någon som vet hur mycket bensin det finns kvar i tanken när bensinmätaren börjar lysa på en r6 -06 ? hur långt kan man köra?
typbeteckningen är fortfarande densamma: Yamaha YZF 600R, eller?
Eller så höjer man tomgången till 2500 rpm och sen skiter man i och starta hojen med 1an 1, då både smäller de fint när växeln går i och så man kröker gafflarna i lådanJa det är helt normalt att det smäller till när du lägger i ettans växel. Men det är inte vidare nyttigt i längden. Ta i ställetför vana att starta hojen genom att hålla inne kopplingen & med ettan ilagd.
Fuel tank capacity:
17.5 L (4.62 US gal) (3.85 Imp.gal)
Fuel reserve amount (when the fuel
level warning light comes on):
3.5 L (0.92 US gal) (0.77 Imp.gal)
Sen hur långt du tar dej på 3.5 L är en annan fråga....beror ju helt på hur gas-glad du är
Nej, typbeteckningen är inte densamma, YZF600R / YZF-R6...
Dunderkissen tillverkades mellan 1994 och 2007, och ersattes 2008 med YZF-R6S http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelimagelib/500/1/1/0/image.aspx (en modell som vad jag vet inte kom till sverige) och den är inte densamme som YZF-R6 http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelimagelib/8/1/1/0/image.aspx som kom 1999 och tillverkas än idag....
(vore ju lika knas å kalla thunderace för R1)
Du kan läsa mer om modellerna här:
YZF600R: http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YZF600R
YZF-R6: http://en.wikipedia.org/wiki/YZF-R6
Puss å kram, ta det lugnt på vägarna
Måste göra ett tillägg!
YZF-R6S är den gamla 2005 modellen som de fortsätter att sälja parallellt med YZF-R6R 2006-2009. Modellen säljs enbart i USA.
Ska handla lite under veckan, behöver nya däck både fram och bak, nån som kan rekommendera några till mig? Vilka storlekar behöver jag? hojen är en r6 -02
Ska även köpa motorolja, vad för olja ska man ha, helst nån som finns på lite större förpackningar
Oljefilter, handlar man det hos yamaha eller finns de andra alternativ?
tacksam för svar!
Ska handla lite under veckan, behöver nya däck både fram och bak, nån som kan rekommendera några till mig? Vilka storlekar behöver jag? hojen är en r6 -02
Ska även köpa motorolja, vad för olja ska man ha, helst nån som finns på lite större förpackningar
Oljefilter, handlar man det hos yamaha eller finns de andra alternativ?
tacksam för svar!
Inte för att -05an är en dålig hoj,tjejen har min förra så jag kör den ibland,men varför?
Menar,det är ju samma koncept fast "out of date" så att säga.
Har förresten du som är R-husgud här någon känning om nästa generations R6 vara eller inte vara nästa år?
Har fått en antydan om att det kanske blir en årgång till av -08an pga. det ekonomiska läget.
Henrik
Förstår vad du menar, jag har ju kvar -00:an. Mest är det min fru som kör på den, men jag tar mig en tur då & då och jag trivs för jäkla bra med den även fast den har några år på nacken. Men visst är det ändå en skillnad mellan den senaste modellen & denna, men inte värre än att man känner igen sig.
Det jag hört gällande R6:an är att den kommer att stå sig även nästa år i princip samma utförande. Detta hörde jag dock i höstas så det kan ju ha ändrat sig.
Jag gissar på att det kommer en kraftigt uppdaterad modell oavsett det ekonomiska läget. Så länge som Yamaha har fabrikssatsning i WSS 600 och vill vara med i toppen så krävs det ju att de hänger med i utvecklingen, eller hellre leder utvecklingen. Och det krävs ju att de släpper en homologiserad modell om minst 1500 enheter för att få tävla så jag tror därför att vi kommer att få se en ny R6.
En lite löjlig fråga,
Hur fort piskar ni upp era R1or?
300 km/h i orginal utförande är normalt el?
vh
Skulle bli glad om det kom en ny då jag backade R1an i år med siktet inställt på en R6-10 ny modell(är inte bra nog att ta klivet upp än)och en tant med biologisk klocka så det kanske är sista bytet på några år.
Dröjer det en säsong till kanske jag bara får drömma!
Men men,den som lever får se.
Henrik
Ja det är bara att avvakta & se, & du, en utökad familj behöver inte betyda slutet på hojkarriären
Kommer det ingen ny R6 så kan du ju lika gärna hålla kvar vid den du har eller köpa dig en R1:a. Klart du fixar den!
Dimensionerna som du ska ha är: 120/60 17" fram och 180/55 17" bak.
Vilken däcktyp du ska ha beror på din körning. Kör du aktivt och med inslag av bana så rekommenderar jag Michelin Pilot Power 2CT. Kör du mest väg så rekommenderar jag Michelin Pilot Road 2CT.
Notera även att dimensionen på framdäcket är just 120/60. De flesta sporthojar av idag har 120/70 så det kan bli beställningsvara att få hem ett 120/60.
Vad du än gör så montera inte ett 120/70 utan att först höja framskärmen genom att slipa ur hålen så att skärmen går att flytta uppåt. Annars så kommer däcket att äta sig genom skärmen sakta men säkert eftersom det växer med hastigheten.
Olja rekommenderar jag Motul 300V om du kör aktivt & lite bana, Motul 5100 om du kör mest gata, eller motsvarande olja av samma kvalitet från annat märke. Viskositet 15W50 eller 10W40.
Oljefilter som gäller är antingen ett Hiflo-Filtro "HF-303" eller ett Yamaha orginal som då heter "5GH-13440-00-00". Du behöver även en ny bricka till oljepluggen som motverkar att du spräcker gängorna i tråget genom att dra för hårt. Yamaha Art nr:"214-11198-01-00". Denna är skitbillig så slarva inte med den, beställ hem 5-6st så har du hemma för framtida bruk.
Momentdragningen för oljefiltret är 17Nm och 44Nm för oljepluggen.
Oljemängden är 2.5L utan filterbyte och 2.7L med filterbyte.
Lycka Till!
Skillnaden mellan 120/60 & 120/70 blir väl i runda slängar ungefär 12mm i höjd om jag räknar rätt? Profilen är väl procenten av bredden?
Tusen tack för det utförliga svaret!Dimensionerna som du ska ha är: 120/60 17" fram och 180/55 17" bak.
Vilken däcktyp du ska ha beror på din körning. Kör du aktivt och med inslag av bana så rekommenderar jag Michelin Pilot Power 2CT. Kör du mest väg så rekommenderar jag Michelin Pilot Road 2CT.
Notera även att dimensionen på framdäcket är just 120/60. De flesta sporthojar av idag har 120/70 så det kan bli beställningsvara att få hem ett 120/60.
Vad du än gör så montera inte ett 120/70 utan att först höja framskärmen genom att slipa ur hålen så att skärmen går att flytta uppåt. Annars så kommer däcket att äta sig genom skärmen sakta men säkert eftersom det växer med hastigheten.
Olja rekommenderar jag Motul 300V om du kör aktivt & lite bana, Motul 5100 om du kör mest gata, eller motsvarande olja av samma kvalitet från annat märke. Viskositet 15W50 eller 10W40.
Oljefilter som gäller är antingen ett Hiflo-Filtro "HF-303" eller ett Yamaha orginal som då heter "5GH-13440-00-00". Du behöver även en ny bricka till oljepluggen som motverkar att du spräcker gängorna i tråget genom att dra för hårt. Yamaha Art nr:"214-11198-01-00". Denna är skitbillig så slarva inte med den, beställ hem 5-6st så har du hemma för framtida bruk.
Momentdragningen för oljefiltret är 17Nm och 44Nm för oljepluggen.
Oljemängden är 2.5L utan filterbyte och 2.7L med filterbyte.
Lycka Till!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |