R1 och R6-tråden!

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Hej!

Jag har alltid varit sugen på gp slipon, till min hoj. Någon här som vet var man kan köpa, kollade lite på ebay och fann denna, den verkar helt ok. Men tänkte bara höra efter om det finns alternativ jag inte känner till. Vet ni om dessa rör är helt öppna, eller har lite dämpning? Kommer hojens motor påverkas negativ om röret är för öppet?

(http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-0...-ON_W0QQitemZ120394495203QQcmdZViewItemQQimsx
Z20090320?IMSfp=TL090320147007r8202)

Jag tycker det du har nu är riktigt sexy:tummenupp

Edit: i ditt garage alltså.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
hmm, ja jo, men är lite sugen på lite mer ljud :D och sen spar man ju 5kg i vikt plus att jag tycker de är fräckare. Nä gp slipon ska det va, inte en massa onödiga rörbitar.
Du kan ju testa att ta bort ditt slipon och enbart köra med grenröret så får du en uppfattning om hur mkt de kommer låta sen.

Det blir bara jobbigt att köra så+du får mecka dit vanliga ljuddämparen vid bandagar!

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
Har ett litet problem med gashandtaget, den rör sig lite i sidled ett par mm. Otroligt irriterande, har försökt att justera, med får inte till det, ska det kanske vara så? eller finns det något smart knep för att få till det?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hej,

När jag kör med min hoj på landsväg ligger temperaturen på 74 grader, men när jag tvingas stanna vid rödljus efter rödljus i stan, kan temperaturen gå upp emot 80-90, och även 100grader!?

Vad säger ni om detta, är det vanligt?

vh Öjje

Som He rik skriver, det är helt normalt uppträdande.
Men försök undvik krypkörning i största möjlig mån så motorn slipper gå varm.

Har ett litet problem med gashandtaget, den rör sig lite i sidled ett par mm. Otroligt irriterande, har försökt att justera, med får inte till det, ska det kanske vara så? eller finns det något smart knep för att få till det?

Helt normalt. Det är gasrullen som glappar.

Hämtade igår.... :banana

Ååh...porr!!:kär

Grattis! Ta väl hand om skönheten!

Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Hej!

Jag har alltid varit sugen på gp slipon, till min hoj. Någon här som vet var man kan köpa, kollade lite på ebay och fann denna, den verkar helt ok. Men tänkte bara höra efter om det finns alternativ jag inte känner till. Vet ni om dessa rör är helt öppna, eller har lite dämpning? Kommer hojens motor påverkas negativ om röret är för öppet?

(http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-0...-ON_W0QQitemZ120394495203QQcmdZViewItemQQimsx
Z20090320?IMSfp=TL090320147007r8202)

Finns detta http://www.racefit.co.uk/

Growler låter grymt! Föressten höll du stumt igår förbi gårdstånga:D

Åhhhh kan det bli bättre:tuttar

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Har nytt batteri till min dundercat......så d ska inte vara problemet......Startade hojen idag och den gick igång.......dog efter ca 1 minut och sen låter det bara klick.....tror ljudet kommer från reläet..... Faktum är att jag gjorde samma sak för en vecka sedan och den gick igång då och sen sa klick för att en vecka starta och sen säga klick. Om reläet va paj borde den ju inte starta en vecka senare.....Några tips?

Är det rätt Ampere-tal på batteriet? Kollat säkringarna?

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Oljeläckage...hjälp behövs

Hej!
Var ute på premiärturen igår på hojjen jag köpte i höstas väldigt trevligt.

Men har nu sett att den läcker olja (inte när den står utan när den blir varm), undersökte saken närmare och enligt vad säljaren sa så hade kedjan gått av och slagit sönder huggern vid bakhjulet och det han inte nämde var att det är lagat med keramisk metall i motorblocket vid framdrevet...

Jag har knackat bort lagningen som var pluffsigt gjord det fuktar igenom och följaktligen så läcker där olja.

När kedjan gick av så slog den av en utgjutning som det sitter en gänga i, där var det ismetat keramik metall. (se bilderna) i den gängan finns 2st små hål...varför och till vilken nytta??
Nu när jag tagit bort den keramiska metallen så när motorn blir varm så läcker det där, precis som det gjorde med lagningen på plats.

Jag har även en extramotor liggandes och jag har kollat på den och där ska tydligen sitta en bult (ej till skyddet för framdrevet det är 5st andra skruvhål).

Någon som vet eller kan titta på sin R1:a och se hur det ska vara...?

Om det är en gänga med hål i som det sedan sitter en locktitad bult i vad har den för funktion om den är pluggad. På min extramotor är bulten och det som eventuellt suttit där bortplockat. (se bilder)
Sista bilden är från extramotorn.

Har kollat i Yamahan servicemanual men hittar inte vad det kan vara.

Tacksam för hjälp och på bra tips hur jag kan jag kan fixa problemet!

Bifogat

• drevR1.JPG
    drevR1.JPG
    94.4 KB · Visningar: 91
  • drevR1.1.JPG
    drevR1.1.JPG
    88.9 KB · Visningar: 79
  • DREVR1.2.JPG
    DREVR1.2.JPG
    92.9 KB · Visningar: 79
Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
hahaha, öppnade upp länken i ny flik å fortsatte läsa... hörde en radfyra fläska på jävlar :näsblod ! Trasslade mig ur databord å stol, drog i tån i en tröskel å kastade mig haltande till fönstret... dött... det kom från datorhögtalarna...:gnissla hahaha

:D Bra den! Har man aldrig gjort förut.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
hmm, ja jo, men är lite sugen på lite mer ljud :D och sen spar man ju 5kg i vikt plus att jag tycker de är fräckare. Nä gp slipon ska det va, inte en massa onödiga rörbitar.

Micron har liknande fast snyggare. Dom har lite ull + ett perforerat rör, dvs lite dämpning. Hade ett sånt på min R1 -02, helrätt då man slipper en stor ful och tung "sidmonterad" dämpare.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Finns detta http://www.racefit.co.uk/

Growler låter grymt! Föressten höll du stumt igår förbi gårdstånga:D

Åhhhh kan det bli bättre:tuttar

500 PUND!!!!!! usch! för en racefit growler, då får man ju förvisso en fint rossiblås...:gnissla

Vad betyder hålla stumt, gasen i botten? Körde jag om dig på vägen? Hjälmen pressades mot pannan ett tag under vissa partier på den vägen :)

Nu får du se till att fixa några grymma blås också så barnen på stan börjar gråta och hundarna börjar skälla när du anländer :D

Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
500 PUND!!!!!! usch! för en racefit growler, då får man ju förvisso en fint rossiblås...:gnissla

Vad betyder hålla stumt, gasen i botten? Körde jag om dig på vägen? Hjälmen pressades mot pannan ett tag under vissa partier på den vägen :)

Nu får du se till att fixa några grymma blås också så barnen på stan börjar gråta och hundarna börjar skälla när du anländer :D

Jo bra saftigt pris!
Stumt= fetgasa, fullgas hela vägen,maxa:hojbusa

Nä du körde inte om mig:hihi Stog på en sidoväg och tog en rökpaus, när jag hörde vidundret susa förbi.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Tacksam för hjälp och på bra tips hur jag kan jag kan fixa problemet!
Typiskt att ja precis kom från garaget, har ett svagt minne av att det sa nån klämma till en kabel där inne i geggan när ja bytte drev sist.

Har försökt kolla bilder i datorn nu men kommer inte på direkt vad de kan vara för som du säger så sitter kåpan över drevet i andra infästningar!

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Typiskt att ja precis kom från garaget, har ett svagt minne av att det sa nån klämma till en kabel där inne i geggan när ja bytte drev sist.

Har försökt kolla bilder i datorn nu men kommer inte på direkt vad de kan vara för som du säger så sitter kåpan över drevet i andra infästningar!

Det är ingen klämma till någon kabel de är för nära framdrevet och de går i ett spår till kåpan för framdrevet längre ut där kablarna ligger. Du menar nog klämman som sitter längre ner vid oljetråget.

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Den Retta -09
Katt på R1:a -09?

Howdy boys! Var inne på Yamahacenter idag å pratade lite affär med säljaren,så nu e det 99% klart med en R1 -09.Men det var en sak som slog mej på vägen hem...var sitter katalysatorn? På min ZX9:a -01 sitter den i ljuddämparen men hur är det på R1:an? Vill ju gärna bli av med den så fort som möjligt,det handlar ju om några hästar extra om man dissar den. En sak till...är det nån som har nåt bra tips på bra ljudburkar? Länka om det finns :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln