R1 och R6-tråden!

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Nu står den i garaget:) Helt tagen av ljudet efter man fått på yoshidämparna ikväll.
Grymt snygg *avundsjuk* :tuttar
Inget!

Den passar rakt av eftersom den till det yttre ser exakt likadan ut som din orginal. Jag har en precis likadan monterad på min R6 -00.

Dock måste du komplettera med skyltbelysning & reflex vid besiktning.
Du behöver aldrig byta tillbaka till orginalbaklampan vid besiktning utan bara dra ur sladdarna till blinkerserna & montera tillbaka orginalblinkarna.

Edit: Såg dina bilder nu, du behöver skaffa dig en orginal undertray så att lamphuset får en hållare.



Grattis! Se nu till att hålla pärlan väl låst & ompysslad! :)

Känns som att de kommer bli ganska dyrt om jag ska byta det också, får väl bli lite mera ändringar först nästa år då jag har lite pengar på nytt.
Blir väl 85+50+frakt (usd) på båda. Så blir väl än ~ 150€.
Känns lite väl, finns det annars för den undertray/tail jag har?
Hittade ett par för R1 förut men är inte säker på att de passar.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Någon som kan ge en rekommendation om var man bäst mappar sin Power Commander i Stockholm med omnejd? Jag vill inte bara ha fullgasmappning utan en vettig mapp som funkar bfra i alla lägen.

Jag har sökt en del och enbart hittat Motospeed och Stockholms MC-varuhus. Finns det andra som kan göra ett bra jobb för en rimlig peng?

PM:a gärna om ni inte gillar att skriva i tråden!
 

Jonteprissen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R1 - 99:a
Med risk för att bli utskrattad men jag måste fråga ändå!

Många säger ju att man ska starta med ettans växel i för att spara på lådans drev vilket låter logiskt. Men jag kan inte få igång hojen med ettan i. Den måste vara i friläge om hojen ska gå igång. Kan jag ha glömt nåt eller????!!!:död

1:an i lagt, stödet uppe, frikoppla och starta... Men inget händer!
 
Last edited:

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Det ska väl sitta en avkännare till kopplingen som ska registrera att du frikopplat för att starten ska dra runt. Kanske den som e lurig.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Med risk för att bli utskrattad men jag måste fråga ändå!

Många säger ju att man ska starta med ettans växel i för att spara på lådans drev vilket låter logiskt. Men jag kan inte få igång hojen med ettan i. Den måste vara i friläge om hojen ska gå igång. Kan jag ha glömt nåt eller????!!!:död

1:an i lagt, stödet uppe, frikoppla och starta... Men inget händer!
Glapp i dödaren? (Jag antar att du inte glömt att switcha om dödaren...)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Med risk för att bli utskrattad men jag måste fråga ändå!

Många säger ju att man ska starta med ettans växel i för att spara på lådans drev vilket låter logiskt. Men jag kan inte få igång hojen med ettan i. Den måste vara i friläge om hojen ska gå igång. Kan jag ha glömt nåt eller????!!!:död

1:an i lagt, stödet uppe, frikoppla och starta... Men inget händer!

Hmm, går det ens att starta med växel i på R1:an? Jag får för mig att det inte funkar... :va
 

Jonteprissen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R1 - 99:a
Inget fel på dödaren tro jag... Man testar och starta men det händer inget alls och så petar man i så den ligger i friläge och då startar den på stört.

Det är ju många som säger att man alltid ska ha ettan i så det slipper smälla till så där jäkligt för att spara dreven så då tycker jag att det måste gå att starta den med ettan i:va

Inget jätteproblem men ska det gå så ska det!
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Inget fel på dödaren tro jag... Man testar och starta men det händer inget alls och så petar man i så den ligger i friläge och då startar den på stört.

Det är ju många som säger att man alltid ska ha ettan i så det slipper smälla till så där jäkligt för att spara dreven så då tycker jag att det måste gå att starta den med ettan i:va

Inget jätteproblem men ska det gå så ska det!

På min -01a gick det inte, har inte provat på -07an
 

Jonteprissen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R1 - 99:a
På min -01a gick det inte, har inte provat på -07an

Jaja, det kanske inte ska gå då helt enkelt. Men då undrar jag varför så många tipsar om att man ska ha ettan i från början när man ska köra för att på så sätt inte utsätta lådan för slitage... Mysko!:confused:
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jaja, det kanske inte ska gå då helt enkelt. Men då undrar jag varför så många tipsar om att man ska ha ettan i från början när man ska köra för att på så sätt inte utsätta lådan för slitage... Mysko!:confused:

Alla R1:eek:r & R6:eek:r som jag har kört har man kunnat starta med ettan ilagd. Både min R6-00, min R1-05 går det också på. Likaså på min racehoj R1 -99 gick det bra på.

Skumt, aldrig hört om detta på Yamahas R modeller förut.
 

Jonteprissen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R1 - 99:a
Alla R1:eek:r & R6:eek:r som jag har kört har man kunnat starta med ettan ilagd. Både min R6-00, min R1-05 går det också på. Likaså på min racehoj R1 -99 gick det bra på.

Skumt, aldrig hört om detta på Yamahas R modeller förut.


Men va fan! Det måste ju vara nåt galet då... Nån som har nån aning om vad det kan vara? Det verkar ju som om det går på varannan hoj:confused:
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Enklast är att du skiter i det :tummenupp..Slitaget lär ju vara minimalt, har aldrig hört någon säga det du säger att många säger.
 

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
Hej gottfolk! Säsongen närmar sig med storm steg och ja skäms lite för att ta ut bågen med den fula ankstjärten.. Någon som vet hur man får tag på en rensad undertail.. (i stilrent utförande)

Båge: yamaha r6 -99
Färg: svart/röd/vit
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Men va fan! Det måste ju vara nåt galet då... Nån som har nån aning om vad det kan vara? Det verkar ju som om det går på varannan hoj:confused:

Nu har jag forskat lite till på min moppe (en 06a skall tilläggas)

När växel i neutral, kopplingen ute eller indragen, sidostöd ute eller infällt = inga problem.
Växel i , koppling indragen, Sidostöd ute = Död
Växel i , kopplingen indragen, sidostöd infällt = Inga problem
Motorn igång, Växel i, kopplingen indragen, fäller ut stödet = Dör direkt.
Växel i, kopplingen EJ indragen, stödet infällt = Död


Verkar vara en givare som känner kopplingens läge, växelns läge samt stödets läge = 3 givare som säger sitt.

Kollar man instruktionsboken så står det där med väldigt klart o tydligt (ja jag vet det är inte det första stället man letar på :D:D)

X-UP har en skitfin länk i sin sign till instr-böckerna.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Alla R1:eek:r & R6:eek:r som jag har kört har man kunnat starta med ettan ilagd. Både min R6-00, min R1-05 går det också på. Likaså på min racehoj R1 -99 gick det bra på.

Skumt, aldrig hört om detta på Yamahas R modeller förut.



Garanterat kontakten i kopplingshandtaget som är trasig..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top