R1 och R6-tråden!

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
blir snart tokig!

hej! har problem med min r1-99! den dör ibland under körning och vägrar starta!
har kollat att bränslepumpen funkar, bytt bränslefilter, bytte tändstiften idag för dom såg lite sotiga ut:gnissla har försökt kolla efter slangar som kommit i kläm osv...kan det vara glappkontakt?
idag efter bytet av tändstift funkade hojen prima! tog ut den en kort sväng o svarade jättefint! sedan stängde jag av den på uppfarten, för att sedan köra in den i garaget, då startade den inte! har funderat lite på kontakten vid stödet men den startar inte heller när friläget ligger i...men kan den kontakten spöka ändå?

kan det vara jordfel nånstans?

tacksam för hjälp!

MVH Martin

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Hoj
R1
hej! har problem med min r1-99! den dör ibland under körning och vägrar starta!
har kollat att bränslepumpen funkar, bytt bränslefilter, bytte tändstiften idag för dom såg lite sotiga ut:gnissla har försökt kolla efter slangar som kommit i kläm osv...kan det vara glappkontakt?
idag efter bytet av tändstift funkade hojen prima! tog ut den en kort sväng o svarade jättefint! sedan stängde jag av den på uppfarten, för att sedan köra in den i garaget, då startade den inte! har funderat lite på kontakten vid stödet men den startar inte heller när friläget ligger i...men kan den kontakten spöka ändå?

kan det vara jordfel nånstans?

tacksam för hjälp!

MVH Martin

Det är inte betteriet då?:tummenupp

Dark_Messenger

Guest
Behöver lite plast och ett par nya framlysen till en r1 -98 modell blauu. Någon som sitter på delar? Behöver inte vara tipptoppskick.

diller_r1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
05 yamaha r1
polisen??

undrar vad det är med polisen? igår när jag var ute och driva så kör jag om en buss med 5 poliser:tummenupp jag stannar vid nästa rödljus och dom efter mig. jag svänger höger och dom följer.. samma sak vid nästa vänster sedan blev jag leds körde om tre bilar tittar i backspegeln och dom gör ett försök att komma efter. men dom ger upp inga blinkande ljus eller nått:confused: får dom inte följa nå mer:arsele

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
undrar vad det är med polisen? igår när jag var ute och driva så kör jag om en buss med 5 poliser:tummenupp jag stannar vid nästa rödljus och dom efter mig. jag svänger höger och dom följer.. samma sak vid nästa vänster sedan blev jag leds körde om tre bilar tittar i backspegeln och dom gör ett försök att komma efter. men dom ger upp inga blinkande ljus eller nått:confused: får dom inte följa nå mer:arsele

Ett tips.
Om du inte vill framstå som en 14 åring, som precis köpt en moppe, så försök inte spela så tuff.

:fakta

Men som svar på din fråga, jo, dom får visst följa efter, men kanske ansåg att dom hade viktigare saker för sig än att jaga dig

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang

jag var utsatt för en liknande situation.
Jag var ute o körde o kom fram till en t korsning med stopp, jag skulle svänga vänster o så kom snuten bakom o blinka höger o placera sig för att svänga höger så jag körde kolla i backspegeln o ser att snuten kör efter mig, körde efter mig i ca 20- 30 min innan dem körde om mig o kollade in mc:n från sidan, kändes som om jag var värsta kriminella killen som blev förföljd av snuten :va

diller_r1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
05 yamaha r1
jag var utsatt för en liknande situation.
Jag var ute o körde o kom fram till en t korsning med stopp, jag skulle svänga vänster o så kom snuten bakom o blinka höger o placera sig för att svänga höger så jag körde kolla i backspegeln o ser att snuten kör efter mig, körde efter mig i ca 20- 30 min innan dem körde om mig o kollade in mc:n från sidan, kändes som om jag var värsta kriminella killen som blev förföljd av snuten :va

precis det var det jag menar dom följer och väntar på att man ska bli leds och gasa iväg (tror jag) precis som att dom provoserar en att bli en bandit.. men det som gjorde mig fundersam var bara att när jag väl blir leds så gör dom inget..jag hörde ryckten om att från 2008 för dom inte följa..och om det nu är så ska dom ju inte ligga i röven och klia som en hemorojd och vänta på att man blir irriterad för att det kliar i röven:mad:

Danneman_

Medlem
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6 -06:a
då har man fått på en mörktonad vindruta på 6:an =) (har inga kort än) ligger även drivpaket och speedohealer på hyllan som väntar på montering! har nu köpt ett slipon

Hur verkar detta nu då?? med exup å så? kan man bara koppla ur dom två kablarna el måste man in under sadeln å plocka bort dom helt?

/Danne

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
någon som vet om man kan få på ett slipon från en r1-07 på en r1-05 ??
Eller kan man fixa det på ett enkelt sätt?

//Christian

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Min hoj har fått nya krafter...

Ville aldrig upp på bakhjulet innan i 2ans växel...nu lyfter den på 2an med endast gas vid 7 tusen varv. Har aldrig fått upp den mer än 285 på mätarfart, idag gick den upp till 297 på mätarfart och det var vindstilla ute. Är det något i luften? Sen tycker jag tanken tar slut mycke snabbare nu än innan oxå...

Biltemas racingolja kanske?

Dark_Messenger

Guest
Ville aldrig upp på bakhjulet innan i 2ans växel...nu lyfter den på 2an med endast gas vid 7 tusen varv. Har aldrig fått upp den mer än 285 på mätarfart, idag gick den upp till 297 på mätarfart och det var vindstilla ute. Är det något i luften? Sen tycker jag tanken tar slut mycke snabbare nu än innan oxå...

Biltemas racingolja kanske?

Grattis. För mig är det tvärtom. Som att lyfta ur 50 kusar ur maskinen. Har ingen aning om vad det beror på, får inte upp några felkoder eller nånting. Hojen känns precis som vanligt bara att det inte finns något klipp över 8000rpm. Får inte ens upp hojen på bananen längre. Har jag lekt rövare för mycket med hojen? Ska inte en skramlaha stå pall för lite bus? :gråta

Nån som känner igen symptomen? R1 -05.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
någon som vet om man kan få på ett slipon från en r1-07 på en r1-05 ??
Eller kan man fixa det på ett enkelt sätt?

//Christian

Nej, inte utan att modifiera rörvinkeln fram till "Y:et".

När ska elfläkten starta på en R1 -03?

Den startar runt 103-105°C. Kolla i ägarmanualen för säkerhets skull.
Har du ingen, klicka på min länk nedan.

då har man fått på en mörktonad vindruta på 6:an =) (har inga kort än) ligger även drivpaket och speedohealer på hyllan som väntar på montering! har nu köpt ett slipon

Hur verkar detta nu då?? med exup å så? kan man bara koppla ur dom två kablarna el måste man in under sadeln å plocka bort dom helt?

/Danne

Tror du får en felkod i displayen om du kopplar ur dem helt. Men det är bara att prova:)

Grymt Slip-on! Du får ta en tur till Skövde ngn dag så man får se hojen, eller så får jag toura till Falköping. :)

Last edited:

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Körde SMCs sporthojskurs på Falkenberg steg 2 i Lördags, fick genast mersmak och har bokat steg 3 och en bandag med trackworld.

Om man ska anpassa något på hojen för banåkning, vart börjar man?
Stålomspunnet fram? Justera fjädring?

Jag upplevde att bromsarna tappade lite kraft när de var varma, sen om det berodde på att bromsslangarna expanderade är ju en annan sak...

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...