R1 och R6-tråden!

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Mikaels bilförmedling som säljer r1:eek:r/r6:eek:r bla på blocket.... någon mer än jag som sett vad han håller för priser?

Är det importerade hojar som inte är inreggade än eller?
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Mikaels bilförmedling som säljer r1:eek:r/r6:eek:r bla på blocket.... någon mer än jag som sett vad han håller för priser?

Är det importerade hojar som inte är inreggade än eller?

importerade, ej reggade men det ska de fixa (säger de). Jag har en hoj på g från dem men jag säger inget mer om dem förrän jag har nycklarna i handen :D
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
importerade, ej reggade men det ska de fixa (säger de). Jag har en hoj på g från dem men jag säger inget mer om dem förrän jag har nycklarna i handen :D


Så priset som står i annonsen är menat med inreggad och klar hoj?? De låter ju liksom misstänksamt billigt. Har du "reserverat" en hoj då eller?
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Så priset som står i annonsen är menat med inreggad och klar hoj?? De låter ju liksom misstänksamt billigt. Har du "reserverat" en hoj då eller?

ja visst blir man lite misstänksam men jag har betalat handpenning och sen får vi se hur det går :) de andra hojarna har gått på typ 20 min. Priset är inreggat och klart.
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Va faktiskt i Ljung idag.
Hade vägarna förbi.
Gick förbi Mikaels bilförmedling, adressen var ett radhus, satt iofs en skylt där.
Ringde han också, men då var han tydligen på väg till Gbg med några hojar som han skulle besiktiga.

Aja, får väl ringa han o bestämma träff nån dag, bor nämligen nära Ljung.
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Tjo!

Har en R6 Bakfälg till salu -99 till -03? märken efter däckbyte, skiva ingår men inte drevhubb.
Och ett race elsystem till samma, med justerbar styrbox för högre effekt, oxå till salu.

Vet nån vad det kan va värt?

Pris bud :)
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Exakt! det ringde som FAN till dom i fredags när R1an kom ut, sjutk svårt att komma fram men jag hade tur och fick den för en annan kille kunde inte skrammla upp pengarna.

Till saken hör att jag skulle åkt dit igår enligt avstämning med en av grabbarna. Dock satt han fast i bilkö på väg hem från midsommarfirandet (I guess) så det blev aldrig något (35mil enkel att åka). Han fick dock dåligt samvete och erbjöd sig att betala min resa upp någon dag senare under veckan och det kändes ju faktiskt rätt seriöst. Men vem vet det är lätt att lova saker och vara trevlig, jag väntar med spänning. De blir ju inte långlivade som företag om de börjar dabba sig.


Ingen som orkar ta en sväng till Ljung (bit ovanför Borås och ca. 8 mil öster om GBG), och kolla in den? :D

När du har insett att det är en bluff och vill köpa en på riktigt så har polaren en R1 -04 att sälja (den finns på riktigt!) och jag har en R1 -07 att sälja (finns oxå på riktigt). Du behöver inte lägga handpenning på någon av dessa.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
När du har insett att det är en bluff och vill köpa en på riktigt så har polaren en R1 -04 att sälja (den finns på riktigt!) och jag har en R1 -07 att sälja (finns oxå på riktigt). Du behöver inte lägga handpenning på någon av dessa.

hehe jag hör av mig :tummenupp

tror dock inte det är bluff längre + att jag har 2 bandade samtal och ett avtal, blir nog svårt för dem att komma loss nu :) De har också gett exakt samma beskrivning av hojen d.v.s. var det finns små små repor efter stövlar o.s.v. o.s.v. 2 gånger oberoende av varandra så jag har svårt att misstro dem (även om jag gör det fram tills dess att jag har nycklarna i handen)
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
sitter det styrdämpare monterad från fabrik på r1 -04? om inte borde det ju finnas rätt gott om begagnade sådana som passar.
 

Krejven

Moderat
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1:a om något år. :)
Fuck och jag som ska gå över från Suzuki till Yamaha, verkar ju livsfarligt! :yoparty

Skulle han suttit på en Suzuki så skulle han inte vara vid livet i denna stund. :yoparty

:tungan

På en mer seriös not så borde du anmäla honom. Folk som honom vill man inte ha på vägen. :mad:
 

Jonthe

bigblock
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Gagnef
Hoj
R1 -98 & YZ450F -06
hallå!

Var ute och körde helt normalt med r1an när temperaturmätaren plötsligt lägger av och endast visar "Lo". Låg på 70-80 grader innan. Nu vägrar den visa något annat än Lo, någon som har något tips om vad som kan ha hänt eller som har varit med om det?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
hallå!

Var ute och körde helt normalt med r1an när temperaturmätaren plötsligt lägger av och endast visar "Lo". Låg på 70-80 grader innan. Nu vägrar den visa något annat än Lo, någon som har något tips om vad som kan ha hänt eller som har varit med om det?

Kontrollera kontakten som sitter längst upp på , den kan ha lossnat. Det hände på min -98. Annars så kan det vara temp. givaren som har gett upp.
 

alexalex

Alex
Gick med
8 Oct 2007
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -03
YEC kittad R6-03

Tjenare
Jag har en YEC SS kittad R6-03 med tillhörande kitgenerator. Fast jag får den inte till att ladda. Har försökt med allt. Köpt ny orginal laddningsregulator och universal som jag hittat på nätet och batteriet är nytt. Jag får bara ut max 4 volt från regulatorn och från generatorn så får jag uppemot 40växelströmsvolt. Detta innebär att jag inte kan köra några längre sträckor utan att behöva ladda...

Är det någon som har en orginal generator med tillhörande svänghjul liggande är jag intresserad av att köpa den.

Eller om någon har varit ute för samma problem så är jag tacksam för tips. Borde ju vara fler som har en YEC kittad R6....
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Fortfarande inte hittat nått luftfilter till hojen! Hur har ni andra gjort som bytt system på 08? eller ingen som har det? Tips?

issue

edit! dom ringde från beviks och har, helt oväntat, fått hem ett luftfilter! hurra! mappning den 2e!
 
Last edited:

JamieCool

Do not fire until fired upon...
Gick med
19 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha YZF R6 -08
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Är det någon som av erfarenhet vet att såkallade "no cut" kraschpuckar gör mer skada än nytta till R6an?

plasframe.jpg
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Måste ställa om framförallt framdämparen på min r1a.. jag är lite för tung för nuvarande inställningar så den känns ostabil och som att den trycks ihop förmycket. Nån som har tips på inställningar? ca 90 pannor
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är det någon som av erfarenhet vet att såkallade "no cut" kraschpuckar gör mer skada än nytta till R6an?

Det spelar nog ingen större roll. Race R1:an jag hade var omkull ordentligt ett antal ggr & den har haft både och som har fungerat mer än väl.

Har iofs hört talas om att det är större risk att man kan spräcka motorfästet med No-cut modellen.
 
Last edited:

Haddo_R1

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2007 Yamaha R1
Jätte nöjd med min R1 2007.

Har haft ZX10R och CBR1000RR men en sak kan jag säga... Yamaha R1 är en GRYM hoj!!:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top