Wolfkin
Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Har haft ZX10R och CBR1000RR men en sak kan jag säga... Yamaha R1 är en GRYM hoj!!
Jo vi vet grattis till att hittat rätt och välkommen i gänget.
Har haft ZX10R och CBR1000RR men en sak kan jag säga... Yamaha R1 är en GRYM hoj!!
hej! har problem med min r1-99! den dör ibland under körning och vägrar starta!
har kollat att bränslepumpen funkar, bytt bränslefilter, bytte tändstiften idag för dom såg lite sotiga ut har försökt kolla efter slangar som kommit i kläm osv...kan det vara glappkontakt?
idag efter bytet av tändstift funkade hojen prima! tog ut den en kort sväng o svarade jättefint! sedan stängde jag av den på uppfarten, för att sedan köra in den i garaget, då startade den inte! har funderat lite på kontakten vid stödet men den startar inte heller när friläget ligger i...men kan den kontakten spöka ändå?
kan det vara jordfel nånstans?
tacksam för hjälp!
MVH Martin
Det är inte betteriet då?
Behöver lite plast och ett par nya framlysen till en r1 -98 modell blauu. Någon som sitter på delar? Behöver inte vara tipptoppskick.
Lagt hojen?
undrar vad det är med polisen? igår när jag var ute och driva så kör jag om en buss med 5 poliser jag stannar vid nästa rödljus och dom efter mig. jag svänger höger och dom följer.. samma sak vid nästa vänster sedan blev jag leds körde om tre bilar tittar i backspegeln och dom gör ett försök att komma efter. men dom ger upp inga blinkande ljus eller nått får dom inte följa nå mer
undrar vad det är med polisen? igår när jag var ute och driva så kör jag om en buss med 5 poliser jag stannar vid nästa rödljus och dom efter mig. jag svänger höger och dom följer.. samma sak vid nästa vänster sedan blev jag leds körde om tre bilar tittar i backspegeln och dom gör ett försök att komma efter. men dom ger upp inga blinkande ljus eller nått får dom inte följa nå mer
jag var utsatt för en liknande situation.
Jag var ute o körde o kom fram till en t korsning med stopp, jag skulle svänga vänster o så kom snuten bakom o blinka höger o placera sig för att svänga höger så jag körde kolla i backspegeln o ser att snuten kör efter mig, körde efter mig i ca 20- 30 min innan dem körde om mig o kollade in mc:n från sidan, kändes som om jag var värsta kriminella killen som blev förföljd av snuten
Ville aldrig upp på bakhjulet innan i 2ans växel...nu lyfter den på 2an med endast gas vid 7 tusen varv. Har aldrig fått upp den mer än 285 på mätarfart, idag gick den upp till 297 på mätarfart och det var vindstilla ute. Är det något i luften? Sen tycker jag tanken tar slut mycke snabbare nu än innan oxå...
Biltemas racingolja kanske?
någon som vet om man kan få på ett slipon från en r1-07 på en r1-05 ??
Eller kan man fixa det på ett enkelt sätt?
//Christian
När ska elfläkten starta på en R1 -03?
då har man fått på en mörktonad vindruta på 6:an =) (har inga kort än) ligger även drivpaket och speedohealer på hyllan som väntar på montering! har nu köpt ett slipon
Hur verkar detta nu då?? med exup å så? kan man bara koppla ur dom två kablarna el måste man in under sadeln å plocka bort dom helt?
/Danne
Jag upplevde att bromsarna tappade lite kraft när de var varma, sen om det berodde på att bromsslangarna expanderade är ju en annan sak...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|