pobin
Medlem
- Gick med
- 18 May 2007
- Ort
- Karlskoga
- Hoj
- Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Halloj alla r1/r6 ägare.
Fick idag ett samtal från en polare som har en r6 runt -02. Han skulle starta upp den första gången för i år. Startmotorn gick runt vid första försöket. Motorn startade inte. Andra gången han testade så var hojen heltplötsligt död. Inte en lampa lös. Sten dör
Det är bra kräm i batteriet. Säkringar är kollade. Mäter man på batteriet så visar multimtern 12,65V, slår man på tändningen så går det ner till 1,20V sen vandrar det sakta uppåt mot 4V sen helt plötsligt hoppar elen igång lampor börjar lysa och det visar över 12V på multimetern. Tills man trycker på någonting. Spelar ingen roll om det är elstarten eller bara trycker in bromsgreppet så bromslyset ska tändas. Han slår ifrån direkt och går ner till 1V. Verkar kortsluta lr nått? Snälla gnugga geniknölarna och kom med lite tips. Hojen fungerade bra när den ställdes in i garaget (kallgarage).
Fick idag ett samtal från en polare som har en r6 runt -02. Han skulle starta upp den första gången för i år. Startmotorn gick runt vid första försöket. Motorn startade inte. Andra gången han testade så var hojen heltplötsligt död. Inte en lampa lös. Sten dör
Det är bra kräm i batteriet. Säkringar är kollade. Mäter man på batteriet så visar multimtern 12,65V, slår man på tändningen så går det ner till 1,20V sen vandrar det sakta uppåt mot 4V sen helt plötsligt hoppar elen igång lampor börjar lysa och det visar över 12V på multimetern. Tills man trycker på någonting. Spelar ingen roll om det är elstarten eller bara trycker in bromsgreppet så bromslyset ska tändas. Han slår ifrån direkt och går ner till 1V. Verkar kortsluta lr nått? Snälla gnugga geniknölarna och kom med lite tips. Hojen fungerade bra när den ställdes in i garaget (kallgarage).