R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Eftersom det verkar vara lite allmänt snack i denna tråden måste jag säga det att köpa en R6a måste vara det bästa jag gjort. Herrejösses va den går! Jag har åkt o grinat "läs le" med munnen så jag såg helt sne ut när jag kom hem nyss..... Skadat va den går ! Ni som är vana vid dom hojjarna tycker väl inte det men jag är i extas ! Tack för mig

Hehehe....jag känner igen det där!:)
Kör inte för vilt bara, det får ju inte hända något dumt!

Förresten, Glad Midsommar på er alla!:cpparty :fyllisar

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Fasen jag kan inte sluta gå ut i garaget o titta på den... jag har varit ute minst en gång i timmen sen jag köpte den =) "inte på natten såklart"

Tulle

The one and only!!
Gick med
23 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 / Ktm 660 (såld) / Stulen R6
Fasen jag kan inte sluta gå ut i garaget o titta på den... jag har varit ute minst en gång i timmen sen jag köpte den =) "inte på natten såklart"

Sånt e farligt, slutar snart med att du blir ertappad med byxorna nere vid knäna :hihi

Jag var lika dan när jag köpte min.. Snygg hoj du har valt... :yoparty

Trevlig fortsättning på midsommarn eller hur man säger!

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj

Haha, grattis till känslan! Det är för jeffla skönt.
Grattis till en riktigt snygg hoj med, vi kanske ses i nån böj mellan Vaggeryd å Gislaved:yoparty

Å glad midsommar med er alla :tuttar

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Varför byter du så ofta?

Vänta och köp en 09 istället:tummenupp

Rastlös!!

R1'an verkar vara den ultimata hojjen för mig så den nyaste av den får mig att gå igång.

tjena, det borde väl du veta ? du har en 07:a som rullat 390 mil.

eller har inte du köpt den ny ? & i så fall, varför redan byta till en nyare, då det bara är färg/grafik skillnader

sorry om jag uppfattas som lite spydig, men jag är nyfiken på varför !!

Jag uppfattar inte dig som spydig, därför svarar jag; jag ångrar mig, köpte min på 300 mil styvt men vill ha en vit/röd isället + en oskuld av annars den perfekta hojjen. Om jag hade rätt färger + en bara "Magnus" rörd hojj vore det extas. Jag spenderar mina pengar på hojjar och prioriterar perfektion på mina raketer.

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Rastlös!!

R1'an verkar vara den ultimata hojjen för mig så den nyaste av den får mig att gå igång.

Jag uppfattar inte dig som spydig, därför svarar jag; jag ångrar mig, köpte min på 300 mil styvt men vill ha en vit/röd isället + en oskuld av annars den perfekta hojjen. Om jag hade rätt färger + en bara "Magnus" rörd hojj vore det extas. Jag spenderar mina pengar på hojjar och prioriterar perfektion på mina raketer.

Låter ungefär som jag tänker. Ny hoj betyder att inget han tokkört med den innan, den har aldrig varit laggd eller krockad och vartenda repa som blir på den har du gjort själv ! Så tänkte jag när jag köpte min nya R6a i alla fall. Däremot verkar 100a mil servicen bli ett problem för jag hinner väl nästa köra det denna helgen verkar det som och jag ska till anderstorp på fredag o köra ca 20 mil "smc" Får väl försöka få iväg den på service redan i veckan innan fredag då.... Nähä nu måste jag äta frulle så jag kan ut o köra en sväng =)

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Låter ungefär som jag tänker. Ny hoj betyder att inget han tokkört med den innan, den har aldrig varit laggd eller krockad och vartenda repa som blir på den har du gjort själv ! Så tänkte jag när jag köpte min nya R6a i alla fall. Däremot verkar 100a mil servicen bli ett problem för jag hinner väl nästa köra det denna helgen verkar det som och jag ska till anderstorp på fredag o köra ca 20 mil "smc" Får väl försöka få iväg den på service redan i veckan innan fredag då.... Nähä nu måste jag äta frulle så jag kan ut o köra en sväng =)

Kul! Då får man se ännu en hot Rexxa den dagen på torpet:tummenupp

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Ok, det lät ju billigt o bra, vad gör de för spännande då, om det är så pass dyrt?

har för mig att det kostade ca 5000kr för r6-03 och r1 e lite dyrare, tror dom gör det mesta förutom ventiljustering

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Kanske man skulle ta sig dom 5km man har dit å glutta lite på geodingarna, har bara sett dom på mässan, inte lajv.

5km nästan hemma jö:D Titta är kul, köra är ännu roligare.
Inte själv sugen på att köra? Finns säkert platser kvar.

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
bmw s1000rr
Tjena.
Letar efter en r6:a 00-01 för max 45k i nedre delen av sverige. Känns som alla man hittar i nuläget gör man en dålig deal på, hur mycket billigare brukar det generellt bli mot hösten? Står i valet å kvalet om man ska vänta med köpet eller inte, jobbigt läge alltså när man i nuläget inte har någon cykel alls.

Hur brukar läget vara på marknaden? När börjar de gå ned i pris, och finns det mycket pengar att spara om man väntar?

/Martin

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Tjena.
Letar efter en r6:a 00-01 för max 45k i nedre delen av sverige. Känns som alla man hittar i nuläget gör man en dålig deal på, hur mycket billigare brukar det generellt bli mot hösten? Står i valet å kvalet om man ska vänta med köpet eller inte, jobbigt läge alltså när man i nuläget inte har någon cykel alls.

Hur brukar läget vara på marknaden? När börjar de gå ned i pris, och finns det mycket pengar att spara om man väntar?

/Martin

Hur skoj e de å vänta då köpa hoj mitt i vintern å få vänta typ 8 månader innan man kan köra för att tjäna max 5 tusen kommer sluta med att du gasar loss isnön för du inte kan hålla dig köp en ny om du hittar en du gillar.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
5km nästan hemma jö:D Titta är kul, köra är ännu roligare.
Inte själv sugen på att köra? Finns säkert platser kvar.

Kan inte tyvärr, hade vart skoj, men jag har ingen reggad och försäkrad hoj. Jag ska däremot köra lör eller sön ev båda:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati