R1 och R6-tråden!

RobRas

Guest
Hallå grabbar och tjejer i R6-tråden!
Har inte en R6a än, men jag vill ha.

Vad är ett skäligt pris för en R6a årsmodell 2003, 1500-2000 mil och något slipon? Fullservad etc.

Runt 50k skulle jag tro och hoppas. Köpte mig en 03a med 2200mil, slipon, krachpuckar och lite annat för 55k för 3 månader sen.

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Jag är på jakt efter en r6a för runt 40k absolut max 50k! Så om nån går i sälj tankar så PMa mig!

Bjorken#232#

Hoochi mama
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
R6 07 Räser
Har ett set kraschkåpor och tank till R1 02-03 lackad i mattsvart till salu.Kan användas till bankörning eller helt enkelt för att förnya utseendet.

Pm:a

Bifogat

• _DSC9906.jpg
    _DSC9906.jpg
    30.5 KB · Visningar: 67
  • IMG_6795.jpg
    IMG_6795.jpg
    34 KB · Visningar: 68

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Ja om de nu skulle kolla det så kanske du skulle få det, men det är inget som de har kollat under alla mina år iaf!

Okej, tack.

Någon som vet hur man byter den lampan eller skruven, jag har köpt en ny men vet inte riktigt hur man byter ut den.

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
CBR 929, R1 -04
Tänkte ställa en mekfråga om kopplingen på en R1-04. Det verkar som att den inte tar över huvud taget, jag kopplar o petar i ettan så flyger växeln i och cykeln hoppar till och dör:mad: . Hojen har bara gått 300mil och max 30mil dom senaste 2åren så det borde inte vara nån slitagekada. Kan oljan ha blivit för gammal eller vajern för slapp?
Tacksam för alla tips:tungan

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tänkte ställa en mekfråga om kopplingen på en R1-04. Det verkar som att den inte tar över huvud taget, jag kopplar o petar i ettan så flyger växeln i och cykeln hoppar till och dör:mad: . Hojen har bara gått 300mil och max 30mil dom senaste 2åren så det borde inte vara nån slitagekada. Kan oljan ha blivit för gammal eller vajern för slapp?
Tacksam för alla tips:tungan

Vet du vad det är för olja i hojen? Alltså fabrikatet.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Inte första kopplingen som klibbar ihop efter att ha stått i ett par år (de mer lättflyktiga ämnena i oljan dunstar).

Kan också vara en av de slarvigt ihopsatta kopplingar som finns på 04-06, man har använt någon form av fett vid montaget som i vissa fall kommit ut på lamellerna (tas av Yamaha på garanti).

Båda felen avhjälps genom att tvätta rent lamellerna noggrant och sedan läggas i oljebad över natten.

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
CBR 929, R1 -04
Inte första kopplingen som klibbar ihop efter att ha stått i ett par år (de mer lättflyktiga ämnena i oljan dunstar).

Kan också vara en av de slarvigt ihopsatta kopplingar som finns på 04-06, man har använt någon form av fett vid montaget som i vissa fall kommit ut på lamellerna (tas av Yamaha på garanti).

Båda felen avhjälps genom att tvätta rent lamellerna noggrant och sedan läggas i oljebad över natten.
Stort tack för det svaret:tummenupp Ska fixa det o se om det funkar, annars är det väl bara att köra upp cykeln på en kärra o köra till Yamaha:huvet

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Letar efter ett highpiperör passande en R1 98-01. Ingen som råkar sitta på ett sådant?

Behöver bara själva kröken mellan dämpare och grenör!

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
690 smc -10
Ställde på hojen och drog första 10milen runt Linköping idag!:tummenupp
Riktigt billigt att försäkra hos trygghansa i feb-mars.. 2000 nånting. I aprill kostar det drygt 5 bananer för mej.:rolleyes:
Var iaf galet kul o köra, men är inte helt överens med lådan än. Gillar inte hur han motorbromsar vid krypkörning heller.. Statskörning är ju helt värdelöst tråkigt, inte som med motarden. Men, men vänjer sej väl! Underbar kännsla när han går över 12krpm och bara skjuter iväg :yoparty

Issue

ekblom

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
Riktigt billigt att försäkra hos trygghansa i feb-mars.. 2000 nånting. I aprill kostar det drygt 5 bananer för mej.:rolleyes:
Var iaf galet kul o köra, men är inte helt överens med lådan än. Gillar inte hur han motorbromsar vid krypkörning heller.. Statskörning är ju helt värdelöst tråkigt, inte som med motarden. Men, men vänjer sej väl! Underbar kännsla när han går över 12krpm och bara skjuter iväg :yoparty

Issue

Och ändå har du 400cc gjutgods som inte är bortputsat i dina cylindrar.. :p

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc

Issue

Löjligt snygg cykel har du!!! Har du mer info om hojjen? Jag har allt funderat på en R6:a ett litet tag, mest för att försäkringen är lite mer överkomlig... Jag pröjsar 10.500 kr halv/helår på R1:an..

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
690 smc -10
Löjligt snygg cykel har du!!! Har du mer info om hojjen? Jag har allt funderat på en R6:a ett litet tag, mest för att försäkringen är lite mer överkomlig... Jag pröjsar 10.500 kr halv/helår på R1:an..

Vad för info menar du? Den är helt orginal. Om du undrar hur den är o köra osv så är jag helt fel man att fråga då jag bara kört den här i ca 100km så jag är helt grön. :D Säker på att det är andra här som kan hjälpa dej.
Håller med att den är snygg, skulle vilja ändra skylthållaren bara.:rolleyes:

Edit: Ang. försäkring så betalar jag drygt 5000/mån för hel hos länsförsäkringar.. Svider lite men vad gör man inte för hojåkning :)

eXite0o

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
2009.Yamaha r1
tjo ingen som har ett Yoshimura TRC Slip-On liggande till salu till en 07a ;) pm i så fall. ;)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring