R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej.
Söker en blå framskärm passande en r1:03, någon som har några tipps? Främst undrar jag om 03:ans skärm är samma som någon av de nyare modellernas, borde va enklare att hitta någon då tycker man....

Känns surt att lägga massa pengar på en helt ny, någon måste väl ha en över?
Annars får man fortsätta köra med sin fula vita krashkåpa :(

/Martin

Jag tror bestämt att denna passar också: http://www.blocket.se/vi/20751019.htm?ca=13_s
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Ær det någon som har en original bakkåpa liggandes till R1 00-01? Skrapad lr lite sprucken gør inget. :)
 

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Nån som har haft detta problemet med kopplingen?
När du står stilla, motortemp på t.ex under 60gr, frikopplar och lägger i 1an så dör hojen. Alltså det är precis som kopplingen inte funkar. Fått info att detta är vanligt ifall den har stått och ska fixa sig med lite körning. Men det har inte hänt nån förbättring alls efter 20mil.
Räcker att jag stannar 1-2h så att motorn blir kallare o sen blir det samma fenomen att den hugger direkt när jag lägger i 1ans växel.

Som det är nu när jag ska köra iväg så måste jag bromsa fram samtidigt som jag gasar 2000varv o sen lägger i 1a växlen. O likadant ifall jag måste stanna nån gång innan motorn har blivit riktigt varm.
Sen märkte jag att rullar jag sakta, ca 7-10km/h, med frikoppling kopplad, 1a växlen i, och gasar så känner du hur den vill dra. Precis som att kopplingen inte kopplar från helt.

Firman levererade hojen med ny motorolja men jag vet inte vilken olja...
Nån som råkat ut för detta?
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Nån som har haft detta problemet med kopplingen?
När du står stilla, motortemp på t.ex under 60gr, frikopplar och lägger i 1an så dör hojen. Alltså det är precis som kopplingen inte funkar. Fått info att detta är vanligt ifall den har stått och ska fixa sig med lite körning. Men det har inte hänt nån förbättring alls efter 20mil.
Räcker att jag stannar 1-2h så att motorn blir kallare o sen blir det samma fenomen att den hugger direkt när jag lägger i 1ans växel.

Som det är nu när jag ska köra iväg så måste jag bromsa fram samtidigt som jag gasar 2000varv o sen lägger i 1a växlen. O likadant ifall jag måste stanna nån gång innan motorn har blivit riktigt varm.
Sen märkte jag att rullar jag sakta, ca 7-10km/h, med frikoppling kopplad, 1a växlen i, och gasar så känner du hur den vill dra. Precis som att kopplingen inte kopplar från helt.

Firman levererade hojen med ny motorolja men jag vet inte vilken olja...
Nån som råkat ut för detta?

Jepp hade exakt samma problem när jag skulle ha igång min förra våren, bara small till när man la i växel:gnissla .
Inga problem att fixa, jag överdrev kanske, men jag plockade ner kopplinger och torkade rent lameller och stålplattor och la dom i ny olja å lät dom suga åt sig över natten, sen var det bara i med ny olja. (töm ut den gamla först ;)
Nu när den stått hela vintern å startade den förra veckan var det inga problem.
Oljan jag har i och alltid kommer att använda är OK/Q8 SBK Racing :tummenupp
Lycka till!
 

izor

Guest
Motorkåpa

Efter en mindre inspektion av marken idag så behöver jag en ny motorkåpa..

Det är den vänstra motorkåpan som spruckit och som ja behöver en ny så e de nån som vet var ja kan hitta en sån så e ja tacksam för tips...
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Då har man provkört den nya R1an :) Var och hämtade hem den i kväll. Körde bara hem den då jag inte ställt på den ännu.Men den käns riktigt lovande morrar gott när man gasar :tummenupp
 

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
hej på er!
min R1 är nerdrevad, 15/45 istället för 16/43, hur mycket fel visar hastighetsmätaren då?
/mvh erik
 

R1 FREDDE

bad ass
Gick med
5 Jan 2009
Ort
höganäs
Hoj
2003 yamaha r1
Hej.
Söker en blå framskärm passande en r1:03, någon som har några tipps? Främst undrar jag om 03:ans skärm är samma som någon av de nyare modellernas, borde va enklare att hitta någon då tycker man....

Känns surt att lägga massa pengar på en helt ny, någon måste väl ha en över?
Annars får man fortsätta köra med sin fula vita krashkåpa :(

/Martin

låg en ute på köp o sälj här på sporthoj för nån vecka sen, mvh
 

JimmieFazer

Detta e livet....
Gick med
2 May 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha Fz600 02a
Hej alla !

Jag har idag en fazer 600 men har haft den nu ett litet tag, jag är super sugen på en R6a eller en R1a men kan ej bestämma mig ?!?

jag är inte så grymt insatt i det och undrar vad är största skillnaden? skiljer det väldigt mycke i effekt? kommer man ångra sig om man köper en R6a?? Är det lika bra att köpa en R1a direkt? Det kommer bli nån utav dom men ja kan inte bestämma mig, båda två är sjukt snygga hojar!

tackar på förhand!

/ Jimmie
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
hej på er!
min R1 är nerdrevad, 15/45 istället för 16/43, hur mycket fel visar hastighetsmätaren då?
/mvh erik

Har inte svaret på din fråga men har däremot en fråga till dig...
Funderar på att dreva om min men vet inte riktigt till vad, så vet du vad din toppar nu på 6:an, om man jämför med en mätare som stämmer?

Hej alla !

Jag har idag en fazer 600 men har haft den nu ett litet tag, jag är super sugen på en R6a eller en R1a men kan ej bestämma mig ?!?

jag är inte så grymt insatt i det och undrar vad är största skillnaden? skiljer det väldigt mycke i effekt? kommer man ångra sig om man köper en R6a?? Är det lika bra att köpa en R1a direkt? Det kommer bli nån utav dom men ja kan inte bestämma mig, båda två är sjukt snygga hojar!

tackar på förhand!

/ Jimmie

Provkör:tummenupp
Tetsade en r6:a på bana förra året samma årsmodell som min, den var helt ok att köra lite mer lättstyrd, men jag blev väldigt trött på allt växlande...
 
Last edited:

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Mycket närmare nu för tiden
Hoj
Ful o gul
Då har man provkört den nya R1an :) Var och hämtade hem den i kväll. Körde bara hem den då jag inte ställt på den ännu.Men den käns riktigt lovande morrar gott när man gasar :tummenupp

Jag fick min -09 för några veckor sen. Efter att fått på ett halvsystem från Graves och satt på en PC5 och en Autotune (katalysatorn åkte ur) så blev
det ännu bättre. Grymt ljud och otrolig respons från 4000 RPM. Rekomenderas.


/P
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag fick min -09 för några veckor sen. Efter att fått på ett halvsystem från Graves och satt på en PC5 och en Autotune (katalysatorn åkte ur) så blev
det ännu bättre. Grymt ljud och otrolig respons från 4000 RPM. Rekomenderas.


/P

PC5? Menar du inte PC4?:va
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Fråga angående däck.
Några bra däck till en R6:a -05 för en hyffsad peng ?

Förslag tack !
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nästan omöjligt att svara på men menar du nya så testar jag maxxis presa sport mp nånting och dom verkar bra och framförallt är dom billiga....
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
nej den senaste heter pc 5 eller powercommander V

Jaa...kan det vara så att jag förväxlar det hela? Att det inte finns ngn PC4 utan att det är PC5. Vet att jag läst om den nya för 2009 års modeller.

Ja ja, det är jag som lider av allmän begreppsförvirring :)

Fråga angående däck.
Några bra däck till en R6:a -05 för en hyffsad peng ?

Förslag tack !

Vad är du ute efter, flest mil ,bäst torrgrepp, bäst våtgrepp, bäst allround-däck?

Bäst allround är i mina ögon Michelin Pilot Road 2CT.
 
Last edited:

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Tips

Hade tänkt att pimpa cykeln lite med bla. airflow, skylhållare och miniblinkers:banana Hittade fina grejer på S-Racing.se nån som har erfarenhet av dom? Eller tips på nån annan bra sida tages emot tacksamt:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top