R1 och R6-tråden!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vart i landet är det du bor? Jag kanske kan styra upp nån mc runda med tillhörande grillafton hemma hos mig?
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Dels för att jag inte kan tyska dels för att du länka till en R1a och den lilla tyska jag kan så verkar det bara skickas till tyskland och österike men som sagt jag kan inte tyska så jag kan ha fel =)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig

roberi

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
oslo
Hoj
r1
Hallå!
Är det nån här som vet vart man kan få tag i en nummerskylt hållare til en r1 -03? Har en sån undertail på och den skylthållaren som var med passar dåligt.. Är ute efter en billigare typ än de som jag har sett hittills som ligger på runt 1000 spänn...
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Du har fjädrar som sitter längst in i tryckplattan. Dessa kan bytas ut mot hårdare dito. Likaså kan du ersätta orginal kopplingslameller mot eftermarknads med annan sammansättning.

Är det Motul 300V så kommer det att fungera klockrent efter urtappning & rengöring.

Vill du se alla ingående delar & var fjädrarna sitter, klicka på min länk nedan om sprängskisser så kan du klicka dig fram till din modell.

Lycka Till!

Ordnade kopplingen idag. Sitter ju en stor solfjäder som trycker :tummenupp Hade i Motul 300V så nu hoppas jag de funkar bättre :) Och vilken underbar doft på oljan.:D
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Någon som vet om det finns lackstift till våra pärlor?
har ett liitet stenskott jag vill fylla i

Jag köpte en R6 i veckan.. Ska besiktiga den om ca 1 mån. Ankstjärten är borttagen, så jag undrar hur jag ska koppa in den igen. Ser nämligen ingen kabel att ansluta så blinkersena funkar..
 

izor

Guest
Tjenare gott folk:)

Ska dom närmaste dagarna ge mig på att byta packboxar i gaffeln på en R6 99, och har aldrig gjort det innan.

Så tänkte höra om någon har några bra tips o tricks som kan underlätta??


Tacksam för all hjälp:tummenupp :tummenupp
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjenare gott folk:)

Ska dom närmaste dagarna ge mig på att byta packboxar i gaffeln på en R6 99, och har aldrig gjort det innan.

Så tänkte höra om någon har några bra tips o tricks som kan underlätta??


Tacksam för all hjälp:tummenupp :tummenupp

Bra idé! Ett tips är att investera i en Haynes-manual för R6 99-02. Den kostar ca 200kr & beskriver ingreppet i detalj samt vilka hjälpmedel du behöver.

Kan bl a köpas på www.motorboken.se

Edit: 339kr var det visst.
http://www.motorboken.se/product.php?product_id=10662&section1_id=113&section2_id=260
 

izor

Guest
Bra idé! Ett tips är att investera i en Haynes-manual för R6 99-02. Den kostar ca 200kr & beskriver ingreppet i detalj samt vilka hjälpmedel du behöver.

Kan bl a köpas på www.motorboken.se

Edit: 339kr var det visst.
http://www.motorboken.se/product.php?product_id=10662&section1_id=113&section2_id=260


Är det stor skillnad på den och yamahas service manual??
Jag har yamaha's (den som ligger på yzfR6.net) och hoppades på att den skulle räcka..
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Har äntligen fått min nya hoj, en R1 08 med noll mil på mätaren.:yoparty
Men undrar hur försiktig eller rädd behöver man vara pga av nya och hala däck? Hört en del skräckhistorier som att det är som att åka på såpa i början...
eller vad säger ni?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp man bör definetivt ta det lite lugnt i början och inte lägga ner för mycket.... Däcken bör ha blivit rejält varma en gång innan man börjar med några avancerade manövrar ! Jag visste om detta när jag köpte min R6a men fick ändå ett litet släpp på vägen hem brrrrr tat lugnt =)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är det stor skillnad på den och yamahas service manual??
Jag har yamaha's (den som ligger på yzfR6.net) och hoppades på att den skulle räcka..

Jag har servicemanualen från Yamaha, men har inte jämfört proceduren mot den i Haynes tyvärr.

Har äntligen fått min nya hoj, en R1 08 med noll mil på mätaren.:yoparty
Men undrar hur försiktig eller rädd behöver man vara pga av nya och hala däck? Hört en del skräckhistorier som att det är som att åka på såpa i början...
eller vad säger ni?

Som Goffen säger, ta det lugnt tills du ruggat upp gummit runt om och fått bort släppningsmedlet från däckens yta. Ett alternativ är att ta ett sandpapper och slipa upp ytan med.
 
Last edited:

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Jag har servicemanualen från Yamaha, men har inte jämfört proceduren mot den i Haynes tyvärr.



Som Goffen säger, ta det lugnt tills du ruggat upp gummit runt om och fått bort släppningsmedlet från däckens yta. Ett alternativ är att ta ett sandpapper och slipa upp ytan med.

misstänkte det... slippapper låter vettigt, ska nog köra det, tack!

Japp man bör definetivt ta det lite lugnt i början och inte lägga ner för mycket.... Däcken bör ha blivit rejält varma en gång innan man börjar med några avancerade manövrar ! Jag visste om detta när jag köpte min R6a men fick ändå ett litet släpp på vägen hem brrrrr tat lugnt =)

känner man på däcken med handen, är det snorhalt, betyder mycket lugn körning i början :) då är det sant som alla varnar för....
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top