R1 och R6-tråden!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Tjena.
Letar efter en r6:a 00-01 för max 45k i nedre delen av sverige. Känns som alla man hittar i nuläget gör man en dålig deal på, hur mycket billigare brukar det generellt bli mot hösten? Står i valet å kvalet om man ska vänta med köpet eller inte, jobbigt läge alltså när man i nuläget inte har någon cykel alls.

Hur brukar läget vara på marknaden? När börjar de gå ned i pris, och finns det mycket pengar att spara om man väntar?

/Martin

Är väl tveksamt om man får en vettig hoj för dom pengarna och ska du ändå köpa till hösten kan du ju lika gärna spara mera pengar till våren och köpa en finare för några lappar mera.......

http://www.blocket.se/vi/16837346.htm?ca=17_s där har du en men det måste ju vara nått lurt för den är mycket billigare än alla andra i den kategorin.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Är väl tveksamt om man får en vettig hoj för dom pengarna och ska du ändå köpa till hösten kan du ju lika gärna spara mera pengar till våren och köpa en finare för några lappar mera.......
Jag iaf när man kan hitta en ny R6 07 för 89 000 och jämnför de med en hoj som har 8 år på nacken för 45 så ;)
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Är väl tveksamt om man får en vettig hoj för dom pengarna och ska du ändå köpa till hösten kan du ju lika gärna spara mera pengar till våren och köpa en finare för några lappar mera.......

http://www.blocket.se/vi/16837346.htm?ca=17_s där har du en men det måste ju vara nått lurt för den är mycket billigare än alla andra i den kategorin.

Jo, den annonsen har jag kikat på. Samma kille/företag som sålde en annan r6:a som jag ringde på. Tyvärr befinner sig grejjorna i stockholm och man fick ju känslan att något va skummt med dem....
Blir väl att leta vidare på blocket tills nån lägger ut någon passande cykel.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Jo, den annonsen har jag kikat på. Samma kille/företag som sålde en annan r6:a som jag ringde på. Tyvärr befinner sig grejjorna i stockholm och man fick ju känslan att något va skummt med dem....
Blir väl att leta vidare på blocket tills nån lägger ut någon passande cykel.

vill du att jag ska kika på den ere bara att hojta till, jag dock ingen handpenning :D
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Tjena.
Letar efter en r6:a 00-01 för max 45k i nedre delen av sverige. Känns som alla man hittar i nuläget gör man en dålig deal på, hur mycket billigare brukar det generellt bli mot hösten? Står i valet å kvalet om man ska vänta med köpet eller inte, jobbigt läge alltså när man i nuläget inte har någon cykel alls.

Hur brukar läget vara på marknaden? När börjar de gå ned i pris, och finns det mycket pengar att spara om man väntar?

/Martin

Eventuellt skall jag sälja min -02.
kolla mitt garage & pm:a för mer info.
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Då har jag lurat en kompis att kanske köpa en R6a, vilken årsmodell är inte bestämt än, lite försäkringsfråga, så jag undrar om det finns någon vänlig själ här på forumet som kan tänka sig att låna ut reg nr för att kunna kontrollera vad premien hamnar på?

Årsmodeller som är intressanta: 1999-2003
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Kylare R6 -06

Är på jakt efter en ny kylare väldigt omgående, har en R6 -06, min fråga är om någon vet om de är samma kylare till en äldre, 03-05, eller kanske samma på en R1a?

Mvh Anton
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Då har jag lurat en kompis att kanske köpa en R6a, vilken årsmodell är inte bestämt än, lite försäkringsfråga, så jag undrar om det finns någon vänlig själ här på forumet som kan tänka sig att låna ut reg nr för att kunna kontrollera vad premien hamnar på?

Årsmodeller som är intressanta: 1999-2003

Copy paste från min renummersamling. Prisuppgifterna är från TH på mej, 27 år i dyraste zonen.

Yamaha R6 -99 HPF829 9789/halv 15981/hel
Yamaha R6 -01 SNG936 11210/halv 18121/hel
Yamaha R6 -02 TDH329
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Hur snabbt ska hojen gå egentligen i mätarfart. Min går upp till 285 på mätaren med en kugg mindre fram. Vad jag minns visar väl mätarna rätt mycke fel på äldre hojar, vilket borde göra att den ska gå upp i 300 på mätaren?

Den vill knappt lyfta framhjulet heller på 2:ans växel trots drevbytet jag gjorde.

Någon som är mer insatt än jag? Är min hoj slö?
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
tänkte fixa lite bättre ljud till älskarinnan :) tänkte mig graves full system.är det någon som har detta system som kan berätta om det är värt kronorna det kostar.. länk
RR_Larsson här på sh har Graves på sin R1 07 och den låter riktigt gött sen tror jag inte att de gav så dåligt med hk heller :)
Någon som är mer insatt än jag? Är min hoj slö?
Teknik?
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
graves gör bra system men jag vet ej jag har bara erfarenheter av akrapovic
och jag av V&H, V&H (titan) låter rått (racing), Akra (kolfiber) låter fett.
Tycker jag.

Hur snabbt ska hojen gå egentligen i mätarfart. Min går upp till 285 på mätaren med en kugg mindre fram. Vad jag minns visar väl mätarna rätt mycke fel på äldre hojar, vilket borde göra att den ska gå upp i 300 på mätaren?

Den vill knappt lyfta framhjulet heller på 2:ans växel trots drevbytet jag gjorde.

Någon som är mer insatt än jag? Är min hoj slö?

Du gör fel, bara ut å träna. Gör den 285 på mätarn med mindre fram är den inte slö.
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
hehe sålde den just:).. Ska göra en vit/svart r1 har jag tänkt ska bara få tag på ett par magkåpor, svarta dekaler har jag redan fixat..
 
Last edited:

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
hehe sålde den just:) ska ändra de.. ska göra en vit/svart r1 har jag tänkt ska bara få tag på ett par magkåpor Svarta dekaler har jag redan fixat..

hahaha ok, ett tips är köp cbr 08 svart vit så slipper du jobba :D :pannkyss , nej men seriöst blir nog snyggt :D
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Så här kommer den att bli + kolfiber avgassystem m.m på:)

index.php
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
hmm får se.. jag köper från usa så de e lika bra att ta helsystem:) billigt å bra;) blir nog akra eller yochi.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top