R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Då var 54.000kr för en i pedantskött skick och med akra slipon en rätt bra affär.

Ja helt klart!

Kan vara en krachad som är uppbyggd med de billiga delar som har hittats på Ebay. 04:ans gaffel, -06:ans kåpor, 05:ans sadlar osv osv. Behöver inte betyda att det är något fel på hojen för det, men kolla noga så att den inte är ramsned.

Jo förvisso, men varningsklockan ringer i mig direkt när man ser bilderna och inte mycket till information om hojen.

Fler än jag verkar tycka det är bluff, annonsen avhandlas i en egen tråd och säljaren verkar helt klart suspekt.

Men visst kan jag ha fel och bara vara allmänt nojjig!
 
Last edited:

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Kopplingsproblem R1 00a. Finns det några fjädrar som man kan byta för att få kopplingen att bita bättre? (har för mig att jag inte såg några när jag bytte lameller ):confused: Har nya lameller och stålskivorna såg bra ut, men ändå slirar den lite ibland. Har ny olja...:confused:
 
Last edited:

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Frågan är väl vad du har för olja?
Provat 2 olika. Motul delsynt och Castrol racing super bangbang superfullsyntet, men de kvittar.Men de måste väl sitta nån/några fjädrar som klämmer ihop allting? E ju bara en lastbilsmek men teoretiskt så måste de ju va en fjäder..
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Provat 2 olika. Motul delsynt och Castrol racing super bangbang superfullsyntet, men de kvittar.Men de måste väl sitta nån/några fjädrar som klämmer ihop allting? E ju bara en lastbilsmek men teoretiskt så måste de ju va en fjäder..

Vilken av oljorna hällde du i först? Var det Castrol så har du svaret där med största sannolikhet. Allt för många exemplar av R1:eek:r gillar inte Castrololja då den ställer till det med slirande.

Mitt råd är att du (tyvärr) får plocka ut lamellpaketet & göra rent skivorna & huset & sedan återmontera. Välj sedan valfri typ av olja & märke utom just Castrol så ska du se att det fungerar.
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Vilken av oljorna hällde du i först? Var det Castrol så har du svaret där med största sannolikhet. Allt för många exemplar av R1:eek:r gillar inte Castrololja då den ställer till det med slirande.

Mitt råd är att du (tyvärr) får plocka ut lamellpaketet & göra rent skivorna & huset & sedan återmontera. Välj sedan valfri typ av olja & märke utom just Castrol så ska du se att det fungerar.
Har i Castrololjan nu men tycker den blivit värre så jag får la ta ur och göra rent,har Motul helsynt som jag kan ha i sen då. :tummenupp Tack för svaret. Hur funkar de om de om de inte är nån fjäder? Frågar man inget får man inget veta :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har i Castrololjan nu men tycker den blivit värre så jag får la ta ur och göra rent,har Motul helsynt som jag kan ha i sen då. :tummenupp Tack för svaret. Hur funkar de om de om de inte är nån fjäder? Frågar man inget får man inget veta :)

Du har fjädrar som sitter längst in i tryckplattan. Dessa kan bytas ut mot hårdare dito. Likaså kan du ersätta orginal kopplingslameller mot eftermarknads med annan sammansättning.

Är det Motul 300V så kommer det att fungera klockrent efter urtappning & rengöring.

Vill du se alla ingående delar & var fjädrarna sitter, klicka på min länk nedan om sprängskisser så kan du klicka dig fram till din modell.

Lycka Till!
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Någon som har skruvarna till magkåpan R1 99 liggandes för en billig peng?
De 2 stora och de små....

Någon i min verkstad har lyckats slarvat bort mina, kul som fan.
Behöver alltså enbart själva skruvarna.
Pm:a mig om ni har =)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har skruvarna till magkåpan R1 99 liggandes för en billig peng?
De 2 stora och de små....

Någon i min verkstad har lyckats slarvat bort mina, kul som fan.
Behöver alltså enbart själva skruvarna.
Pm:a mig om ni har =)

Kolla art.nr via sprängskisserna & beställ hem från valfri Yamaha-återförsäljare. Prylarna kommer hem inom ett dygn från centrallagret i Holland.
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
uno question :),

va e de för skillnad på yamahas extra höga kåpglas och sport ruta??? till r6 08 kolla heds yamaha shop men vettefan vad skillnaden e:S

lite fjortisvarning här :glömdet
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
uno question :),

va e de för skillnad på yamahas extra höga kåpglas och sport ruta??? till r6 08 kolla heds yamaha shop men vettefan vad skillnaden e:S

lite fjortisvarning här :glömdet

Den ena är +35mm högre än orginal men i samma utformning.
Den andra, Double Bubble, är +45mm högre och har en ennorlunda böjning av glaset för att styra undan farthjälmen & göra det möjligt att "krypa" ihop under kåpglaset.

Om jag får säga det själv så är te x ett Zero Gravity Double Bubble kåpglas betydligt snyggare.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Kolla art.nr via sprängskisserna & beställ hem från valfri Yamaha-återförsäljare. Prylarna kommer hem inom ett dygn från centrallagret i Holland.

Tack! Jävligt små bilder dock så jag är inte helt säker men det ser ut att vara dessa:
Stora: 90150-06036-00
Små: 97704-40012-00

Men jag är inte alls säker på det, får dra inom Yamaha på måndag och prata med dem om det om inte någon här har de jag söker.
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
Den ena är +35mm högre än orginal men i samma utformning.
Den andra, Double Bubble, är +45mm högre och har en ennorlunda böjning av glaset för att styra undan farthjälmen & göra det möjligt att "krypa" ihop under kåpglaset.

Om jag får säga det själv så är te x ett Zero Gravity Double Bubble kåpglas betydligt snyggare.

hehe ók, ja jag kolla på zero gravitys hemsida, snart dags o ställa på så man får skynda sig o beställa, tack för tipset
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har kollat försäkring på min R1-09. Det är nästan samma som min förra R1-04 hittade flera helförs under 1000kr/mån dock helårs premier.Så det är inte bara nackdelar med att bli gammal.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det var på Folksam,Länsförs,SMC försäkringen,tex då med högsta möjliga självrisk på vagnsskada.Bor i villa i en liten stad och är 34år så jag klagar inte.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
hehe ók, ja jag kolla på zero gravitys hemsida, snart dags o ställa på så man får skynda sig o beställa, tack för tipset

Jag rekommenderar puig racingscreens bra passform och form på kåpan med.... Dock inte helt lätt att få tag på i sverige längre verkar det som.... Jag försöker få tag på ett likadant som jag har fast klarglas då....
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag rekommenderar puig racingscreens bra passform och form på kåpan med.... Dock inte helt lätt att få tag på i sverige längre verkar det som.... Jag försöker få tag på ett likadant som jag har fast klarglas då....

Mmm...Puig´s är fin-fina! Det brukar finnas att få tag på dem på eBay.
(f-n vad jag känner mig tjatig när jag nämner eBay i var & varannat inlägg:))

Btw...När ska vi planera in sommarrutten? Hörde att du & Daniel eventuellt hade planer på en tripp. :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290306035695&viewitem= Jag hittade nån i usa som säljer worldwide.... Frakten är inte gratis men om vi blir några st borde det bli billigare ju....

X-up mjo vi har pratar om att åka en sväng ev inget är klart men vi får väl tala om det !

Vore kul & dra ihop en rutt med goa vägar. Det finns ju en del fina vägar nere hos dig. Kommer inte ihåg riktigt vad den heter, men det är en fin bit med härliga kurvor när man är runt Gränna.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top