R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
jo det är ju det jag har va :rolleyes: jag har köpt grisen i säcken så att säga men har snackat en hel del med dem (firma) samt har jag fått ett avtal skickat till mig så det räckte för jag skulle tro på dem. Halva jag är dock inställd på att bli blåst men då ska dom ju få känna att dom lever :tummenupp Har ju inte lagt några extrema summor i handpant heller för den delen så det är ingen fara, mer en ömsesidig garanti.

Man lär så länge man lever :yoparty Om det skiter sig får man väl hitta nått annat roligt i samma prisklass.

Ok, vi får hålla tummarna att det vägen då!:)

Hej ja det är nedanför nr 61 i den långa undertailen, alltså nästan vid skruvarna som håller fast skyllthållaren. Det har blivit en spricka där vilket gör att hela bakdelen är och ser sned ut. När jag tittade på det så så jag bara hur dyr den såg ut haha. Eftersom den är så satans lång. Sprickan är väl kanske bara 2cm eller nått. Ni som vet är det farligt att köra med en spricka där? eller kan jag vänta med att fixa den till efter sommaren?

Tack

Rikard

Ge upp tankarna på att laga den. Köp en begagnad bakram på eBay i stället, de är inte så dyra!

Last edited:

MariaN

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
Yamaha r6 -99
batteri till r6 -99

Söker tips om vart jag kan få tag på billigt eftermarknadsbatteri till min r6.
Har någon köpt gel-batteri på biltema? Verkar inte finnas med rätt mått.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Ey! Lite panik, måste veta om det skiljer nått på fälgarna mellan R6 -99-02 och R1 -98-01. Tror bakfälgen är bredare på R1? Men skiljer det nått annat? Drev, skivor, lager, bussningar, mm?
Tack!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ja det är ju sant. Jag såg att du också är 22år och kör en r1, måste nästan få höra vad du pröjsar i försäkring? själv pungar jag ut med 1928:-/månaden för halv hos folsam.
Min är en 99:a så den är inte fullt så dyr som din, halv på mig ligger runt 900 kr/mån för en hoj som är 9 år gammal.:gnissla

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ey! Lite panik, måste veta om det skiljer nått på fälgarna mellan R6 -99-02 och R1 -98-01. Tror bakfälgen är bredare på R1? Men skiljer det nått annat? Drev, skivor, lager, bussningar, mm?
Tack!

Framfälg: Identisk.
Bakfälg: Bredare fälg & andra distanser på R1:an.

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
För att synka insprutet, behöver man ett sånt där special mätinstrument? :näsblod

En R6 -03 :)

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Körde en sväng med R6:an idag, och plötsligt tändes motorvarningslampan. Stannade och stängde av tändningen, och när jag vred på tändningen igen står det "24" i displayen. Hojen verkar gå som vanligt annars, någon som vet vad detta betyder? Det är en R6 -07..

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Hej!

idag när ja skulle starta hojen märkte jag en sak, den där avgasventilen (kommer inte på vad den heter) den som de går 2 vajrar till iaf. Den öppnar o stänger hela tiden, när tändningen e på men hojen ej startad. sen när jag startar hojen så slutar den. så va de inte förut iaf, har för mig att den bara stängde o öppna engång...va e problemet?

hoj:R1-06

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
har R1 -04 inbyggd "laptimer" (tidtagarur), vet att polarens zx-r 10 -06 har det

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Hej på er, jag har försökt få tag i rätt färgkod till en r1-08a blå. Återförsäljaren påstår att det inte går att få tag i, jag har försökt leta reda på koden på ramen utan framgång:( Om det är någon som vet koden eller vet var man får tag i färgkoden så är jag evigt tacksam !

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
har R1 -04 inbyggd "laptimer" (tidtagarur), vet att polarens zx-r 10 -06 har det

Nej, den är endast förberedd för laptimer. -06:an har det som standard.
Fråga hos din lokala Yamaha-återförsäljare så kan de förse dig med vad som behös för att få den att fungera.

Hej på er, jag har försökt få tag i rätt färgkod till en r1-08a blå. Återförsäljaren påstår att det inte går att få tag i, jag har försökt leta reda på koden på ramen utan framgång:( Om det är någon som vet koden eller vet var man får tag i färgkoden så är jag evigt tacksam !

Du kan beställa hem färg från www.colorrite.com

Blå färg: 0564 Deep Purplish Blue Metallic C (DPBMC)
Ram & sving: 0582 Mat Black Metallic #2 (MBL2) Frame/Swingarm Color

Hej!

idag när ja skulle starta hojen märkte jag en sak, den där avgasventilen (kommer inte på vad den heter) den som de går 2 vajrar till iaf. Den öppnar o stänger hela tiden, när tändningen e på men hojen ej startad. sen när jag startar hojen så slutar den. så va de inte förut iaf, har för mig att den bara stängde o öppna engång...va e problemet?

hoj:R1-06

Du menar Exup:en (X-up ;))
Det låter lite underligt att den håller på så mycket, det står ingen felkod i displayen?

Last edited:

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Nej, den är endast förberedd för laptimer. -06:an har det som standard.
Fråga hos din lokala Yamaha-återförsäljare så kan de förse dig med vad som behös för att få den att fungera.

Du kan beställa hem färg från www.colorrite.com

Blå färg: 0564 Deep Purplish Blue Metallic C (DPBMC)
Ram & sving: 0582 Mat Black Metallic #2 (MBL2) Frame/Swingarm Color

Fan va nice:tummenupp jag antar att det ska stämma exakt. Ska lacka den på torsdag, detta forum är ju superbra :) Tack för ditt snabba svar:tummenupp

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Du menar Exup:en (X-up ;))
Det låter lite underligt att den håller på så mycket, det står ingen felkod i displayen?[/QUOTE]

Just ja så heter de =) Nepp ingen felkod, men när hojen är igång så slutar den. har provat och gasat o då öppnar den o stänger iaf, tycker oxå att hojen kanske har aningens dålig botten mot förut, men ja vet inte. Ja har varit in på service me hojen för en vecka sen, kanske dom som gjort nått.ja ska åka tibax dit o visa det iaf om nån inte direkt här vet va de e?
mvh.m

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...