Jag försöke att intala mig att -09'an var snygg i ett halvår men det gick inte. Inte ens halvfull i soffan med stormande vinter utanför var den snygg.
fattar inte att så många ogillar nya R1
bakdelen är väl lite tjock men annars en grym hoj
Jag försöke att intala mig att -09'an var snygg i ett halvår men det gick inte. Inte ens halvfull i soffan med stormande vinter utanför var den snygg.
Nu misstänker jag att en thundercat inte är en r1 eller r6, skrev du här? Bra info iaf
Ledsen att du fick hitta felet själv men det är jättesvårt att felsöka på internet.. Hade jag tittat på den live kanske man hade kännt soppalukt och lite sånt... Även om du inte har en R1/R6 är du välkommen här ändå ! Och vem vet du kanske hänger på x-up nästa gång han åker ner hit till småland för att köra bus på dom småländska räserbanorna "landsvägarna" !
Synd att ingen kunde hjälpa dig,kul att det löste sig och du fick lite mer kunskap om vad du åker på.
Svårt med internethjälp som andra sagt,mycket enklare om man står vid fordonet,kan dock ta lite tid det med.
Vad du gjorde med detta inlägget var dock något mycket bra,du gav lösningen till problemet och gav oss som ev.kan hjälpa någon annan med likvärdigt fel ett tips att framföra(och oss själva oxå om vi står där själva)borde tillhöra SH-lag att alltid meddela hur det gått och vad felet var när det är klart,något jag tycker sker alltför sällan.
Ha en underbar hojsäsong,kom ihåg att fälla ner stödet lika många gånger som du fäller upp det.
Henrik
Hej, jag kikar på r6 som (amatör) banhoj. Har en 2004 som flirtar lite med mig men jag är lite okunnig på r6 fortfarande. Vad jag sett så kom USD-gaffeln 2005. Vad finns det för fördelar/nackdelar hos 2004?
Hur ligger priserna på extra fälgset och kåpset?
Kommer få med det, så det kan vara bra o känna till värdet på dem.
Tacksam för er hjälp
Mvh, Danne
Som jag skrev innan... nån R6a har du inte men välkommen att hänga här ändå ! R6an kom 99 sålunda är din 96a ingen R6a. http://www.yamaha-motor.se/rseries10/ där finns lite trevlig information som du kan ta till dig ! Och glöm nu inte att hänga med x-up ner hit så vi får busa lite på fin fina vägar !
Hej
Har lite frågor :
Är statoils Mc olja bra att andvända i en -02 R1 ?
Är det normalt att det smäller lite ibland när man lägger i 1:ans ?
Om man kör sakta på 2,3 växel och gasar, Brukar hojen "skaka" lite då ?
Tacksam för svar
Statoil Raceway? Helt ok
Ja det är helt normalt att det smäller till när du lägger i ettans växel. Men det är inte vidare nyttigt i längden. Ta i ställetför vana att starta hojen genom att hålla inne kopplingen & med ettan ilagd.
Beskriv vad du menar med att hojen skakar (vibrerar?)
Okej
Jo motorn som vibrerar, vet inte hur jag ska förklara.
Kan det vara en dåligt spänd kedja eller slitet drivpaket?Okej
Jo motorn som vibrerar, vet inte hur jag ska förklara.
Hej
Har lite frågor :
Är statoils Mc olja bra att andvända i en -02 R1 ?
Är det normalt att det smäller lite ibland när man lägger i 1:ans ?
Om man kör sakta på 2,3 växel och gasar, Brukar hojen "skaka" lite då ?
Tacksam för svar
Du har faktiskt helt rätt. Dunderkissen har inte mycket gemensamt med R6 99-02 annat än cylindervolymen.
Helt annan motor, sving, ram, framgaffel, hjulbas, styrgeometri med mera.
Visst är den en ersättare till Thundercat:en men i övrigt är de inte alls lika. Provkör man båda modellerna så upplever man en enorm skillnad i motorkaraktär & hanterbarhet.
Men givetvis är Norpan välkommen här i tråden ändå!!
Och vad anbelangar en tripp söderut till Vaggeryd så hoppas jag att vi kan sammanstråla ett helt gäng för lite gemensam körning!
Hej, jag kikar på r6 som (amatör) banhoj. Har en 2004 som flirtar lite med mig men jag är lite okunnig på r6 fortfarande. Vad jag sett så kom USD-gaffeln 2005. Vad finns det för fördelar/nackdelar hos 2004?
Hur ligger priserna på extra fälgset och kåpset?
Kommer få med det, så det kan vara bra o känna till värdet på dem.
Tacksam för er hjälp
Mvh, Danne
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras