Precis så SKA det fungera. Säkerthetsåtgärder som ska förhindra att man kör iväg med stödet nere, eller försöker starta motorn utan att hålla inne kopplingen när växeln är i, för då hade det blivit ett litet skutt framåt med risk för att man lägger sig. Mao så har du en fungerande hoj!
Nu har jag forskat lite till på min moppe (en 06a skall tilläggas)
När växel i neutral, kopplingen ute eller indragen, sidostöd ute eller infällt = inga problem.
Växel i , koppling indragen, Sidostöd ute = Död
Växel i , kopplingen indragen, sidostöd infällt = Inga problem
Motorn igång, Växel i, kopplingen indragen, fäller ut stödet = Dör direkt.
Växel i, kopplingen EJ indragen, stödet infällt = Död
Verkar vara en givare som känner kopplingens läge, växelns läge samt stödets läge = 3 givare som säger sitt.
Kollar man instruktionsboken så står det där med väldigt klart o tydligt (ja jag vet det är inte det första stället man letar på )
X-UP har en skitfin länk i sin sign till instr-böckerna.