gas-respons sen bara ångar det iväg. Och då är man inte ens över 8000varv så visst finns det mellanregister, kan inte påstå att jag saknar gammel Rettan den kändes direkt "tam" i jämförelse.

Sitter Dunlop sportmax på idag, hur lämpar dom sig för bana i moderat tempo?
Har för mig att dom är motsvarigheten till Michelins Pilot Road 2 typ avsedda främst för gata till viss del bana.

Ps. När blir det vår:huvet


Grattis!!

Dunlop:en lär fungera i moderat tempo.
Lägg upp en bild på hojen! :)
 

Tulle

The one and only!!
Gick med
23 Nov 2006
Ort
Utanför stan
Hoj
Kawasaki Z1000 / Ktm 660 (såld) / Stulen R6
Någon som har koll på var blinkers reläet sitter på en R6 -07? Finns det mer än ett?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top